Gjest dunebuggy Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Når gir det best inntrykk å komme på jobb når det er fra 7 til 9 om morgenen det starter og fra 1500 til 1700 om ettermiddagen det slutter? Er det nesten alltid best å komme 7.50, for å starte og være i gang 8.00, og da ha mulighten for å gå 16.00 ut døra.
Gjest dunebuggy Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Javel, så er du en time på jobb
feministene Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 litt under, ca 30 min etter skifta av tøy og småprating
Gjest Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Aner ikke,men da jeg hadde flexitid jobbet jeg fra 07-15 nesten hevr dag fordi det passet best.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 Anpass det til det som er best for deg. Har du barn som skal i barnehage, så kan du jo ikke starte kl syv, men er det bare deg og reiseveien ikke er spesielt lang, så ville jeg ikke startet senere enn kl åtte. Må legge til at jeg er morgenfugl da!
Gjest Regza Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Jeg ville startet så jeg kunne dratt kl 15...men så er jeg stor tilhenger av å ha så mye av ettermiddagen og kvelden som fritid som mulig. 6
Gjest Spinell Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Litt sleivete, men jo nærmere 09.00, jo dårligere inntrykk. I alle fall med mindre du har unger som må leveres i barnehage, for da er alt lov.
Roadrunner Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Jeg er på jobb kl 07 selv, for å kunne gå kl 15. Men uansett når du velger å starte på jobb, så tror jeg det viktigste kanskje er at du er litt forutsigbar. Da vet folk at du kommer til tilnærmet fast tid hver dag, og vet hvor de har deg. Om det er 7-15 eller 9-17 spiller mindre rolle tror jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 De mest irriterende er de som kommer kl 7 og går kl 15 synes jeg. Spesielt de som løper kl 15 fordi de har vært på jobb i 8 timer, og kan ikke diskutere et eller annet kl 15.05. Best inntrykk gir det å jobbe fra litt før 8 til 17. Selv jobber jeg mye mer enn det
Gjest Coarvi Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 De mest irriterende er de som kommer kl 7 og går kl 15 synes jeg. Spesielt de som løper kl 15 fordi de har vært på jobb i 8 timer, og kan ikke diskutere et eller annet kl 15.05. Best inntrykk gir det å jobbe fra litt før 8 til 17. Selv jobber jeg mye mer enn det Eh, så du mener folk skal jobbe mer enn en time ekstra enn det de får betalt for? Hva er logikken i det? Og det er jo strengt tatt mer irriterende med folk som vil diskutere ting etter at kjernetiden er over, når de er klar over at mange går kl. 15 (med mindre noe annet er avtalt på forhånd). Det er jo heller du som burde lære deg å forholde deg til arbeidstider? 8
Gjest Regza Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 De mest irriterende er de som kommer kl 7 og går kl 15 synes jeg. Spesielt de som løper kl 15 fordi de har vært på jobb i 8 timer, og kan ikke diskutere et eller annet kl 15.05. Best inntrykk gir det å jobbe fra litt før 8 til 17. Selv jobber jeg mye mer enn det Hvorfor skal de ble igjen å diskutere når arbeidstiden deres er over? De har vært der 8 timer allerede...de skal da ikke "straffes" fordi de kommer tidligere på jobb enn andre.. 2
Dragonfly84 Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Når det er fleksitid og man kan velge selv kan jeg ikke skjønne hvorfor det gir dårligere inntrykk å komme kl 9 enn å komme kl 7... Det er jo lagt til rette for begge deler? Skulle jeg vært på jobb kl 7 hadde jeg gitt dårlig inntrykk hvert fall, for jeg er i koma før 8. Best jobber jeg egentlig etter 11-12. Så jeg er hvert fall mye mer produktiv om jeg jobber fra 9 - 17 enn 7 - 15. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #14 Skrevet 30. september 2011 Vitsen med fleksitid er ikke at man skal kunne løpe ut døren det sekundet man har jobbet den mengden man føler er rimelig. Hvis det er det man ønsker bør man skaffe seg en jobb med faste arbeidstider. Poenget med fleksitid er ikke bare at arbeidsgiver skal gjøre ting mer fleksibelt for deg, det er også for at du skal være mer fleksibel for arbeidsgiver som et alternativ til ren overtid. Det vil si bli 10 minutter lengre en dag hvis det er noe som må gjøres og ikke bare slippe alt og løpe ut døren akkurat kl 14:00.00. De fleste steder med fleksitid er det ikke noe problem om man jobber til fem. Snarere tvert imot, da de fleste ikke ønsker å jobbe «sent».
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #15 Skrevet 30. september 2011 07-17 vil jeg anta. Jeg har fleksibel arbeidstid og kommer stort sett på jobb til 08 og går kl. 15. Fungerer helt fint for meg og de rundt meg.
SmallTalk Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 Litt sleivete, men jo nærmere 09.00, jo dårligere inntrykk. I alle fall med mindre du har unger som må leveres i barnehage, for da er alt lov. Nja... Det kommer vel litt an på sjefen, vel? Sjefen min er alltid siste person som kommer på jobb, og er aldri på jobb før kl 09. Ikke har sjefen små barn heller. Sjefen er bare ikke spesielt glad i stå opp tidlig om morgenen.
Tabris Skrevet 1. oktober 2011 #17 Skrevet 1. oktober 2011 Mitt inntrykk er at det viktigste er ikke når du kommer og går, men at du gjør en god jobb når du er der, og at du kan være litt fleksibel når det behøves. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Eh, så du mener folk skal jobbe mer enn en time ekstra enn det de får betalt for? Hva er logikken i det? Og det er jo strengt tatt mer irriterende med folk som vil diskutere ting etter at kjernetiden er over, når de er klar over at mange går kl. 15 (med mindre noe annet er avtalt på forhånd). Det er jo heller du som burde lære deg å forholde deg til arbeidstider? Jeg bare sier hva som gir best inntrykk for en arbeidsgiver. Ikke at det er noen logikk. Dette gjelder jo forsåvidt de som vil litt fremover i bedriften, og kanskje skaffe seg en god karriere. Poenget med fleksitid er jo at både du og arbeidsgiveren skal kunne være litt fleksibel. De som løper hjem kl 15 hver dag er ikke spesielt fleksible synes jeg. Og heller ikke de arbeidsgiverne jeg har hatt. Jeg vet at mange irriterer seg over dette. Men igjen, ønsker du ikke komme deg fremover så er jo ikke dette noe å bry seg om. Jeg sier bare hva som gir best inntrykk i forhold til arbeidsgiveren. (Og det gjelder helt sikkert ikke alle arbeidsgivere heller, men det gjelder ihvertfall en del)
FruLuna Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg jobber 9-17, har fleksitid. Er ingen morgenfugl, og vil heller jobbe litt utover ettermiddagen enn å begynne tidlig. De fleste andre rundt meg går kl 15-16, så da blir det også svært rolig og bra arbeidsro de siste timene frem til 17. Det er kun hvis jeg har svært mye å gjøre en dag at jeg begynner 7 eller 8, for å være sikker på å rekke alt. Så lenge du er effektiv og gjør det du skal, tror jeg det er viktigere enn om du kommer kl 7 eller 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 Poenget med fleksitid BØR være at en er fleksibel og at en måles etter arbeidet en gjør, ikke at en er A-menneske. Dessverre er det nok noen steder hvor de fleste går hjem før kl 16, hvor de som sitter igjen til 17 og vel så det ikke blir sett like godt. Og av en eller annen grunn blir det sett på som en dyd å være våken kl 6-7 om morgenen... jeg er B-menneske selv, kommer meg riktignok opp til jobb så tidlig det kreves, men fungerer bedre senere på dagen. Har alltid hatt høy arbeidsmoral og er faglig dyktig, så håper jeg ikke blir sett på som annenrangs om jeg velger å komme 8.30-9 på jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå