Amys Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Dere som har kattedør og forholdsvis store katter, hvor store kattedører har dere? Pusen vår er forholdsvis slank og veier 5-6kg, men jeg synes likevel kattedørene jeg har sett virker små, så det kunne vært greit å få andres erfaringer. Det er litt kjipt å kjøpe og finne ut at pusen bare får plass til hodet og ikke noe mer Jeg har lyst på CatFlap til å montere i vindu (http://www.hundsomhobby.no/index.php/Cat-Mate-katteluke-for-glass.html), men det virker som om den er enda mindre enn vanlig..
Nio Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Hva med å ta noe (f.eks papplate) og klippe et hull med samme mål som luken og se om katten kommer seg gjennom? Katten min på 5.7kg kommer seg inn og ut av hamsterbur med luke på 15x15cm uten problem. Utrolig hva de klarer om de vil. 1
Gjest Sicula Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Jeg har en STOR Maine Coon, ca 10 kg, og han kommer seg fint gjennom en PetPorte Smartflap katteluke. Den er vel 16x16 cm. Anbefaler den på det varmeste, forresten! Den har en scanner som leser av microchipen på katten, og slipper inn bare din katt Så slipper du å få huset fullt av "gjester"
Amys Skrevet 29. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2011 Nio: genial ide, takk :D Sicula: hehe..kanskje de lukene ikke er så små som jeg trodde da Angående microchiplås så vil jeg ikke ha det, pusen vår tar med venner inn innimellom gjennom vinduet, og de finner alltids veien ut igjen etter en liten sightseeing gjennom huset. Med microchiplås frykter jeg at han vil lære seg hvordan han skal slippe de gjennom, også blir de fanget i inne. 1
Aurora M. Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Det er helt utrolig hvor små åpninger en katt kan komme seg inn/ut igjennom hvis den virkelig vil!
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 kattene mine kommer gjennom hamsterburdør på 12x12 og kaninen min på 9kg kommer gjennom kattedøra på 16x16. med mindre katten din legger på seg 7-8kg tror jeg vanlige små katteluker funker veldig fint!!!
Capricorn Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Jeg har en STOR Maine Coon, ca 10 kg, og han kommer seg fint gjennom en PetPorte Smartflap katteluke. Den er vel 16x16 cm. Anbefaler den på det varmeste, forresten! Den har en scanner som leser av microchipen på katten, og slipper inn bare din katt Så slipper du å få huset fullt av "gjester" Ja, det er stor Maine Coon! Min veier bare rundt 6 kg. Liten til å være hannkatt og kastrert. Bruker også PetPorte og han har ingen problemer med å bruke den. Katter er jo veldig flinke til å smyge.
Violen Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Jeg har en stor hannkatt og han kommer seg fint gjennom Petporte Smartflap døren. Jeg anbefaler også den type dør!
la Flaca Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Katten min veier rundt 7 kilo og kommer seg fint gjennom katteluke 16x16 - med bagasje! Han har dratt inn kråker, uskadet, gjennom den luka. Smidige de pusene.
Gjest Sicula Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Nio: genial ide, takk :D Sicula: hehe..kanskje de lukene ikke er så små som jeg trodde da Angående microchiplås så vil jeg ikke ha det, pusen vår tar med venner inn innimellom gjennom vinduet, og de finner alltids veien ut igjen etter en liten sightseeing gjennom huset. Med microchiplås frykter jeg at han vil lære seg hvordan han skal slippe de gjennom, også blir de fanget i inne. Det er nok god plass til pusen din i en vanlig luke ja Microchiplåsen vil ikke fange noen katter inne - med mindre du setter den i vet mode, da. Men i vanlig modus er den låst for fremmede katter som kommer utenfra og vil inn, men åpen for alle katter å gå innenfra og ut. Men det er klart - det er en veldig dyr luke, så om du ikke har noe imot besøk innimellom så er nok en vanlig luke helt fint
Brunhilde Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Nio: genial ide, takk :D Sicula: hehe..kanskje de lukene ikke er så små som jeg trodde da Angående microchiplås så vil jeg ikke ha det, pusen vår tar med venner inn innimellom gjennom vinduet, og de finner alltids veien ut igjen etter en liten sightseeing gjennom huset. Med microchiplås frykter jeg at han vil lære seg hvordan han skal slippe de gjennom, også blir de fanget i inne. Som flere andre her sier, eventuelle gjester kan fint komme seg ut igjen. Det er jo fint at du ikke har noe i mot gjestene - men hva gjør du den dagen gjesten er en ukastrert hanne som finner ut at han skal markere i hele leiligheten din?
Amys Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. oktober 2011 Som flere andre her sier, eventuelle gjester kan fint komme seg ut igjen. Det er jo fint at du ikke har noe i mot gjestene - men hva gjør du den dagen gjesten er en ukastrert hanne som finner ut at han skal markere i hele leiligheten din? Satser på at lille slosskjempen vår tar seg av de Han er litt enten-eller med andre katter, stort sett hopper han på de og de sloss så pelsen fyker når de kommer inn på territoriet hans, men med noen få virker det som om han er er venner (nesekosing og lekeslossing), og det er de siste han tar med inn innimellom. Siden april ca har han fått gå ut og inn som han vil gjennom vinduet, og det har ikke vært noen problemer hittil iallfall. Bortsett fra at det begynner å bli litt vel kaldt inne med vinduet oppe hele tiden Men det er kjekt å vite at microchiplukene ikke er låst fra begge veier da, da kan jeg jo eventuelt kjøpe en slik tilfelle det dukker opp uvelkommne katter. Takk for svar alle sammen
otilie Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 katter kan utrolig nok komme seg gjennom mye rart... se på den videoen her fks: så det går sikkert greit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå