smofie Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 har brukt denne i tre mnd nå,men er usikker på:hva med uken du er ringfri og ikke har mensen, dvs dagene før og etter, kan man ha sikker sex uten ringen? bruksanvisningen sier jo at ringen ikke skal være ute mer enn 3 timer pga nedsatt sikkerhet..!!skjønner ikke dette jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 3. desember 2003 #2 Del Skrevet 3. desember 2003 Joda det kan du ha - samme som med p-piller det. så lenge hele perioden er ferdig er du sikret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smofie Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 3. desember 2003 takk sikka! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #4 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg gikk på denne ringen noen måneder, og har utviklet condylomer! Ringen gjør at man får mye utflod, noe som resulterer i kjønnsvorter på livmorhalsen.. ..bare så dere vet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. desember 2003 #5 Del Skrevet 4. desember 2003 Øøh.. Man må jo først bli smittet av kjønnsvorter for å få det da. Tror ikke ringen kan ta på seg skylden for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 4. desember 2003 #6 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg gikk på denne ringen noen måneder, og har utviklet condylomer! Ringen gjør at man får mye utflod, noe som resulterer i kjønnsvorter på livmorhalsen.. ..bare så dere vet det Jeg har også gått på ringen i noen måneder - og har ikke fått condylomer! Tror ikke ringen kan føre til det asså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 4. desember 2003 #7 Del Skrevet 4. desember 2003 Condylomer blir overført seksuelt. Har ingenting med Nuvaringen å gjøre. Mye utflod resulterer ikke i condylomer på livmorhalsen. JEg håper ikke legen din har sagt det til deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 5. desember 2003 #8 Del Skrevet 5. desember 2003 Ja, kondylomer er noe man blir smittet av. Men du har rett med utfloden, jeg får endel, men ikke sånn jeg fikk før. Den er helt glatt og gjennomsiktig, akkurat som om jeg er våt hele tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 6. desember 2003 #9 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg og Champagne - kommer kjempemasse. Jeg må bruke truseinnlegg hver dag nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 6. desember 2003 #10 Del Skrevet 6. desember 2003 Jeg gikk på denne ringen noen måneder, og har utviklet condylomer! Ringen gjør at man får mye utflod, noe som resulterer i kjønnsvorter på livmorhalsen.. ..bare så dere vet det Nei, ærlig talt, her må jeg bare bry meg, kondylomer har du definitivt IKKE fått p.g.a. p-ring bruk. Mye utlod forårsaker heller ikke kondylomer. Dette har du blitt smittet med via seksuell omgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. desember 2003 #11 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvorfor i alle dager får dere ikke satt inn Implanon i stedet. Da slipper dere alt bryet med å tenke på prevensjon i 3 år framover. Er du heldig slipper du mensen og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 6. desember 2003 #12 Del Skrevet 6. desember 2003 Jepp. Føyer meg til det som er sagt her. Har gått på ringen nå i litt over et halvt år. Eneste merkbare bivirkning jeg har er mer utflod, og så har jeg merket den noen ganger under sex (da tar jeg den heller ut) Men den største fordelen er jo at man slipper å glemme de h**** pillene hele tiden. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 6. desember 2003 #13 Del Skrevet 6. desember 2003 Hvorfor i alle dager får dere ikke satt inn Implanon i stedet. Da slipper dere alt bryet med å tenke på prevensjon i 3 år framover. Er du heldig slipper du mensen og. Sorry at jeg avsporer litt men.... Det er denne såkalte "p-staven" du snakker om ikke sant ? Hvor mye kostet denne ? Får du resept på den og må hente den på apoteket selv eller har de den hos gyn / allmenlege ? At den blir satt inn av lege, er jeg klar over. Har du link til info om denne ? På forhånd takk for hjelpen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandalakris Skrevet 7. desember 2003 #14 Del Skrevet 7. desember 2003 Implanon koster 1200 kr +timepris for innsetting. Den varer i 3 år,hvis man ikke er svært overvektig. Jeg har hatt implanon i 1.5 år,og har overhode ikke hatt bivirkninger. Har også mistet mensen,og det gjør jo ikke akkurat noe. Jeg har prøvd:p-piller,spiral,p-sprøyte.og minipiller. Implanon er det prevensjonsmiddelet som ikke har gitt meg problemer. Den har også roet ned endo'en min :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 7. desember 2003 #15 Del Skrevet 7. desember 2003 Tusen takk for info :D Vil ha sånn jeg og.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. desember 2003 #16 Del Skrevet 8. desember 2003 Implanon koster 1200 kr +timepris for innsetting. Den varer i 3 år,hvis man ikke er svært overvektig. Jeg har hatt implanon i 1.5 år,og har overhode ikke hatt bivirkninger. Har også mistet mensen,og det gjør jo ikke akkurat noe. Jeg har prøvd:p-piller,spiral,p-sprøyte.og minipiller. Implanon er det prevensjonsmiddelet som ikke har gitt meg problemer. Den har også roet ned endo'en min :D Ville aldri vurdert det en gang. Blir jo som en p-sprøyte som varer i tre år. Hurra, for da har man STOR kontroll over kroppen sin. Bivirkninger? Du har jo allerede mistet mensen. Det er jo en bivirkning i seg selv. Hvor lang tid tror dere det tar før dere får tilbake normal syklus igjen? Jordbær - delvis motstander av hormonprevansjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 8. desember 2003 #17 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg ønsket meg denne staven i steden for nuvaringen da jeg begynte med den. -Har forøvrig tenkt å kutte den ut igjen og.... Legen min sa om denne staven at hun hadde satt inn ni og tatt syv av dem ut igjen. Det gir ikke akkurat gode odds synest jeg... Er det noen av dere nuvaring brukere som har fått konstandte menssmerter av denne ringen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 8. desember 2003 #18 Del Skrevet 8. desember 2003 Alle jeg kjenner som har hatt denne staven har tatt den ut igjen - de får tydeligvis sinnsyke plager av den. En av dem hadde blødninger hver dag i over 3 måneder :o Jeg har alltid litt murringer av den ringen, stort sett litt hver dag. Men ikke ordentlige menssmerter nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 8. desember 2003 #19 Del Skrevet 8. desember 2003 Har brukt NuvaRing i snart 4 måneder og er veldig fornøyd så langt. Hadde noe mer utflod i begynnelsen, men ikke nå lenger. Har ellers ikke merket noen bivirkninger. Slipper å tenke på p-piller hver dag, trenger ikke være bekymret for virkningen om man er syk med oppkast eller dårlig mage. Mensen kommer til lik tid hver gang. Har ikke mensmurringer utenom dagen rett før og under mensen. Mindre mens også. Kjenner den noen ganger når vi har sex, men da er det bare å ta den ut. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 8. desember 2003 #20 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvorfor i alle dager får dere ikke satt inn Implanon i stedet. Da slipper dere alt bryet med å tenke på prevensjon i 3 år framover. Er du heldig slipper du mensen og. Fordi jeg vil ha lavest mulig hormonmengde tilført kroppen min, og fordi jeg ikke har behov for prevensjon i så lang tid :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå