Gå til innhold

voldtekt og ærlighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har maaaaaaange jente bekjente som sier de ble voldtatt første gang.

historien er den samme for omtrent alle.

jeg var rundt 14 år. var på fest og drakk alt for mye...

mange her opplevet det? og var det virkelig voldtekt eller var det mer dere angret på at det var første gang?

grunnen til man spør er enkel. ingen har anmeldt personen. og det får meg litt sint. for hvordan kan man godta det? og samtidig la en feks voldteksmann gå rundt her i sammfunnet og eventuelt gjøre det samme med andre jenter...

jeg er meg. og jeg ville om jeg var jente sørget for at han som jeg mente voldtok meg aldri gjotde noe sånt igjen mot feks. venniner /søstre eller bekjente....

så er det mere .det var ikke som ønsket.og da kaller man det voldtekt. eller er det så enkelt at de rett og slett følte for stor skam. og følte seg skyldig i det. pga de drakk for mye?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke første gang, men jeg har jo blitt på sett og vis "voldtatt" som i at gutter har hatt sex med meg når jeg har vært forbi stadiet hvor jeg har puls. Jeg ser ikke på det som voldtekt for du er jævla dum i hodet hvis du drikker så mye og er etterpåklok med å anmelde noen som var litt dum og utnyttet deg. Men du satte deg jo først selv i posisjonen til å bli det ergo ta konsekvensene selv.

• Liker 1
Skrevet

Logger ut for denne..Min første gang var en voldtekt.. Jeg tenker ikke på det som min første gang altså, bare så det er sagt.

Men ja, jeg var 13. Jeg drakk ikke, men trodde jeg drakk vanlig cola med noen eldre familievenner (som festet) som skulle passe på meg. Det smakte rart, jeg ble dårlig og min familievenn tilbød å kjøre meg hjem til foreldrene mine igjen. Han trodde jeg hadde blitt syk. En kamerat av han sa at han kunne gjøre det i stedet og jeg har bare små glimt i hukommelsen av hva som skjedde i baksetet på en bil.

Jeg var som sagt 13 og det var uaktuelt å si det til foreldre/besteforeldre som var på hytten på det tidspunktet. Nå er jeg 23 og har for første gang snakket om det med en psykolog, etter et voldtektsforsøk av sjefen min. Da kom alt opp igjen.

Selvfølgelig skulle jeg ønske at jeg hadde anmeldt han. Det hadde ikke vært noe problem å bevise det, jeg blødde og hadde skader i lang tid, i tillegg til at jeg sikkert hadde et eller annet i systemet. Men jeg skammet meg, som nok er en veldig vanlig reaksjon hos mange voldtektsofre, derfor sa jeg ingenting til noen.

Nå har jeg tatt mot til meg og fortalt både samboer og to gode venninner om det som skjedde den gang og det som skjedde for 2 år siden, men det tok meg altså 10 år.

Overraskende nok har det ikke gått ut over sexlivet i så stor grad. Det tror jeg var fordi jeg blokket det ute så lenge, og fordi min første kjæreste var veldig varsom og vi var sammen lenge før noe som helst seksuelt skjedde. Når det først skjedde var det i et veldig langsomt tempo og jeg stolte veldig på han. Det er jeg takknemlig for i dag, at jeg har et velfungerende sexliv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg heller mer mot å tro det dreier seg om anger. Altså de har frivillig sex med en gutt, så neste dag angrer de og går for å kalle det voldtekt.

Det gir dem en unnskyldning og en mulighet til å fraskrive seg ansvaret. Samtidig få omtanke fra venner dersom de forteller det.

Nekter å tro at så mange blir reelt voldtatt og ikke anmelder saken.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skjer det at noen drikker for mye, husker lite/glimt og anser det hele som voldtekt. Det betyr ikke at man automatisk skal gå ut i fra at alle som ikke anmelder det, ikke har blitt voldtatt! Man skal heller ikke gå ut i fra at alle tilfeller hvor det har vært voldtekt men offeret har vært beruset, egentlig var frivillig.

I utgangspunktet bør man ta offerets side, helt fram til begge parter er blitt hørt evt offerets historie ikke henger sammen.

• Liker 1
Skrevet

Første gang jeg hadde sex var med en fyr på 23 år, jeg var 14. Hadde drukket endel og skulle overnatte på festen. Midt på natten kom denne mannen inn og begynte å klå på meg. Jeg sa "nei" og prøvde å dytte han vekk, men han var nesten 2 meter og sikkert 40 kilo tyngre enn meg. Klarte ikke dytte ham vekk, var full og dårlig, og ga meg egentlig til slutt fordi jeg var redd han skulle bli voldelig.

Han tømte seg i meg og stakk igjen, anmeldte det ikke og fortalte det ikke til foreldrene mine.

Man kan selvsagt si at det var min egen feil som drakk meg full, at jeg kunne ropt på hjelp, at det ikke var direkte voldtekt osv, men for meg var dette en veldig negativ opplevelse, og absolutt ikke frivillig.

Ganske mange av mine venninner har samme opplevelse fra første gang de hadde sex - de var fulle, et eller annet mannfolk tok seg til rette og de ville ikke anmelde det fordi de ikke var sikker på om det kunne klassifiseres som voldtekt.

Skrevet
I utgangspunktet bør man ta offerets side, helt fram til begge parter er blitt hørt evt offerets historie ikke henger sammen.

Hva med at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist?

Det blir jo da totalt feil å ta noen sin side.

Skrevet

Hva med at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist?

Det blir jo da totalt feil å ta noen sin side.

Det å ta offerets side betyr ikke at man automatisk tror at alle menn som var der er skyldige - det betyr at man skal støtte offeret opp så mye som overhodet mulig og ikke vise det mistillit.

• Liker 2
Skrevet

Det å ta offerets side betyr ikke at man automatisk tror at alle menn som var der er skyldige - det betyr at man skal støtte offeret opp så mye som overhodet mulig og ikke vise det mistillit.

Greit, jeg tar den.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan gutter kan få seg til å ha sex med jenter som er fulle og bare ligger der?

Hadde det ikke vært bedre å hjelpe de??

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan gutter kan få seg til å ha sex med jenter som er fulle og bare ligger der?

Hadde det ikke vært bedre å hjelpe de??

Disse gutta er neppe edru selv. Altså er tankene ett annet sted..

Skrevet

Har en venninne som ble voldtatt som 12-åring. Det var alkohol inne i bildet, men det unskylder på ingen måte hva den voksne gjorde. Hun sa ingenting til meg selv om jeg traff henne dagen etter. Vi var godt over 20 før hun sa noe. Foreldrene fikk aldri vite. Tror dette er rimelig gjengs for de som er unge. At man skammer seg, er litt på ville veier som foreldre ikke setter pris på osv. Ergo så sier man ingenting.

• Liker 1
Skrevet

Noe av det som får meg til å bli forvirra er hvordan i h***** folk langt oppi 20-årene får det for seg at det er greit å i det hele tatt feste med 14 år gamle jenter. Må jo være en eller annen sperre i hodet som mangler.

Når det er sagt så tror jeg at jeg må begynne å gå på disse festene bare i et håp om å ferske en av disse apekattene før han får gjort noe virkelig skade, så jeg kan "voldta" tannstillingen dems en smule :tannverk:

• Liker 1
Skrevet

Disse gutta er neppe edru selv. Altså er tankene ett annet sted..

Hvis man ikke klarer å IKKE utnytte nesten-livløse jenter når man har drukket, så burde man gå til psykolog og ikke drikke i det hele tatt :opplyser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...