Gå til innhold

Dumt med mye tyggis og pastiller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kuttet ut godteri for en periode, og finner det svært vanskelig. Derfor må jeg bare tygge tyggis hele tiden, både på jobb og hjemme. Går ca en pakke med ekstra per dag. Enkelte dager kjøper jeg også pastiller, da sukkerfrie. Disser forsvinner i løpet av en time eller to. Er dette skadelig på noen måte? Bortsett fra at det kan virke lakserende, og bli oppblåst? Teller også kalorier, men utifra pakkene er det minimalt, er det i det hele tatt noe vits i å ta kcal herfra i betraktning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ihvertfall utrolig usjarmerende med den evige tygginga. Jeg kan ikke utstå folk som tygger tyggis, de ser ut som drøvtyggende kyr. En verre uvane skal en lete lenge etter. :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet ut godteri for en periode, og finner det svært vanskelig. Derfor må jeg bare tygge tyggis hele tiden, både på jobb og hjemme. Går ca en pakke med ekstra per dag. Enkelte dager kjøper jeg også pastiller, da sukkerfrie. Disser forsvinner i løpet av en time eller to. Er dette skadelig på noen måte? Bortsett fra at det kan virke lakserende, og bli oppblåst? Teller også kalorier, men utifra pakkene er det minimalt, er det i det hele tatt noe vits i å ta kcal herfra i betraktning?

Kalorimessig er det ikke noe å tenke over. En pakke sukkerfri tyggis er vel rundt 25 kcal og det er ikke stort mer i en pakke sukkerfrie pastiller.

Det er ikke skadelig annet enn at kjeven din sikkert blir litt sliten av all tyggingen og at du kan bli dårlig i magen av alt det sukkerfrie. Så lenge det ikke plager deg så er det bare til å fortsette. Men håper du ikke blir helt tyggis avhengig i lengden, men om du skulle bli det pass på at du er en av dem som tygger med lukket munn :jepp:

Lykke til med godis avvenningen!

• Liker 1
Skrevet

Overdreven bruk av sukkerfri tyggegummi og pastiller kan faktisk ha noe å si for tarmfunksjonen. De fleste inneholder sukkeralkoholer som har en avførende effekt og egentlig ikke er spesielt gunstig for god mage/tarm-velvære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...