Gå til innhold

Skikkelig amerikansk Thanksgiving middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg å finne oppskrifter på en skikkelig amerikansk Thanksgiving middag? Og fortelle meg hvilke rett som MÅ være med? Kalkun (helstekt), stuffing, søtpoteter, tranebærsaus, pumpikin pai (husker ikke det norske ordet) og hva mer??

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thankgiving varierer veldig etter hvor du bor i USA så det er ikke en eneste eksakt meny som er den rette.

Noen fellestrekk er kalkun, stuffing og tranebærsaus. Det finnes mange ulike potetretter og hva slags grønnsaker du skal ha til varierer etter hva som er i sesong. Noe som er hele poenget med Thanksgiving.

Skrevet

I fjor var me på middag hos naboen, som er amerikansk.

Då serverte ho standaren: Kalkun, stuffing, søtpotetmos, tranebærsaus.. Men i tillegg så hadde ho nokre heimalaga nudler med litt grønsaker og ost i. Veit ikkje om dette er vanleg, men var uansett kjempe godt :D

Hadde også eplepai i staden for gresskarpai.

Du finner kanskje nokre svar her:

Min lenke

Skrevet (endret)

Pecanpai er også en typisk dessert til Thanksgiving.

Og Thanksgiving i år er 24. november så alle som planlegger å lage middag har GOD tid ennå :-)

Endret av Pria
Skrevet

Potetmos er vanlig (vanlige poteter), green bean casserole, brun saus.

Skrevet (endret)

Mange lager også "biscuits" som tilbehør til middagen (ligner på scones). Man kan jo varierer middagen og tilbehøret i det uendelige.. Tror jeg ville gått for kalkun, søtpotetmos, gratinert brokoli (eller blomkål), coleslaw, gravy (brun saus), cranberry sauce og biscuits. Og Pumkin pie (gresskarpai) til dessert.

Her er en link med masse oppskrifter.

Lurer på å lage Thanksgiving middag hjemme hos meg selv i år så følger gjerne tråden for gode tips :popcorn: . Stuffing har jeg f.eks aldri laget -noen som har en bra oppskrift?

Endret av Frk. Belle
Skrevet

Jeg fant denne siden med rettene og vinanbefaling. Tenkte å følge denne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...