Gå til innhold

kjemi på nett - men ikke i virkeligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du snakket med noen på nett, og følt at dere har kjempegod kjemi, men totalt kræsj i virkeligheten? Fortell!

Driver med nettdating, og har god kjemi med en del gutter. Men aner ikke hva jeg kan forvente av en date :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Passer vel kanskje ikke heeelt inn dette svaret, siden vi ikke har hatt kræsj..meen..kan fortelle likevel...?

Jeg ble kjent med en gutt på nett for noen måneder siden..vi har sendt smser, snakket på facebook og msn hver eneste dag!

Fikk kjempegod kontakt og han var på besøk hos meg i helgen.

Dette var første gang vi møttes.

Var kjempenervøs..Tenk om han ikke var den jeg hadde blitt kjent med??!

Dette var unødvendig nervøsitet.. Vi hadde samme tone som vanlig akkurat som vi hadde kjent hverandre lenge!

Neste gang er det min tur å besøke han, bor noen timer fra hverandre.

Mulig jeg var heldig, men her var det full klaff ihvertfall.

Lykke til til deg ihvertfall :)

• Liker 1
Skrevet

Ja det har jeg, men ikke i datingøyemed. For en del år siden ble jeg kjent med en kvinne på et annet diskusjonsforum enn KG. Etterhvert utvekslet vi msnadresser og hadde mange hyggelige skravlestunder på nettet. Etter å ha kjent hverandre et par år, så var jeg tilfeldigvis på de kanter av landet der hun bor og jeg foreslo vi kunne møtes til en kopp kaffe mens jeg var der.

Vi avtalte å møtes på en kafe og selv om jeg ikke skal utrope det til noe katastrofalt møte, så var vi helt klart langt mer "på nett" når vi sitter på nettet enn når vi møttes ansikt til ansikt. Vi er fremdeles nettvenner og har hyggelige pratestunder, men like greit å beholde det som hyggelig nettkontakt.

I rettferdighetens navn må jeg også si at jeg har opplevd å treffe nettvenner IRL og funnet at vi hadde minst like god kontakt over kaffekoppen som foran våre respektive PC-skjermer.

Skrevet

Jepp, var nesten småforelska etter to mnd chat - og fikk umiddelbart klump i magen da vi møttes. Vanskelig å forklare, men nesten alle de spesielle egenskapene jeg likte viste seg å være særheter IRL. For mye av det meste. Ha is i magan, du;-)

Skrevet

Hender meg hele tiden. Har super kjemi med gutter på nett, men er null tiltrukket i det virkelige liv. Merker dette spes godt på eposter andre poster med kompiser. Derfor er ikke nettdating aktuelt for meg.

• Liker 2
Skrevet

Har møtt endel menn via nettdating og uten unntak er de jeg har hatt god kjemi med på nett også de jeg har kommet best overens med IRL. Alle de det har vært vanskelig å få til en naturlig "flyt" i meldingene med har også vært kjedelige dater. Men nå er jeg ekstremt selektiv i hvem jeg skriver med: Har de ikke riktig type "look" og mye felles med meg skriver jeg heller ikke med dem uansett hvor bra meldingene fra dem er.

Har en venninne som også driver med nettdating og hun har hatt store forhåpninger til flere pga bra kjemi på nett og hvor det har vært full kræsj når de har møttes. En gang dro hun fra Oslo til Bergen for å tilbringe en helg med en nettdate som virket fantastisk på nett/telefon. Han møtte henne på flyplassen og allerede i bilen på vei mot sentrum hadde hun bestemt seg for å dra hjem igjen så fort som mulig, han var overhode ikke som hun trodde både av utseende og person.

Så det varierer tydeligvis fra person til person!

Skrevet

Du kan forvente at samtalen ikke går like lett. SMS/chat osv er en såpass forenkelt from for kommunikasjon, at det er litt vanskelig å si hvordan dette blir face2face. Men ganske sikkert vil det nok gå litt tyngre.

På en annen side så er jo dette helt normal. Kan faktisk bli noe av det samme med folk du faktisk snakker en del med i hverdagen, som du plutselig skal på date med. Dette kan være noen fra skole/vennekrets osv. Selv om dere kanskje snakker veldig lett i en skole-setting feks, så kan det brått bli helt noe annet når dere kaller det en "date". Da blir det forventninger o.l.

At første/andre date gåt litt tyngre er nok helt naturlig, men gradvis skal det jo bli bedre kjemi!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har som oftest like god kjemi i virkeligheten som jeg har på nett. Det har hendt at folk har vært mer sjenerte og tilbaketrukne når jeg har møtt dem i virkeligheten, men de fleste jentene ga et ganske likt inntrykk. Det "verste" var vel heller at de virka mye mer seriøse på nett enn da vi satt ansikt til ansikt og de egentlig virka mer interessert i noe seksuelt eller en fyllekule (eller begge deler).

Kjæresten min og jeg hadde perfekt kjemi fra første melding, til nå, nesten et og et halvt år inn i forholdet vårt. :-)

Gjest padawan
Skrevet

jeg har også veldig vekslende erfaring med kjemi på nett og IRL. det store flertallet tilhører gruppen hvor snakkingen går lett når en møtes.

Skrevet

hei. jeg traff min kjære på nettdating. vi tastet frem og tilbake på mail og sms en liten stund før jeg reiste ned til han for å treffe han. Og det ble full klaff fra første stund og vi er fortsatt kjærester, og blir vel noe mer enn det om en liten stund.

så sørg for å ha retrett mulighet men ha is i magen...

kan jo være lurt å snakke sammen på tlf sånn at du har hørt stemmen hans først da. det sier jo litt om han.

lykke til

Skrevet

Har du snakket med noen på nett, og følt at dere har kjempegod kjemi, men totalt kræsj i virkeligheten? Fortell!

Jepp - dvs det var ikke en date men et treff med ei som jeg ble kjent med på nett som venn og som jeg skulle treffe sammen med en gjeng til.

IRL viste hun seg å være en helt annen enn på nettet. Fra en sprudlende og morsomt type til ei det var nesten umulig å holde en samtale i gang med - det var trått.

Skrevet

For min del har det variert. Noen har jeg følt bra kjemi med hele veien, mens andre har vært fint på nett men blæh i virkeligheten.

Jeg foretrekker egentlig å snakke på telefon først også, man værer liksom mere da enn ved bare å taste til hverandre. Hadde én som jeg snakket mye med før vi møttes etter noen uker, det var som å ha møtt en jeg hadde kjent lenge, gikk helt fint og var bare koselig å møtes på ordentlig også.

Skrevet

Jeg har både opplevd god og dårlig kjemi i virkeligheten med de jeg hadde god kjemi over nett med. Det er derfor jeg egentlig ønsker å ikke vente altfor lenge med å få til et fysisk møte med kvinner jeg treffer over nett. Det er bedre å finne ut om man ikke passer sammen så tidlig som mulig enn å sløse bort tid på å bygge luftslott over nett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...