Gå til innhold

NuvaRing

smofie

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest alle svarene om denne Nuvaringen,og det slår meg at alle har plager i en eller annen form. Alle prevensjonsmidler gir bivirkninger i større eller mindre grad!! Også implanon! Men fordi det kun er et hormon i denne,blir bivirkningene mindre enn på p-piller og lignende.

Implanon og Nuvaring inneholder forøvrig det samme hormonet,Etonogestrel. Forskjellen er at Nuvaring også inneholder Etinyløstradiol. Altså østrogen.

Når det gjelder å se på det å miste mensen som en bivirkning. Det kan ses på forskjellige måter. For oss med endo er det absolutt ikke noen bivirkning. Og de som synes det å ha mensen er en glede,er vel i mindretall.

Selvfølgelig hadde det beste vært å slippe alle hormoner,men hvis man vil ha en sikker og grei prevensjon,er det faktisk ikke til å komme forbi.

Bare en opplysning jordbær,Implanon og p-sprøyten er to vidt forskjellige ting. Implanon er ute av kroppen etter 3-4 dager. Og syklusene i kroppen kommer igang i gjen etter kort tid. Det skjer ikke med p-sprøyten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg lest alle svarene om denne Nuvaringen' date='og det slår meg at alle har plager i en eller annen form. [/quote']

Jeg har overhode ingen plager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen plager bortsett fra at jeg er våt døgner rundt (men det er da ingen plage, hadde jeg fortsatt hatt kjæreste hadde jeg vært klar til bruk anytime, og det er da en fordel :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at så mange ikke har problemer med Nuvaringen da!!!!!!!!!

Selger du den der impalaronen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,jeg selger ikke Implanon!! :evil:

Jeg er bare en fornøyd bruker,som synes andre burde være klar over at den finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,jeg selger ikke Implanon!! :evil:

Jeg er bare en fornøyd bruker,som synes andre burde være klar over at den finnes.

:ler::ler: Ja du bare virker så sint for at vi liker nuvaringen sjøh - og snakker om Implanonen som om du selger den.... jaja bare lurte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare irritert når jeg føler mine erfaringer blir trukket i tvil. Det virker på dere som at Nuvaringen er det eneste gode prevensjonsmiddelet. Fakta er at for mange kan Implanon være et bedre alternativ. Og veldig mange har fått bedre liv med den. Ikke bare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men virker ikke Implanon på en måte som P-sprøyten da? jeg ville ikke brukt det dersom man skal ha barn en gang. da ville jeg ventet til etter at man hadde fått alle de barna man skal ha. kjener flere som har brukt sprøyta, og to av dem har ennå ikke fått mensen tilbake etter 3 år (3 år siden de slutta på den). de er snart 30 år gamle, og vil ha barn, men det går ikke enda, så de er rimelig fortvila over at de i det hele tatt begynte på sprøyta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Implanon er ikke det samme som p-sprøyte. Jeg har prøvd p-sprøyten selv,og den ga meg samme problem som du beskrev. Fikk ikke tilbake mensen,men hadde eggløsning allikevel. Ble gravid uten å vite det.

Implanon er en stav som frigir en liten dose hormon hver dag. Så fort denne staven er ute av kroppen,blir også hormonene borte. Fungerer faktisk på samme måte som Nuvaringen,bare man får en slags mens når man bruker Nuvaringen. P-sprøyten derimot blir liggende som et depot i kroppen,og det er registrert at hormonene kan bli værende i kroppen i 9 mnd etter at man har tatt sprøyten. derfor kan man få problemer etter bruk av Depo-Provera.

Dine venninder bør komme seg til gynekolog,for å sette i gang syklusen med hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...