Gå til innhold

NAV - dagpenger, ung


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :-)

Jeg fullførte 3-årig videregående skole juni i år og "venter" nå på å få komme inn i forsvaret. (Har innkalling til fgt i januar). Jeg bruker selvfølgelig dagene på å jobbe, men fremover minker mengden jobb (Bare et par helgevakter). Dette vil selvfølgelig ikke strekke til, når jeg må betale for meg selv. Jeg har allerede startet jakten på mer arbeid, helst noe fast, men dette er jo ingen selvfølge å få på dagen. Jeg lurer derfor på om jeg kvalifiseres til å få dagpenger hos NAV? Jeg ser da på kravene at det står man må ha:

har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst 1,5 G (folketrygdens grunnbeløp) i siste avsluttede kalenderår (i fjor)

Denne summen ser ut til å være på ca 80 000 kr. Jeg tjente over denne summen forrige år, mens jeg fortsatt gikk ved vgs. Betyr dette at jeg nå er kvalifisert til å få dagpenger? - Hvis jeg ikke er det, er det ok. Men er jeg - så vil det selvfølgelig hjelpe på, frem til jeg får meg min faste jobb.

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tjente over grensa ifjor har du krav på dagpenger, enkelt og greit:) men det enkleste er og spørre nav, og fremme krav så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- men når du jobber et par vakter; så vil nok det kvalifisere til over 50% av det du jobbet da du gikk vgs?

Jobber man 50% eller mer av tidligere arbeidsinntekten, faller dagpengene bort.

Usikker på om du får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 G = 80 000 kr og 1,5G = 120 000 kr så du må ha tjent mer enn det for å ha rett på dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at du også må ha fått redusert arbeidstiden din med 50% eller mer.

Alt står inne på www.nav.no under fanen arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...