Gå til innhold

"flink pike" syndromet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer. Men jeg tenkte kanskje det er noen her som vet hvem eller hva jeg bør kontakte. Mulig det er i feil forum, men det vil tiden vise.

Jeg har jobbet noen år, og kommet dit jeg vil på dette tidspunktet karriæremessig, jeg har fortsatt planer om å komme lengre på sikt - men alt til sin tid.

Men jeg har nå merket at jeg virkelig trenger noen å snakke med. Jeg ser på meg selv som en sterk person, men har også skjønt såpass at jeg vet det fort kan gå galt. Jeg sitter ofte med tanker som at jobben jeg gjør ikke er bra nok, eller jeg skulle gjort mer, jeg kunne gjort det bedre, hvorfor rekker jeg ikke mer, hvorfor klarer jeg ikke planlegge dagene bedre, jeg henger alltid etter. Det skjedde noe for noen måneder siden, jeg trodde jeg hadde gjort en ganske stor feil, dette oppdaget jeg en fredags ettermiddag. Jeg låste meg selv inne hele helgen og stor tuta... Da jeg kom på jobb på mandag, viste det seg å være en misforståelse.. Jeg kan ikke si jeg følte meg veldig stabil der og da. Og tenker jo at det må være noe "galt". Det er ikke den eneste gangen det har gått så langt.

Dette begynner å bli såpass slitsomt at jeg bør gjøre noe for å sette "hodet" på plass igjen. Men jeg tenker at en psykolog ikke er det rette?

Er det noen her som vet hvem eller hva av type profesjonelle enn bør gå til? For jeg vil virkelig klare å "ta meg sammen". Mange synes sikkert dette høres helt merkelig ut, jeg synes jo det selv også. Veldig takknemlig for tilbakemeldinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink pike-syndromet er farlig... Du må lære det å endre tankesettet, du merker selv at det ikke er bra å tenke at du må gjøre så mye og klare alt. Du føler sikkert at "alle" klarer mye mer enn deg, men i realiteten er det nok ikke sånn. Virker som du mener du har så lite verdi at du ikke en gang har "bra" nok problemer for å få gå til psykolog? Jeg tror absolutt det kunne hjulpet deg å gå til psykolog.

Noe som kan hjelpe mot stress er psykomotorisk fysioterapi, hvis du ikke vil til psykolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...