Gå til innhold

Gravid, men tisser ikke oftere enn vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle gravide jenter!

Tisser alle oftere enn før? Jeg er nå 6+5 og kan ikke si at jeg har merket noe til det. Har hatt en SA tidligere, så jeg er vel ekstra oppmerksom på om noe kan være galt denne gangen også... Trodde man måtte tisse oftere fordi livmoren vokser og det dermed er mindre plass til urinblæra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tisser ikke mer enn før, verken på dagtid eller på natten. Er 5+4.

Skrevet

Vent bare til du er i uke 35-40! Livmoren tar ikke så stor plass tidlig i svangerskapet at alle merker dette særlig godt, er på vei med nr 4 og har aldri begynt med utagerende dogåing før mye senere. :gjeiper:

Skrevet

Jeg hadde en kort periode (1 uke?) der jeg tisset LITT oftere enn før. Dette var vel rundt uke 5 eller 6. Så forsvant det. Er i uke 10 nå, nettopp vært på privat UL og alt var bra. Under mitt første svangerskap var det først mot slutten at det ble press på urinblæren. Så jeg ville ikke bekymret meg. :)

Skrevet

Man tisser ikke oftere pga at livmora presser på blæren før MYE senere i svangerskapet. Det er imidlertid vanlig å tisse oftere helt i starten pga hormoner, men jeg tror ikke alle nødvendigvis gjør det.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg ble beroliget nå!

Skrevet

Jeg tisset ikke oftere verken på starten eller på slutten, og måtte aldri opp om natta for å tisse. (Men nå var jeg dehydrert halve svangerskapet, da.)

Skrevet

Jeg merker at jeg tisser oftere om natten. Er nok oppe tre ganger nå, mot en gang før i tiden.

Skrevet

Vær glad så lenge det varer! Jeg har blitt altfor godt kjent på offentlige toaletter! :-P Kjedelig å våkne 2-5 ganger iløpet av en natt for å gå på do...

Skrevet

Jeg tisset ikke oftere i starten, men rundt uke 12-18 måtte jeg opp en gang i løpet av natten. Så gikk det over. Er i uke 25 nå, og venter vel på at det kommer tilbake snart..

Skrevet

Det stemmer som en over sier, at de som på tisse ofte i starten gjør det pga. hormoner. Men ikke alle opplever det (meg selv inkludert). Tissetrangen som oppstår pga. trykk fra livmoren kommer ikke før en god stund uti svangerskapet.

Skrevet

hehe bare vent! Mot slutten er det bare å stålsette seg - det er fysisk umulig å dra noe sted uten å vite hvor nærmeste do er :-P

Og natta er et kapittel for seg selv. Skal jeg gjette på 5-6 turer opp hver natt? Nyyyyt det så lenge du kan!

Hilsen en som gleder seg til å få tilbake festblæra :-P

Skrevet

Hei alle gravide jenter!

Tisser alle oftere enn før? Jeg er nå 6+5 og kan ikke si at jeg har merket noe til det. Har hatt en SA tidligere, så jeg er vel ekstra oppmerksom på om noe kan være galt denne gangen også... Trodde man måtte tisse oftere fordi livmoren vokser og det dermed er mindre plass til urinblæra?

jeg er snart 38 uker på vei å tisser forsatt ikke mer enn før jeg ble gravid,så tror dette er veldig forskjellig fra person til person.

Jeg er jo så ofte som en gang i uken på kontroll også,så visst dette hadde vært noe tegn på at noe var galt så hadde jeg fått høre det av legen.

Så det er nok ingen grunn til å beskymre seg :)

Skrevet

kanskje fordi du ikke drikker så mye? Man kan ikke tisse ut noe man ikke har.

Skrevet

Dogåing ja..Jeg har gått på do alt fra to til fem ganger om natten helt siden uke 7. Har hendt seg en og annen gang at jeg kun har vært oppe en gang, og det har nærmest føltes som en bragd. :fnise:

Men så var det det eneste tidlige graviditetstegnet jeg hadde. Men opptimistisk som jeg var, så trodde jeg det skulle gå over rundt uke 12, slik som det ofte gjør når tissetrengtheten er hormonelt betinget, men den gang ei. ;)

GLEDER meg til å ikke måtte gå på do om natten igjen. Men til gjengjeld så må jeg jo amme om natten snart :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...