AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Jeg ble så overrasket da han presenterte seg at jeg bare sto og stotret frem noe greier. Og han skulle sende regning.. MEN. Nå er jo tv mitt alltid blitt betalt av min far da tv står i hans navn og er på hans lisens-avtale. Jeg ble "oppdaget" fordi jeg fikk canal digital nylig.. Da kan ikke han fortsette å betale lisens som en av sine tv? Eller hva skjer? Er det noe jeg kan gjøre bortsett fra å bare bite det i meg og betale lisens?
Gjest Dropkick Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 hvis du har tven i din bolig hvor du bor alene må du fortsatt betale .surt men sånn er det. 1
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Hvis du og din far ikke er i samme husholdning må du betale egen TV-lisens. Spiller ingen rolle hvem som eier TV-en. Her står det hvem som skal betale lisens.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Sånn jeg har forstått det er det jo vanlig at man har foreldre som har tv på sin liste?? Hvor mye ligger lisensen på?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Så lenge man ikke blir forsørget av sine foreldre, mener jeg at man må betale lisens for egen TV, ja. Faktisk uavhengig av om man bor hjemme hos dem eller ei.
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Sånn jeg har forstått det er det jo vanlig at man har foreldre som har tv på sin liste?? Hvor mye ligger lisensen på? Det at du låner din fars tv har ikke noe å si. Er du en "egen husstand" må du betale egen lisens. Her kan du lese masse om lisensen, hvor stor den er, hva den går til osv.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 MEN. Nå er jo tv mitt alltid blitt betalt av min far da tv står i hans navn og er på hans lisens-avtale. Jeg ble "oppdaget" fordi jeg fikk canal digital nylig.. Så logikken din er at siden du faktisk får dekket tv-utgifter av din far, så skal du ikke betale lisens? Mens jeg som må betale tv-kanalene mine og tv-apparatet selv, skal betale lisens? Morsomt. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Da vi flyttet sammen med partneren og kjøpte vår første TV, viste jeg ingenting om lisens-greia. Ca 2 uker senere fikk vi et brev og jeg ble veldig overrasket å få høre at alle som eier egen TV må betale lisens Vi har ikke sånne ting i hjemlandet mitt nemlig
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Da vi flyttet sammen med partneren og kjøpte vår første TV, viste jeg ingenting om lisens-greia. Ca 2 uker senere fikk vi et brev og jeg ble veldig overrasket å få høre at alle som eier egen TV må betale lisens Vi har ikke sånne ting i hjemlandet mitt nemlig nei det er idiotisk..og for en kanal ingen ser på
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 nei det er idiotisk..og for en kanal ingen ser på Nåja, det er 3 NRK-kanaler og de har alle ganske høye seertall..
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #12 Skrevet 1. oktober 2011 Da vi flyttet sammen med partneren og kjøpte vår første TV, viste jeg ingenting om lisens-greia. Ca 2 uker senere fikk vi et brev og jeg ble veldig overrasket å få høre at alle som eier egen TV må betale lisens Vi har ikke sånne ting i hjemlandet mitt nemlig Det er ikke spesielt unikt, jeg bor i Storbritannia nå og sammenlignet med studenters levekostnader er tv-lisensen innmari høy, og alle må betale.
Østlandet Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) nei det er idiotisk..og for en kanal ingen ser på He he... Sier du det, om den absolutt mest sette Tv kanal i landet (NRK1)? Og den absolutt mest hørte radiokanal (NRK P1), som er ca dobbelt så stor som P4 i lyttertall. I tillegg 2 andre Tv kanaler og flere radiokanaler. Tror du må oppdatere deg litt her. Fryktelig glad for Lisensbetalt Tv. Det borger for kvalitet. Dessuten er reklamemarkedet her i landet så lite at det ikke er stort nok til de som er en gang. Selv TV2 har problemer med volumet i markedet. Endret 1. oktober 2011 av Østlandet 3
Lykkelitenen Skrevet 1. oktober 2011 #14 Skrevet 1. oktober 2011 Du vet at lisensen ikke er en lisens for nrk og det å slippe unna reklamene i den kanalen sant? Lisensen går på mottakerutstyretm det er det du betaler lisens på....
Østlandet Skrevet 1. oktober 2011 #15 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Du vet at lisensen ikke er en lisens for nrk og det å slippe unna reklamene i den kanalen sant? Lisensen går på mottakerutstyretm det er det du betaler lisens på.... Hæ???? http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.2843183 Endret 1. oktober 2011 av Østlandet
Lykkelitenen Skrevet 1. oktober 2011 #16 Skrevet 1. oktober 2011 Det er nrk som tjener på den og samler den inn, men pengene går ikke til reklamefri nrk slik som mange tror og det har ikke noe med å se på/ikke se på nrk å gjøre.... Det er fortsatt mottakerutstyret som er lisensert, ikke tvtittingen.
Østlandet Skrevet 1. oktober 2011 #17 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Det er nrk som tjener på den og samler den inn, men pengene går ikke til reklamefri nrk slik som mange tror og det har ikke noe med å se på/ikke se på nrk å gjøre.... Det er fortsatt mottakerutstyret som er lisensert, ikke tvtittingen. Herregud. Gi meg styrke. Selvfølgelig er det mottakeren. Men hva ville alternativet vært? At politikerne, bevilget alt under statsbudsjettet? Fra fakta om avgiften: "Kringkastingsavgiften er en lovpålagt offentlig avgift, som den som har fjernsynsmottaker er pliktig å betale. Plikten til å betale kringkastingsavgift er uavhengig av hvilken fjernsynsmottaker du har, og hvilke kanaler du velger å se på. Stortinget har fastsatt at kringkastingsavgiften skal kreves inn og tilfalle NRK. I dagligtale brukes også benevnelsen lisensen om kringkastingsavgiften. For 2011 har Stortinget fastsatt avgiften til kroner 2477,52, inkludert åtte prosent merverdiavgift. Lisensinntektene tilfaller i sin helhet NRK. Rundt 95 prosent av NRKs inntekter kommer fra lisensen. I 2010 utgjorde lisensinntektene 4,5 milliarder kroner." Endret 1. oktober 2011 av Østlandet
Annikken Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Uten å starte en rad diskusjon, så er jeg også en av de som mener at lisenspengene er noe av det jeg føler er mindre bortkastede penger. Jeg kan kaste bort mye penger på et år, så den tusenlappen og et halvt er helt ok for meg - jeg er glad i NRK-produksjoner, både på tv, radio og nett. De gjør mye innovativt og er en veldig spesiell medieaktør. I tillegg føler jeg ikke de bare sitter på ræva og ikke gjør noe for pengene heller - NRK kjenner sine markedsfordeler og bruker dem bevisst (folkelig, det enorme historiske arkivet de har osv.) Nok om den saken... hehe. Det er mange som er uenig og det er helt ok.
Gjest nupp Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 (endret) jeg har aldri fått besøk av en sånn mann???? hvilken deler av landet lurer han rundt? jeg skulle gjerne hatt han på besøk Endret 1. oktober 2011 av nupp
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg er glad for at vi ihvertfall har en mediaaktør som må levere en viss grad av kvalitet, og ikke bare sender repriser av amerikanske sitcoms året rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå