AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Hei! Har en oppgave i familierett som håpet noen kunne hjelpe meg med. Det står at Peder Ås først får et lån av foreldrene sine på 100.000 kr. Videre står det at når han gifter seg en liten stund senere, så "etterga Peders foreldre det lånet Peder hadde fått av dem" Hva betyr det? At det ikke lenger er et lån, men at han faktisk har fått pengene?
Horge Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 "etterga Peders foreldre det lånet Peder hadde fått av dem" Godt å se at det endte bra for Peder denne gangen. Han har jo ellers for vane å ha like mye flaks som Donald Duck. Noe sier meg dog at Peder glemmer å ta særeie på disse pengene, så du får holde oss oppdatert på hvordan det går når skilsmissen dukker opp på side 2 i oppgaven. 1
Rainbow Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Jepp, da slipper han å betale det tilbake!
Genesis Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Godt å se at det endte bra for Peder denne gangen. Han har jo ellers for vane å ha like mye flaks som Donald Duck. Noe sier meg dog at Peder glemmer å ta særeie på disse pengene, så du får holde oss oppdatert på hvordan det går når skilsmissen dukker opp på side 2 i oppgaven.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Kanskje han har gifta seg med Marte Kirkerud. Hun pleier å rote seg opp i masse rart hun også. Hun er sikkert utro med Lars Holm
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Godt å se at det endte bra for Peder denne gangen. Han har jo ellers for vane å ha like mye flaks som Donald Duck. Noe sier meg dog at Peder glemmer å ta særeie på disse pengene, så du får holde oss oppdatert på hvordan det går når skilsmissen dukker opp på side 2 i oppgaven. Vel, det endte ikke så alt for godt for Peder. Han døde, han Spørsmålet er om Marte Kirkerud (seff) er medeier i huset Peder kjøpte for: Lån i banken: 250.000kr + Lån, omgjort til gave: 100.000kr + Egne oppsparte midler, tjent inn på nattestid(taxi-kjøring): 40.000kr Ser at to momenter kan trekkes frem her: -Arbeid i hjemmet (Marte er hjemmeværende med to små barn), men i hvor stor grad frigjør hun tid til Peder egentlig? Han jobber jo extra på natta. Han har en fast dagstilling et annet sted. -Bolig står i særstilling. "Felles formål" De har også en ektepakt hvor det står at "Alt hva vi forøvrig eier, skal være felleseie mellom oss). Men dette har jo formueforholdet å gjøre, og ikke noe med eieforholdet å gjøre... Noen som vil hjelpe meg med innspill? Sett meg helt blind på oppgaven....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå