Gå til innhold

Forslag til hovedrett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi går for enkel mat til mange gjester i bondebryllup, og det blir elgkjøtt.

Nå planlegger vi elggryte, men forandrer stadig mening.

Selvskutt elg, selvdyrkede mandelpoteter, selvplukka sopp og tyttebær og hjemmebakt flatbrød. Blir det mer "bondsk" enn det? :gjeiper:

Det jeg absolutt styrer unna er retter med fancy navn som de færreste har hørt om, men som viser seg å være noe helt vanlig.

Blir bare dumt i mine øyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvskutt elg, selvdyrkede mandelpoteter, selvplukka sopp og tyttebær og hjemmebakt flatbrød. Blir det mer "bondsk" enn det? :gjeiper:

Det jeg absolutt styrer unna er retter med fancy navn som de færreste har hørt om, men som viser seg å være noe helt vanlig.

Det hørtes ut som skikkelig snaddermat, artig når det er hjemmegjort.

Selv hadde vi andebryst og risotto, knallgodt, men vi hadde et lite bryllup på restaurant og valgte litt etter deres anbefalinger og meny. Jeg synes det er helt greit med "fancy" retter, men da må man levere. Har vært i bryllup med skikkelig eksklusiv meny, men da kjøttet var tørt, tilbehøret kaldt osv så ble det bare dumt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med elgsteik?

Min samboer er elgjeger, dvs fryseren full av elgkjøtt så d er noe vi spiser til hverdags så da vil jeg ikke ha d

Skrevet

Syns ikke det var enkelt i det hele tatt, ligger jo masse jobb bak den middagen! Hadde blitt superglad om jeg hadde blitt servert det, høres fantastisk ut! :jepp:

Skrevet

Elgkjøtt uten tvil...

Skrevet

Vi er inne på tanken om kveite har ikke helt tenkt ut hvordan den skal tilbredes. Vet ikke helt hvor vanlig det er å ha fisk som hovudrett, virker som alle går for kjøtt..

Skrevet

Vi er inne på tanken om kveite har ikke helt tenkt ut hvordan den skal tilbredes. Vet ikke helt hvor vanlig det er å ha fisk som hovudrett, virker som alle går for kjøtt..

Mange bruker Kveite som festmat, har sett i en annen "bryllups mat tråd" her inne at flere skulle ha det :) det har jo uansett ikke så mye å si hva som er vanlig, bra å skille seg ut :)

Skrevet

Vi hadde steinbit til hovedrett, som mannen hadde tatt på dykketur noen dager i forveien.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva med Andeconfit? eller så har du andelår, filet mingon, indrefilet, ytrefilet, mye og velge i. Men er dere glad i hva slags kjøtt ville jeg gått for sesong. Spesielt til et høstbryllup ville jeg gått for vilt. Skriv til med på pm , så kan jeg sette sammen noen hovedretter for deg;) Hilsen Kokken;)

Helt enig med deg.

Jeg er spesielt glad i hjort og hare selv, og når dette er skikkelig tilberedt og med passende vin til så er det nesten uslåelig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Det hørtes ut som skikkelig snaddermat, artig når det er hjemmegjort.

Selv hadde vi andebryst og risotto, knallgodt, men vi hadde et lite bryllup på restaurant og valgte litt etter deres anbefalinger og meny. Jeg synes det er helt greit med "fancy" retter, men da må man levere. Har vært i bryllup med skikkelig eksklusiv meny, men da kjøttet var tørt, tilbehøret kaldt osv så ble det bare dumt.

Helt enig i alt du skriver. Synes også bondemenyen foreslått i innlegget høres god ut - men jeg blir like "himle med øya" av "selvditt og selvdatt" som utenlandske navn.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men da ville jeg hatt kjøttrett til forrett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...