-littleme- Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Hei. Fikk i dag gjennomført en hørselstest og ifølge hun som utførte testen kan et gjennomsnittsmenneske høre lyder på 20-25 desibel. Men jeg hørte en lyd som var på 0, eller 0 komma noe i tillegg til at de fleste andre lydene lå på 5 og den dårligste på 15. Dette forstyrrer meg på skolen, spesielt under prøver. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Hva slags ørepropper virker best? Silikon, voks eller skumgummi (eller hva det nå er)...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Hvis du tenker på å få bort høye lyder - men fortsatt høre godt kan jeg anbefale ReSound. Du tar avstøpning - og så får du spesiallagde ørepropper. Det går an å bestille ulike desibeltyper, som du kan bytte så ofte du vil. Koster endel, men mine har jeg hatt i mange år. (man rengjør dem, de er lagd av myk plast). De bruker jeg på treningstimer og på byen hvor det er høy lyd - men jeg fortsatt vil kunne høre vanlig frekvens godt. ELlers bruker jeg de oransje på apoteket når jeg skal fly/på jobb i landskap etc for å få mest mulig demping og ikke samtidig snakke med andre.
Gjest drummer Skrevet 1. november 2011 #3 Skrevet 1. november 2011 Jeg anbefaler sterkt ER-serien eller PRO-serien"]PRO-serien fra Hansen Teknikk & Co AS. Jeg ble anbefalt ER-serien av dem til mitt bruk og dette er jeg UTROLIG fornøyd med. Jeg spiller trommer i et band og detet er faktisk noe av det beste jeg har vært borti når det gjelder hørselvern. Og når vi snakker om hørselstest så har de en grei hørselstest på sin facebookside. Link til hørselstest: Facebook Hansen Teknikk
Gjest drummer Skrevet 1. november 2011 #4 Skrevet 1. november 2011 Jeg anbefaler sterkt ER-serien eller PRO-serien"]PRO-serien fra Hansen Teknikk & Co AS. Jeg ble anbefalt ER-serien av dem til mitt bruk og dette er jeg UTROLIG fornøyd med. Jeg spiller trommer i et band og detet er faktisk noe av det beste jeg har vært borti når det gjelder hørselvern. Og når vi snakker om hørselstest så har de en grei hørselstest på sin facebookside. Link til hørselstest: Facebook Hansen Teknikk Ser at lenken til hørselstesten ikke kom opp. Den er www.facebook.com/HansenTeknikk
Rosalie Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Eg har ikkje gidda å investere i formstøpte øyreproppar endå, for eg er særs nøgd med mine ER20-proppar kjøpt på Amazon. eg bruker dei når eg er på konserter med høg lyd og når eg er på speling. Eg høyrer fint alle lyder med dei, men dei tek verste pitchen. Finst vel med fleire ulike feilter, berre å søke litt rundt på Amazon.
Gjest drummer Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Eg har ikkje gidda å investere i formstøpte øyreproppar endå, for eg er særs nøgd med mine ER20-proppar kjøpt på Amazon. eg bruker dei når eg er på konserter med høg lyd og når eg er på speling. Eg høyrer fint alle lyder med dei, men dei tek verste pitchen. Finst vel med fleire ulike feilter, berre å søke litt rundt på Amazon. Ser at de ER20 er fra ACS og etter hva jeg har lest meg til er det er www.hantek.no som er leverandør og produsent av ACS i hele norden.. ER20 har faktisk samme løsning som de formstøpte proppene, men lydkvaliteten, lydbildet, tilpassingen og kvaliteten er noe helt annerledes med formstøpte.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #7 Skrevet 2. november 2011 Hei.. Jeg sliter med å sovne pga lyder og støy. Må ha det HELT stille for å kunne sovne. Første halve året ( ette at jeg flyttet til typen) sleit jeg med at han snorket. Da jeg tvinger han nå til å ligge kun på siden (stakkars mann) går dette greit. MEN nå har leiligheten under vår leilighet blitt omgjort, og dermed har vi nå ett kjøkken rett under der vi sover. Og hveeer kveld hører vi alt de styrer med der nede, vasker opp, kjeler, skrur på vasken osv.. Kan ikke sove før 0000 og må opp igjen 0530 VELDIG slitsomt. Vil ørepropper kunne redde meg? Orker ikke å ikke fungere i hverdagen lenger, blir deprimert.
Gjest gjest Skrevet 2. november 2011 #8 Skrevet 2. november 2011 Hei.. Jeg sliter med å sovne pga lyder og støy. Må ha det HELT stille for å kunne sovne. Første halve året ( ette at jeg flyttet til typen) sleit jeg med at han snorket. Da jeg tvinger han nå til å ligge kun på siden (stakkars mann) går dette greit. MEN nå har leiligheten under vår leilighet blitt omgjort, og dermed har vi nå ett kjøkken rett under der vi sover. Og hveeer kveld hører vi alt de styrer med der nede, vasker opp, kjeler, skrur på vasken osv.. Kan ikke sove før 0000 og må opp igjen 0530 VELDIG slitsomt. Vil ørepropper kunne redde meg? Orker ikke å ikke fungere i hverdagen lenger, blir deprimert. Dra på Tess og kjøp en pakke 3M 1100! Det er veldig bra og komfortable ørepropper, mye bedre enn de gule du får på apoteket og så koster de ca 1,- pr par.
Aubree Skrevet 2. november 2011 #9 Skrevet 2. november 2011 Hei. Fikk i dag gjennomført en hørselstest og ifølge hun som utførte testen kan et gjennomsnittsmenneske høre lyder på 20-25 desibel. Men jeg hørte en lyd som var på 0, eller 0 komma noe i tillegg til at de fleste andre lydene lå på 5 og den dårligste på 15. Dette forstyrrer meg på skolen, spesielt under prøver. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Hva slags ørepropper virker best? Silikon, voks eller skumgummi (eller hva det nå er)... Jeg tror nok audiografen her har forklart seg dårlig eller du har misforstått henne. Normal hørsel er fra -10 db til 20 db. Har du terskler fra 25 db og nedover begynner vi å snakke om svekket hørsel. Ergo du har dermed HELT normal hørsel når du hørte lyder på 0 db
Cheesy Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Dra på Tess og kjøp en pakke 3M 1100! Det er veldig bra og komfortable ørepropper, mye bedre enn de gule du får på apoteket og så koster de ca 1,- pr par. Tess? Hva/Hvor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå