Gå til innhold

Mellomkjøttet får rifter og sprekker opp under sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et smertefult problem. Ofte under sex, sprekker etterhvert den mellomkjøttshuden litt opp. Jeg får også rifter. Dette gjør det umulig å holde på videre, og det tar noen dager før det gror.

Typen har vært bortreist, og jeg har ikke hatt sex på 2 uker. Han kom hjem i går, men siden det var så lenge siden sist - ble det rifter allerede ved første inntrengning!

Hva kan jeg gjøre? Har prøvd å smøre området regelmessig inn med olje, men har ikke hjulpet noe enda. Tror dere det vil hjelpe om han vier meg ut litt med fingrene først? Og myke opp området der nede, før han trenger seg inn? Noen anre råd? tips? erfaringer?

Noen tips for å få sårene til å gro fortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med en lege! Har aldri hørt om noen som har det slik som deg, kanskje du har kjønnsykdom? Vet at noen kan få rifter av kjønnsykdommer..

• Liker 1
Skrevet

Snakk med en lege! Har aldri hørt om noen som har det slik som deg, kanskje du har kjønnsykdom? Vet at noen kan få rifter av kjønnsykdommer..

Har hatt et utbrudd av herpes, men har ikke det nå. har heller ikke sopp. Tror det kommer av at huden er veldig stram og samtidig langt "frem". Han støter borti når han går inn og ut..

Skrevet

Har du lest om vestibulitt?

Skrevet

Hei! Jeg får av og til en vertikal rift på den bakerste delen av skjedeåpningen. Spesielt om jeg har hatt samleie i stillinger hvor penis kommer inn i en skrå vinkel, hvor hans penisrot er i en lavere posisjon enn min skjedeåpning (fks. misjonæren med bekkenløft) Da presser penis mot bakre del av skjedeåpningen og friksjonen samt presset skaper en liten rift.

En motsatt stilling med en grunn penetrering gir meg også slikt sår. Hvor penishode presser mot bakre del av skjeden før den glir eller spretter inn, ved hyppig repetering får dette samme effekt som førstnevnte.

Mine er ikke så smertefulle at jeg må avbryte samleie, så det trenger selvfølgelig ikke å være det samme du sliter med! Men kanskje verdt å sjekke om det er det som gir deg sår?

Har du lest om vestibulitt?

Jeg ser denne tilstand har vært nevnt tidligere her på forumet, men Google søk gir meg bare masse svenske treff. Har du et norsk, engelsk eller latinsk navn på denne tilstanden?

Skrevet

Bruk glidekrem!

Skrevet

Du høres ikke ut som at du er helt tent på typen din, så rådet om glidekrem som AB kom med over er nok en begynnelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også veldig sår når jeg har sex med min kjære. Har ingenting med at han ikke tenner meg å gjøre, for jeg blir veldig våt. Noen ganger er jeg imidlertid trangere enn andre, og da blir det alltid veldig sårt etterpå (og han må også jobbe litt for å trenge inn uansett hvor våt jeg er).

Skrevet

Hender jeg har det sånn også. Jeg er ganske trang og huden dekker på en måte litt av hullet, så hender det er litt i veien. Også har typen litt større utstyr enn gjennomsnittet. Men for meg hjelper det om han jobber litt med fingrene først. Også er vi forsiktige i starten, sånn at vi liksom kjenner at "glir" ordentlig.

Skrevet (endret)

Jeg ser denne tilstand har vært nevnt tidligere her på forumet, men Google søk gir meg bare masse svenske treff. Har du et norsk, engelsk eller latinsk navn på denne tilstanden?

Du har feil språkinnstilling, tror jeg. Jeg googlet nettopp og får opp bare på norsk, med videre henvisninger. Vestibulitt er den latinske betegnelsen og betyr smerter ved inntrengning i skjeden. Vestibulum (forgården) er området mellom klitoris og skjedeinngangen.

Det er ikke i det området du har plager, etter hva jeg har forstått. Det er i mellomkjøttet (perineum). Det er bra å smøre med vaginalkrem og massere forsiktig.

Endret av Belladonna
Skrevet

Takk for alle svar!

Tent er jeg nok, for noen ganger er jeg så våt at det renner. Men huden der er så stram, pluss at jeg tror jeg er litt trang for kjæresten min. Vi har aldri gått så lang tid uten sex, så tror det har gjort at jeg på en måte er enda trangere der nede nå. Skal prøve å massere område jevnlig de neste dagene - så får vi se om det hjelper.

Fingring har jeg ingen problemer med, det er bare det at han er så stor i omkretsen at han toucher borti den huden hele tiden og lager rifter!

Håper ikke jeg har vestibulitt, det hørtes forferdelig ut...

Forhåpentligvis er det et sår som jeg ikke har latt gro skikkelig - slik at det sprekker opp hver gang jeg har sex. Må nok jobbe mer, før han presser seg inn

ts

Skrevet

Takk for alle svar!

Tent er jeg nok, for noen ganger er jeg så våt at det renner. Men huden der er så stram, pluss at jeg tror jeg er litt trang for kjæresten min. Vi har aldri gått så lang tid uten sex, så tror det har gjort at jeg på en måte er enda trangere der nede nå. Skal prøve å massere område jevnlig de neste dagene - så får vi se om det hjelper.

Fingring har jeg ingen problemer med, det er bare det at han er så stor i omkretsen at han toucher borti den huden hele tiden og lager rifter!

Håper ikke jeg har vestibulitt, det hørtes forferdelig ut...

Forhåpentligvis er det et sår som jeg ikke har latt gro skikkelig - slik at det sprekker opp hver gang jeg har sex. Må nok jobbe mer, før han presser seg inn

ts

Hvis det stadig sprekker og gjør vondt, er det kanskje en idé at legen din, eller en gynekolog foretar et lite snitt, så det ikke er fullt så trangt. Tenk over det.

Skrevet

prøv glidekrem for det er litt tykkere enn fuktigheten vi slipper ut nedtil.

Men sånn er jeg og, sprekker lett opp, lettere om det har gått en stund. Har med at folk har forskjellig elasitet, vår er dårlig og da sprekker huden i stede. Viktig å varme godt opp!

Skrevet

Jeg synes at skrukken er en bedre betegnelse enn både mellomkjøttet og perineum.

Mulig dette var en avsporing...

• Liker 1
Skrevet

Noen andre som har noen gode råd? :)

Skrevet

Jeg synes at skrukken er en bedre betegnelse enn både mellomkjøttet og perineum.

Mulig dette var en avsporing...

Det er ikke skrukkete hos kvinner, føler iallefall selv at det blir litt feil ordvalg.

• Liker 4
Skrevet

Du har feil språkinnstilling, tror jeg.

Uff, ja, det har du helt rett i. Hehe.

Skrevet (endret)

Det er ikke skrukkete hos kvinner, føler iallefall selv at det blir litt feil ordvalg.

Ja, man skal være forsiktig med å tøyse om kvinnelige kroppsdeler ;)

Endret av Alfred
Skrevet

Jeg har vært plaget med samme, men fikset seg for meg med glidemiddel og at vi tar oss tid til å utvide før han trenger inn sitt store lem.

Skrevet

Du høres ikke ut som at du er helt tent på typen din, så rådet om glidekrem som AB kom med over er nok en begynnelse.

Det er ikke så lett å bli tent når man sprekker hver gang man har sex... :filer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...