Gå til innhold

Tilbehør til vårruller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg spise til vårruller?

Nå er det begrenset utvalg av saus da jeg ikke skal på butikken, men jeg har soya-saus. ??

Hva med ris? Har hørt om en kål/gulrotsalat, men hvordan lager jeg den?

Spagetti?

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ris, soyasaus og kål/gulrotsalat hvis du har lyst på.. Ville ikke gått for spagetti..

Takk dere :) Bare helle soya over når de er ferdige?

Hvilken kål? Vanlig kål? I strimler? skal det stekes eller kokes?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dere :) Bare helle soya over når de er ferdige?

Du dypper vårrullene i soyasausen, hvis du heller den over ender du opp med seige vårruller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri ris til, da jeg lager så nydelige vårruller at det ville vært tullerusk å fylle opp magen med ris. Søt chilisaus her også, blandet med litt soyasaus hvis jeg har saltsug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søt og veldig sterk chilisaus og stekt ris til. Stekt ris med brokkoli, purre, løk, paprika, gulrot, kål, vannkastanjer, chili etc. Må lages med friske grønnsaker og ikke sånn amerikansk blanding som de ofte bruker på kinesiske restauranter. Jeg kan også ha revet gulrot, finstrimlet kål som blandes sammen med pepper og litt sitronsaus til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Papayasalat passer bra til hjemmelagde vårruller med chili- eller peanøttdipsaus til. Fins endel forskjellige oppskrifter. så foreslår at du googler og ser hvilke som ser ut til å passe din smak og hva du har mulighet til å få tak i av ingredienser. Nam nam, men vær obs på at den blir sterkere av å stå, så være forsiktig med chilien om du lager den en stund før den skal spises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spise de med sånne hvite nudler, kutte opp vårullene, ha det over , med strimler av agurk, isbergsalat, og evt. koriander hvis jeg har. Med en saus laget av fiskesaus, eddik, vann, sukker, chilli og hvitløk! :) Det heller jeg bare over, nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

I vårrullene så pleier jeg å ha kjøtt, glassnudler, gulrot m.m så ved siden av så har jeg ikke så mye.

Et par skåler med sauser (soya, sursøt o.l) og kanskje litt kål.

Vårruller er ikke middag for meg, men forrett eller kosemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker aldri ris eller noe annet sånt tilbehør til vårruller. Det er fordi at alt som skal spises av kjøtt, grønnsaker og nudler er inni vårrullen. Derfor bruker vi sweet chili saus (gjerne hjemmelaget) på siden og dypper i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker aldri ris eller noe annet sånt tilbehør til vårruller. Det er fordi at alt som skal spises av kjøtt, grønnsaker og nudler er inni vårrullen. Derfor bruker vi sweet chili saus (gjerne hjemmelaget) på siden og dypper i det.

Me too :) Har også en skål med litt soyasaus, veldig godt å dyppe i litt soyasaus og så dyppe i chiliausen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...