Gå til innhold

morfar og familien min

Gjest Bertine

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine

mormor og morfar skillte seg da mamma var to år gammel. morfar reiste rundt med et danseband og det resulterte i utroskap.

de har begge giftet seg påny med andre og fått nyebarn.

mormor har aldri kunnet tilgi morfar, og derfor har han aldri vært innvitert i dåp, konfirmasjon og bursdags feiringer..

han og den nye konen har alltid kommet på besøk dagen før eller etter.

mamma har god kontakt med morfar og den nye familien hans, og vi barna har også det.

nå skal jo jeg gifte meg til sommeren, og jeg vil gjerne at morfar skal komme, men jeg vet ikke om jeg burde... jeg har ikke snakket med mamma og det, og jeg tror ikke mormor ville like de om jeg inviterte han..

så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!??

skal jeg innvitere han, eller skal jeg bare fortsett "tradisjonen", at han kommer på besøk dagen etter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at jeg ville invitert han. Jeg mener voksne folk burde være akkurat det, voksne nok til å takle slike situsajoner. Du kan jo plasere de ett stykke fra hverandre, og ingen av de trenger jo snakke sammen. Det er DIN dag og ingen annens (ja mannens da..). Uvennskap burde holdes utenfor ett bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Familien til min sønn på andre siden er likedan. bestemoren nekter å være i samme rom som bestefaren og hans nye dame. Det er 18 år siden de gikk fra hverandre, men hun kan ikke glemme. Til dåpen av min sønn inviterte jeg begge, og den som ikke taklet å komme fikk holde seg hjemme. Må si at hun valgte og ikke komme, men det fikk hun ta på seg selv.

Vet at familien hans alltid tar hensyn til henne, men det får da være måte på hvordan voksne mennesker skal oppføre seg.

Hadde jeg vært deg ville jeg invitert begge to, og latt den som ikke taklet det holde seg hjemme. Om hun ikke klarer å bite tennene sammen for din skyld er det ikke mye å ha i bryllupet. For da mener jeg at hun ser på seg selv som viktigere enn deg.

Snakk med henne og forklar hvordan du føler det, og at du virkelig har lyst til å ha begge tilstede. For en gang skyld kommer du til å tenke på deg selv og ikke på henne.

Husk det er din dag, og ikke hennes :wink: ønsker deg lykke til, og en kjempe klem på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt bryllup hadde jeg invitert min morfar ja.

Synes jammen de kan være voksne nok til å legge bort uoverenstemmelser for en kveld og ikke ødelegge dagen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

vet at jeg burde invitere han, og jeg har lyst til det.men det spørs jo og om han vil komme da, av hensyn til mormor og sånt..

takk for rådene...

får se hva som skjer... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noe aløa samme problem. Min svigermors samboer hater min svigerfar(les sjalu). Men begge blir invitert. Velger den ene å bli hjemme ja,ja.. Da er det dems problem...slettes ikke mitt..

Inviter morfaren din du. Synes det blir feil om at skal komme dagen etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med debattant over meg her!! Hadde så absolutt invitert din morfar. HALLO - - dette skjedde jo for ørti-og-fjørti år sia og har ikke noe med deg og din tilkomne mann å gjøre!! Nei, inviter også får det heller bli opp til de inviterte å takke ja/eller nei...

Moder'n og fader'n skilte seg i -74 (noe pga utroskap bl.a)og begge er så klart inviterte. Far har ny dame (og jeg halvbror på 11 år) og jeg FORVENTER at alle parter klarer å oppføre seg i mitt bryllup.....ellers så blir det månelyst! Og dette VET både mor, far + hans nye dame!!

Cluet er at vi nå har SNAKKA om dette og alle "vet" hverandres tanker og følelser . . . og den ENE kjempeviktige dagen til meg og min mann så klarer de jaggu å oppføre seg som folk!

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også invitert han. Han har jo ikke gjort deg noe....

Mormor får heller holde seg hjemme hvis hun er så barnslig at hun fremdeles bærer nag etter hundre år.

De trenger jo ikke akkurat å sitte ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også invitert han. Han har jo ikke gjort deg noe....  

Mormor får heller holde seg hjemme hvis hun er så barnslig at hun fremdeles bærer nag etter hundre år.  

De trenger jo ikke akkurat å sitte ved siden av hverandre.

:enig_animasjon: :enig::enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...