Gå til innhold

skoletter med høye hæler på glattisen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra? Jeg har lyst på noen fine og varme vintersko og har funnet noen som ligner disse: http://www.google.com/imgres?q=skolett+med+sn%C3%B8ring&hl=no&sa=X&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW&tbm=isch&prmd=ivns&tbnid=l5mgHBkffFtTwM:&imgrefurl=http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-311148(SparBase).aspx&docid=5KpE5ASlrYYIbM&w=550&h=786&ei=K2qETsKWL8OB4gSxsrmODw&zoom=1&iact=hc&vpx=527&vpy=-15&dur=1266&hovh=268&hovw=188&tx=140&ty=203&page=1&tbnh=117&tbnw=82&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:3,s:0&biw=894&bih=394

Altså med litt hæl, men hvordan er det å gå med en hæl på glattis/slaps? Norske vintere er jo gjerne litt røffe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går ikkje så bra. Men det gjer det ikkje med andre sko heller, ein går på snørra uansett.

Gjest mari kontrari
Skrevet

Hæler gjør det verre, og konsekvensene av en fall/nesten-fall potensielt mer skadelig, men hva sålen er laget av teller mest. Hadde de bare laget pene skoletter med "jogge-på-is-såler". Sukk...

forøvrig veldig fine sko, jeg fikk litt lyst på de, men ville nok vrikket ankelen på første issvull.

Skrevet

Jeg hadde noen vagabond-støvletter med hæl/såle i rågummisåle, og de var ikke særlig glatte. Selvsagt, på skikkelig glattis er de farligere å skli med enn flate støvler, men... Det var nok ikke mer enn 6-7 cm hæl på mine, og jeg hadde litt delte følelser angående den lyse sålen, men savner de støvlettene litt :)

Skrevet

Det kommer helt ann på hvor mye/langt du skal gå med de. Jeg har gått mye med høye heler på vinterstid og det har gått helt fint. Er det virkelig glatt ute så har jeg noen uten hel jeg kan bytte til.

Skrevet

De fleste høyhælte støvletter/skoletter er galtte, det er min erfaring. Jeg legger på et sånt belegg under mine støvletter slik at de ikke blir glatte, altså under sålen (ikke hælen).

Når du går på glatta, må du aldri legge vekten på hælen, da går det galt! Glem å gå elegant på glatta, da gjelder sikkerheten.

Skrevet

De fleste høyhælte støvletter/skoletter er galtte, det er min erfaring. Jeg legger på et sånt belegg under mine støvletter slik at de ikke blir glatte, altså under sålen (ikke hælen).

Når du går på glatta, må du aldri legge vekten på hælen, da går det galt! Glem å gå elegant på glatta, da gjelder sikkerheten.

Hva er det du legger under da? :skravle:

Skrevet

Hva er det du legger under da? :skravle:

Det er noe jeg fikk av moren min, husker ikke helt hva det heter - ultra grip - eller noe slikt. Kan være at det er litt gammelt.

Skrevet

Man får kjøpt et sånt slags gummiunderlag som kan limes under sålen for å gjøre den mindre glatt i de fleste skobutikker, mener jeg. :) Vet ikke helt hva det heter, men har sett det i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...