Gå til innhold

eddikvask for svette treningsklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg vaske treningsklærne mine i eddik? Har en t-skjørte og genser som lukter høgg, og jeg får ikke ut lukten til tross for hyppig vask ved høy temperatur og ett døgn i fryseboksen.

Ble tipset om eddik, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg ser noen vasker klærne med eddik i vaskekammeret eller i en vaskeball, mens andre lar klærne ligge i eddikvann i noen timer før de vaskes som vanlig. Hvilken metode anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal jeg vaske treningsklærne mine i eddik? Har en t-skjørte og genser som lukter høgg, og jeg får ikke ut lukten til tross for hyppig vask ved høy temperatur og ett døgn i fryseboksen.

Ble tipset om eddik, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Jeg ser noen vasker klærne med eddik i vaskekammeret eller i en vaskeball, mens andre lar klærne ligge i eddikvann i noen timer før de vaskes som vanlig. Hvilken metode anbefaler dere?

Jeg legger de i eddikvann i et par timer og skyller dem etterpå.

Skrevet

Begge måtar funkar fint. Eg brukar som oftast eddik i skyljevatnet, og såpe i vaskeball.

Skrevet

Da har t-skjorten som luktet død og fordervelse fått seg en omgang med bløtlegging i eddigvann, før hele sulamitten er satt på vasking med litt eddik som skyllemiddel. Spennende ;)

Skrevet

Det beste er å ha klær som ikke lukter, har hatt de 1 år og brukt de 3-5 dager i uka og man kan ikke lukte at de er brukt engang.

Skrevet

Det beste er å ha klær som ikke lukter, har hatt de 1 år og brukt de 3-5 dager i uka og man kan ikke lukte at de er brukt engang.

Har du noen gode tips?

Skrevet

Jeg slenger eddiken sammen med resten av vaskemiddelet. Fungerer veldig bra!

Skrevet

Egentlig ikke relevant for tråden i det hele tatt :fnise:

Mine klær er ordentlige, gode treningsklær med god kvaliet og god pusteegenskap, men mange opplever likevell at treningsklær "uforklarlig" begynner å lukte (til tross for kvalitet, vask etter hver bruk osv osv). Har to like t-skjorter. like mye brukt og kjøpt samtidig, men kun en av dem lukter, så hvorfor vet jeg ikke. Men eddiken tok knekken på det, så da slipper jeg å kasere den ene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...