Gå til innhold

Fotballsko som stinker kattepiss!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var så dum at jeg slang møkkete fotballsko på utsiden. Glemte de og de ble liggende der over natten. Det må ha vært en katt som har pissa på de, de stinker. Har vasket dem i maskin, og prøvd å dynke dem i eddikvann men lukta sitter i enda! Noen som vet om noe som kan ta lukta? Skoene er nesten nye.

Endret av Liquorice
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Putt de i fryseren i et døgn. Det dreper stinkebakterier. Vet ikke om det funker på kattepiss men det funker på fotsvette.

Eller du kan prøve å legge de i eddikvann.

Skrevet

La de i eddikvann men det funket ikke, de lå bare i 20 min da. Kanskje de skulle ligget lengre? Skal prøve å fryse de.

Skrevet

det er nok limet i skoen som lukter. det har skjedd med mine sko. lukten dempes, men etter bruk vil de lukte intenst igjen. ta de med til butikken og hør om de har fått inn flere med samme problem.

Skrevet

lukter lim kattepiss?

Skrevet

lukter lim kattepiss?

Vi hadde samme problemet, sønnen min hadde noen fotballsko som stinket noe helt forferdelig.... Vi ble tipset om å smøre innsiden inn med håndsprit og det funket :)

Skrevet

Vi har kjøpt en "skodeodorant" som jeg alltid sprayer i skoene jeg har brukt en hel dag. Det fjerner effektiv vanlig lukt. Om det virker på kattepiss vet jeg ikke, men kanskje verdt et forsøk.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ser ikke bort fra at den løsningen som fungerer for å fjerne kattepiss-lukt fra gulv og interiørartikler vil fungere for fotballsko også.

3-trinns prosess.

1. Vask med proteinløsende vaskepulver og skikkelig varmt vann. Vaskemaskin, normalt vaskepulver og minimum 60 grader.

2. Vask med kaldt vann. Jeg vil tro skylle prosessen i 60 graders vasken tar seg av dette.....

3. Vask med legesprit eller annen sterk sprit uten tilsetninger av smak eller lukt (60% fra polet eller vodka bør fungere).

Egentlig skal objektet tørke mellom hvert trinn, men om du tørker mellom trinn 2 og 3 så er det alikevel verd forsøket :)

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...