Gjest Elyssa Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Bruker tester fra billigtester.no
Gjest *Røyskatt* Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 (endret) Jeg har alltid vært testetøs, så jeg har begynt sånn tre dager etter eggløsning Men har alltid bestilt tester på ebay da, sånn at 50 tester koster 35 kroner.. Tja.. realistisk sett så ser jeg de som faktisk får resultat 8-9 dager etter eggløsning, men du kan ikke forvente ett reelt svar før IKM, med mindre du tester positivt tidligere. Endret 29. september 2011 av *Røyskatt*
Klematis Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Hvor lenge før IKM avhenger av hvor lang lutealfase (tid mellom EL og mens) du har. Det som er interessant er (som Røyskatt også sier) hvor mange dager etter EL du er. Jeg er også testetøs og tester daglig fra senest 6 dager etter EL. Alle tre gangene jeg har blitt gravid har jeg fått første antydning til positiv test 10-11 dager etter EL. 1
Sjokkoholiker Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Jeg har aldri tatt noen eggløsningstester så er litt usikker på nøyaktig dag... antakelsen er ihvertfall at jeg hadde det på fredag forrige uke da IKM er 6 september. Jeg er en utålmodig sjel og tar nok første test i morgen
LindaM Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Jeg fikk svak positiv test 9 dager etter eggløsning. Det var cb+. Testet positivt på billigstrimmel dagen etter
Sjokkoholiker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Er 9 dpo i dag mener jeg, men helt negativ test Var med rfsu sin test, men noen som vet om den er dårligere enn cb?
Stinelin Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Test så tidlig du vil, men ikke forvent noe før etter IKM Selv testa jeg positivt med billigtester 10 dager før IKM, men har skjønt at det er litt uvanlig.
Athene Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Egget fester seg i snitt på dag 7, men kan feste seg både tidligere og senere. Deretter starter HCG produksjonen. Man kan tidligst teste positivt 1-2 dager etter at egget har festet seg med billigtester, da disse har en sensibilitet på 20. Man kan ut i fra dette tidligst teste positivt ca 6 DPO med sensitive tester på konsentrert urin, men man kan også teste positivt mye senere dersom egget fester seg sent og man har sen hcg produksjon eller effektive nyrer. Statistisk tester ca 99% positivt 14 DPO. Så hvor tidlig du vil teste er helt opp til deg. Jeg er selv til tider testoman, og starter ofte testingen 9 DPO.
Gjest Mamma_Jeg? Skrevet 3. oktober 2011 #9 Skrevet 3. oktober 2011 Egget fester seg i snitt på dag 7, men kan feste seg både tidligere og senere. Deretter starter HCG produksjonen. Man kan tidligst teste positivt 1-2 dager etter at egget har festet seg med billigtester, da disse har en sensibilitet på 20. Man kan ut i fra dette tidligst teste positivt ca 6 DPO med sensitive tester på konsentrert urin, men man kan også teste positivt mye senere dersom egget fester seg sent og man har sen hcg produksjon eller effektive nyrer. Statistisk tester ca 99% positivt 14 DPO. Så hvor tidlig du vil teste er helt opp til deg. Jeg er selv til tider testoman, og starter ofte testingen 9 DPO. Hva er DPO? Står ikke i "forklaringer av uttrykk"- innlegget heller ..
Trolljenta79 Skrevet 3. oktober 2011 #10 Skrevet 3. oktober 2011 Hva er DPO? Står ikke i "forklaringer av uttrykk"- innlegget heller .. DPO står for = Days Past Ovulation - altså dager etter eggløsning (ikke medregnet selve EL-dagen).
Gjest Mamma_Jeg? Skrevet 3. oktober 2011 #11 Skrevet 3. oktober 2011 DPO står for = Days Past Ovulation - altså dager etter eggløsning (ikke medregnet selve EL-dagen). Ahh, da forstår jeg litt mer av denne tråden plutselig! Takk for hjelpen!
Trolljenta79 Skrevet 3. oktober 2011 #12 Skrevet 3. oktober 2011 Ahh, da forstår jeg litt mer av denne tråden plutselig! Takk for hjelpen! Bare hyggelig :gjeiper: Lykke til med prøvingen, og måtte spiren sitte sjapt
Gjest Alabama Skrevet 3. oktober 2011 #13 Skrevet 3. oktober 2011 Test så tidlig du vil, men ikke forvent noe før etter IKM Selv testa jeg positivt med billigtester 10 dager før IKM, men har skjønt at det er litt uvanlig. Er du sikker på at du ikke har regna litt feil og er lenger på vei enn du tror? Har hørt om folk som har testa positivt 5-6 dager før IKM, men ikke så tidlig som ti dager!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå