Gå til innhold

hjelp til å strikke hæl på ullsokker

Anbefalte innlegg

Gjest annemor30
Skrevet

Trenger enkel og god forklaring inn med teskje;) Lyst til å lære meg dette nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke dette selv enda, da jeg var på mitt første strikkekurs hos mommor igår og vi kom ikke lenger enn til midt på ankelen. Jeg tror det beste er å søke på youtube etter instruksjonsvideoer der.

Skrevet

Garnstudio.no har instruksjonsvideoer.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg bruker oppskriften til petunia. Blir kjempefin hæl, enkel også.

Skrevet

Petunias oppskrift er fin til å begynne med, men masketallet man skal sitte igjen med bør gjerne justeres litt i forhold til sokkestr. På babysokker bruker jeg gjerne fire. Eller det vil si, nå har jeg lært en ny og enda bedre hæl, men den er litt kronglete å forklare...

Skrevet

Petunias oppskrift er fin til å begynne med, men masketallet man skal sitte igjen med bør gjerne justeres litt i forhold til sokkestr. På babysokker bruker jeg gjerne fire. Eller det vil si, nå har jeg lært en ny og enda bedre hæl, men den er litt kronglete å forklare...

har du kanskje en link å dele?

er alltid ute etter nye måter å gjøre hælen på her :)

Skrevet

Jeg fant denne oppskriften på nett. Kjempeenkel selv for meg som ikke har strikket annet enn skjerf på skolen (for noenogtjueårsiden).

Skrevet

Petuniaen la jo Nica ut link til, men den jeg bruker er det oldemor som har lært meg, og jeg har foreløpig ikke sett den i noen oppskrifter noe sted. Kan hende jeg kan lage en tutorial en dag, men det blir ikke før evt i morgen:) Sier ikke at den ikke finnes på nett, altså, men jeg vet i så fall ikke hvor:p

Gjest Bartenina
Skrevet

åh, du skulle fått nr til mammaen min, hun har vært telefonhjelpen min gjennom hele sokken, og hun er fantastisk :-D

Fikk du det til?

Gjest annemor30
Skrevet
:sjenert: Nei, ble et gedigent stort hull på ene siden....
Gjest Bartenina
Skrevet

huffda... Hmm, skulle gjerne hjulpet deg, men er elendig til å forklare!

Synes forøvrig ikke mine hæler ble så veldig fine selv, men tror det skyldes et litt stivt garn, for de første barnesokkene jeg lagde ble fine :-)

Skrevet (endret)

har du kanskje en link å dele?

er alltid ute etter nye måter å gjøre hælen på her :)

Oookei, her har du min metode!

Det tok grusomt lang tid å fikse det innlegget, så nå håper jeg noen liker det:p

Uansett er det bare å si ifra hvis noe mangler eller er helt uforståelig:)

Den ER kronglete å forklare, såpass at jeg sikkert burde filma hele skiten...

Bildene blir større om man trykker på dem, men jeg skal bytte dem ut neste gang jeg strikker sokker siden de er uklare.

:)

Endret av Moscato
Skrevet

Takk skal du ha, Moscato. Skal teste ut din hel neste gang jeg strikker sokker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...