Lilypond Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Jeg oppdaget idag at jeg nå er automatisk innlogget på YouTube med min Google-konto. Kan ikke si jeg har sett det før, så jeg antar det er nytt. Vet de har slått seg sammen og vet at man kunne bruke Google-kontoen til å logge på YouTube, men det som virker nytt er at å være innlogget på Google betyr at jeg også er innlogget på YouTube, mot min vilje. Det jeg egentlig lurer på er hva dette vil si for meg som bruker? Google-kontoen er den "seriøse" kontoen min, tilknyttet mitt fulle navn, arbeidsplass, familie og fritidsaktiviteter. YouTube er brukt for rene useriøse ting og underholdning. Jeg ønsker ingen kobling mellom bruk av Google-kontoen og bruk av Youtube. Kan dette resultere i sånne kreative ting av typen Facebook kunne funnet på, f.eks at alt innhold jeg ser på risikerer å deles med andre uten at jeg gjør noe aktivt for deg? Jeg vet som sagt ikke hvor nytt dette er, så jeg fant ikke noe annet emne om det og jeg fant ikke dette problematisert på noen måte på brukersidene til YouTube, så derfor håper jeg noen andre kanskje vet. Jeg innser at dette potensielle problemet kan løses relativt enkelt ved å logge meg ut, men da logges jeg også ut av Gmail, og dét er et stort irritasjonsmoment med tanke på hvor mye jeg bruker den kontoen.
MalloryK Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Bruk 2 forskjellige nettlesere. F.eks youtube på firefox og resten på explorer
Gjest padawan Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 det er jo Google som eier Youtube så det er ikke så rart de har integrert disse tjenestene. som overnevnte sier så bruk forskjellige nettlesere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå