Gå til innhold

Endre størrelse på ring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta? Ser du det på ringen at den har blitt endret?

Snakker vi flere uker?

Ser på en del ringer man kan bestille fra utlandet der de ikke har akkurat min str, derfor lurte jeg litt.

Skrevet

Jeg fikk gjort det iløpet av noen dager tror jeg, og det syntes ikke. Men det var samme plass som vi kjøpte ringene.

Skrevet

Det tok faktisk ikke mer enn en dag da vi oppdaget mannens ring var for liten (ringen var kjøpt i utlandet). Uansett, de klarte da å gjøre den for stor, så etter bryllupet måtte vi tilbake igjen og fikse den, og da tok det flere uker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Fikk ring i morgengave fra mannen, denne måtte vi levere inn da den var noen nr for stor- er fortsatt litt stor da gullsmeen ikke har tatt inn like mye som jeg sa, men den detter ikke av fingeren noe den gjorde før. Tok nesten to uker fra vi leverte til den var ferdig. Ser man godt etter ser man at det er gjort noe med ringen - er litt flatere på ene siden, men er ikke sikkert andre ser det. Jeg ser det siden jeg vet hvordan den såg ut før den ble gjort mindre.

Skrevet

Er det noen som har erfaring med hvor lang tid det kan ta? Ser du det på ringen at den har blitt endret?

Snakker vi flere uker?

Ser på en del ringer man kan bestille fra utlandet der de ikke har akkurat min str, derfor lurte jeg litt.

To uker er normaltid for reparasjoner, noen ganger tar det mye kortere tid. I fellesferie og høysesong som rundt 17. mai kan det ta litt lengre tid enn vanlig. Man ser ikke at ringen har blitt regulert etterpå. Er det ring i hvittgull må ringen rhodineres og dette koster litt ekstra. De aller fleste gullsmedene i landet tilbyr gratis regulering en gang etter kjøp (innen en viss tid) så da er det greit om du tar med kvittering/kjøpsbevis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...