Gå til innhold

Svart "ørevoks"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget for ei stund siden svart "ørevoks" sammen med den vanlige ved bruk av q-tips (oppdaget ved en tilfeldighet munder rensing av ytterøret, jeg pleier vanligvis ikke bruke q-tips så langt inn) i det ene øret. Det har kommet flere ganger siden og selv om jeg har ikke merket noen plager må jeg innrømme at det er litt ekkelt.

Det første som slår meg er at.... det kan være hårfarge (minikolorasjon uten amoniakk). Kan det være farlig i lengden, og har dere noen tips for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du farget håret? Jeg får også alltid litt inn i ørene som fester seg på q-tips i dagene etter farging. Det at fargen er mørk er antakelig av samme grunn som at mange hårfarger jo blir mørkere og mørkere jo lengre du har dem i før utskylling (uten at jeg kan si det sikkert, snakker kun ut ifra egne erfaringer her). Og jeg farger også med minikolorasjon uten amoniakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei stund siden ja, tre uker/en måned kanskje...

(Og ja, fargen er veldig mørk i utgangspunktet og har nok blitt enda mørkere, jeg er bare redd for at det skal være farlig eller om det kommer til å "brytes ned" etterhvert.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en god stund siden... For min del er det bare farge i ørene de første dagene. Forresten, sølte du mye under fargingen? Vet du om du kanskje rett og slett har fått mye farge inni der?

Men, vasker du håret ofte? Kanskje du kan få en venninne/familie til å lyse deg inn i året med en lommelykt for å se om det kan være noe der? Om ikke så bør du kanskje ta turen til legen og høre om h*n kan kikke inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være hårfargen men trenger ikke det.. Ørevoks kan være alt fra gulbrunt til helt svart uten at det er noe galt. Ser ofte at gammel ørevoks blir veldig svart. Så ville nok tatt det helt med ro jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være hårfargen men trenger ikke det.. Ørevoks kan være alt fra gulbrunt til helt svart uten at det er noe galt. Ser ofte at gammel ørevoks blir veldig svart. Så ville nok tatt det helt med ro jeg;)

Hvor gammel må den være for å være svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel må den være for å være svart?

Det kan jeg ikke svare på, men har man veeldig mye voks, kan det dannes en vokspropp. Får den proppen være der lenge nok, så stivner den skikkelig til, og man kan få redusert hørsel. Har sett mye bilder av gamle vokspropper, og de er som regel svart. Sier ikke du har en vokspropp nå altså ;p Men voksen kan ha ligget langt nok inn i øregangen din ganske lenge å rukket å bli så mørk som du beskriver. Du kan jo spørre på apoteket etter noe man bruker for å skylle ørene med hjemme. Husker ikke i farta hva det heter, men det er noen dråper som man skal dryppe i øret å la virke over natta, før man skyller det ut med vann. Om du har noe voks inni øret som har vært der så lenge, kan det jo være greit å få det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...