Lykkelitenen Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Hvordan skal jeg vaske treningsklærne mine i eddik? Har en t-skjørte og genser som lukter høgg, og jeg får ikke ut lukten til tross for hyppig vask ved høy temperatur og ett døgn i fryseboksen. Ble tipset om eddik, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg ser noen vasker klærne med eddik i vaskekammeret eller i en vaskeball, mens andre lar klærne ligge i eddikvann i noen timer før de vaskes som vanlig. Hvilken metode anbefaler dere?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Hvordan skal jeg vaske treningsklærne mine i eddik? Har en t-skjørte og genser som lukter høgg, og jeg får ikke ut lukten til tross for hyppig vask ved høy temperatur og ett døgn i fryseboksen. Ble tipset om eddik, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg ser noen vasker klærne med eddik i vaskekammeret eller i en vaskeball, mens andre lar klærne ligge i eddikvann i noen timer før de vaskes som vanlig. Hvilken metode anbefaler dere? Jeg legger de i eddikvann i et par timer og skyller dem etterpå.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Litt tips i denne lenken: Min lenke
Gjest Tigress Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Begge måtar funkar fint. Eg brukar som oftast eddik i skyljevatnet, og såpe i vaskeball.
Lykkelitenen Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2011 Da har t-skjorten som luktet død og fordervelse fått seg en omgang med bløtlegging i eddigvann, før hele sulamitten er satt på vasking med litt eddik som skyllemiddel. Spennende
Casall Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Det beste er å ha klær som ikke lukter, har hatt de 1 år og brukt de 3-5 dager i uka og man kan ikke lukte at de er brukt engang.
Tillie Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Det beste er å ha klær som ikke lukter, har hatt de 1 år og brukt de 3-5 dager i uka og man kan ikke lukte at de er brukt engang. Har du noen gode tips?
Ethereal Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg slenger eddiken sammen med resten av vaskemiddelet. Fungerer veldig bra!
Lykkelitenen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2011 Det beste er å ha klær som ikke lukter, har hatt de 1 år og brukt de 3-5 dager i uka og man kan ikke lukte at de er brukt engang. Egentlig ikke relevant for tråden i det hele tatt Mine klær er ordentlige, gode treningsklær med god kvaliet og god pusteegenskap, men mange opplever likevell at treningsklær "uforklarlig" begynner å lukte (til tross for kvalitet, vask etter hver bruk osv osv). Har to like t-skjorter. like mye brukt og kjøpt samtidig, men kun en av dem lukter, så hvorfor vet jeg ikke. Men eddiken tok knekken på det, så da slipper jeg å kasere den ene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå