lenny Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 det største man kan oppleve er vel å kunne få barn,noe som ikke er en menneskerett. tenker litt på hvor urettferdig det kan virke at noen blir gravide,og tar abort,fordi det ikke passet og andre grunner,mens andre prøver og prøver og ikke kan få barn. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jossefine Skrevet 3. desember 2003 #2 Del Skrevet 3. desember 2003 ja det er den største gleden i livet mitt,mine to gullunger. men vet samtidig hvor fortvilende det er for de som ikke kan få. så enig i det at ikke abort bør være brukt som prevansjonsmiddel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2003 #3 Del Skrevet 3. desember 2003 Det kommer vel helt ann på individet. Man må tenke på at ikke alle vil 'se' at det er det største som kan skje i livet - og særlig ikke før de selv har fått barn. Jeg synes det er viktig å repektere dem som velger å ta abort. Dette må være et utrolig vanskelig valg - og man må stå ved det valget resten av tiden. Jeg synes man skal tenke på seg selv, og ikke legge seg bort i andre saker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 3. desember 2003 #4 Del Skrevet 3. desember 2003 Å få en barn som ikke er ønsket må være det verste i livet tror jeg... Man må kunne se det fra flere sider. Selv elsker jeg min lille datter over alt på denne jord... men skjønner at ikke alle forstår det på samme måte som meg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. desember 2003 #5 Del Skrevet 3. desember 2003 det største man kan oppleve er vel å kunne få barn' date='noe som ikke er en menneskerett. :-?[/quote'] D er riktig som du sier; d er ikke noen mennekserett å få barn. Forblir man barnløs er d ens skjebne. Synes ikke d går an å settte disse to problemsstillingene opp imot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 3. desember 2003 #6 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg synes det er provoserende hvordan noen rusmisbrukere og alkoholikere klarer få perfekte barn. Mens andre ikke klarer få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg synes det er provoserende hvordan noen rusmisbrukere og alkoholikere klarer få perfekte barn. Mens andre ikke klarer få barn. D er kanskje ikke forplantningen som er deres problem heller da.... synes d er mere provoserende at enkelte av dem få beholde barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 3. desember 2003 #8 Del Skrevet 3. desember 2003 mitt gull er definitivt min største glede!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. desember 2003 #9 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg synes det er provoserende hvordan noen rusmisbrukere og alkoholikere klarer få perfekte barn. Mens andre ikke klarer få barn. Hva mener du med perfekte barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 3. desember 2003 #10 Del Skrevet 3. desember 2003 Hva mener du med perfekte barn? Alle foreldre mener at sine barn er perfekte. Her mener jeg at rusmisbrukere og alkoholikere får barn som ikke får varige mèn av deres misbruk. Ser selv at det er helt teit å tenke sånn, ønsker så klart ikke de skal få barn med "defekter". Så i det hele tatt provoserer det meg at de faktisk klarer bære frem et barn. Mens en som lever etter alle råd og meninger for å få det barnet de bærer i magen aborterer gang på gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 3. desember 2003 #11 Del Skrevet 3. desember 2003 Alle foreldre mener at sine barn er perfekte. Her mener jeg at rusmisbrukere og alkoholikere får barn som ikke får varige mèn av deres misbruk. Ser selv at det er helt teit å tenke sånn, ønsker så klart ikke de skal få barn med "defekter". Så i det hele tatt provoserer det meg at de faktisk klarer bære frem et barn. Mens en som lever etter alle råd og meninger for å få det barnet de bærer i magen aborterer gang på gang. Hm, vet ikke helt om jeg forstod dette. Men hva vet du egentlig om at de ikke har fått defekter. Mine erfaringer er at det ofte kommer senskader i form av konsentrasjonsproblemer ulike utviklingsforrstyrrelser, evt. atferdsvansker av ulike typer. Vi vet jo at rus og alkohol ikke er bra for fosteret. Men jeg er litt usikker om vi snakker om samme problemstilling her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 3. desember 2003 #12 Del Skrevet 3. desember 2003 Er bare en av mine vrangforestillinger. Den lidende part er uansett barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 3. desember 2003 #13 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg ble gravid og visste at om jeg bar frem barnet ville jeg bli alene om det... Det var ikke noe vanskelig valg - og i dag er h*n 13 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. desember 2003 #14 Del Skrevet 3. desember 2003 Lillepia mi er uten tvil det største som har hendt meg. Jeg kunne ikke i min villeste fantasi forestille meg på forhånd hvor sterke følelsene mine skulle bli, og hvor heldig jeg er som har fått oppleve dette. Men jeg ville ikke fordømme de som tar abort. Det er mye man ikke vet eller forstår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinka Skrevet 4. desember 2003 #15 Del Skrevet 4. desember 2003 Alle foreldre mener at sine barn er perfekte. Her mener jeg at rusmisbrukere og alkoholikere får barn som ikke får varige mèn av deres misbruk. Ser selv at det er helt teit å tenke sånn, ønsker så klart ikke de skal få barn med "defekter". Så i det hele tatt provoserer det meg at de faktisk klarer bære frem et barn. Mens en som lever etter alle råd og meninger for å få det barnet de bærer i magen aborterer gang på gang. Skjønner veldig godt hva du mener jeg, det føles blodig urettferdig å miste når man har gjort alt riktig mens de som gjør alt de ikke skal får beholde. For andre virker nok ikke tankegangen så logisk, men jeg tror alle som har opplevd å spontanabortere når de ønsket og hadde planlagt graviditeten kjenner igjen tankene dine! Og når det gjelder startinlegget tror jeg og dette er tanker som kanskje prøvere har i større grad enn andre. Brått virker det som om alle rundt blir gravide uten å ha planlagt det, mens en selv prøver og prøver og får ikke til. Da virker verden urettferdig rett og slett. Men jeg er enig med SS at man ikke egentlig kan sette de problemstillingene opp mot hverandre, ingen som tar abort gjør det med lett hjerte. Det blir rett og slett to helt forskjellige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå