AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #1 Del Skrevet 28. september 2011 Heisann! Mitt problem er som følgende: Da jeg gikk på barneskolen/mellomtrinnet, datt jeg på rulleskøyter etter skoletid, på skoleområdet og slo ut litt av begge framtennene mine. Jeg er 22 år nå, og har røyket siden jeg var.. kanskje 15. Nå er tennene mine blitt utrolig gule og flekkete og rare, men det er bare disse på det pålimte området, og aller verst er det der mine tenner møter det som er lagt på. Så mitt spørsmål er da; er det mulig å få dette dekket? Dette hadde jo aldri vert sånn viss det ikke hadde vert pålimte områder. Jeg vet røyking skader, men da hadde jeg ihvertfall kunnet bleke de. Det funker absolutt ikke nå, da de pålimte ikke blir bleket. og det gule som har komt innimellom går det jo heller ikke ann å fikse på. Jeg har mistet de et par ganger, og fått de fikset igjen gratis. Siden dette var skoleskade.. En gang var jeg veldig misførnøyd med hvordan de så ut også, og fikk tannlegen til å fikse litt på det igjen. Kan jeg få dekket at tannlegen tar det pålimte av igjen, og lager nye fine til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #2 Del Skrevet 28. september 2011 Skoleskader meldes både til NAV og til KLP forsikring. Jeg er usikker på hvem som har ansvaret for etterskader når man er over 18, men jeg kan tenke meg at det kanskje er KLP. Severin Myklebust hos KLP kan alt om elevforsikringer, så jeg ville tatt en prat med ham. Hvis det da er sånn at skaden er registrert som skoleskade? Kommunens forsikring for elevene gjelder kun i skoletida, og på veien mellom hjem og skole, ikke om elevene henger lenge i skolegården, og så skader seg. Hvis det ikke er en skoleskade, men bare en skade som tilfeldigvis skjedde i skolegården i fritida, har du nok det fulle ansvaret selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meca Skrevet 28. september 2011 #3 Del Skrevet 28. september 2011 Jeg opplevde å brekke fortanna mi i skoletiden (da jeg gikk i tredje klasse). Hadde samme problem som deg med stygg farge etter å ha limt på biter utallige ganger, og fikk da krone på fortanna det gjaldt. Da var jeg 19 år, og jeg betalte 25% av vanlig pris for å få dette reparert. I ettertid ser jeg at jeg antagelig kunne fått dette dekt, siden det var en skoleskade. Da jeg for litt siden var hos tannlege fordi kronen ikke er fin (også satt på av skoletannlege), nevnte han at det kunne hende jeg fortsatt kunne få dekt ny krone. Så er vel verdt et forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirelle Skrevet 29. september 2011 #4 Del Skrevet 29. september 2011 Dette lurer jeg også på. Jeg slo ut en bit av fortanna når jeg var på SFO, når jeg gikk i 3.klasse eller noe. Syns å huske at mamma hadde noen papirer hun fylte ut til skolen. Den biten er ikke helt bein, så det ser ut som fortanna mi er litt "chipped" fortsatt. Tror det er dyrt å fikse. Kan jeg få det dekt?? Det var jo ikke i den vanlige skoletiden, men det var jo på SFO. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #5 Del Skrevet 29. september 2011 TS her! Ja, mine er også litt.. chipped;) Er veldig trist, for jeg hadde så fine rette tenner før det skjedde. De er også fulle i bittesmå "linjer" eller sprekker viss jeg ser nøye etter, både de fremme og de på sidene. Ja, jeg har fått det registrert som skoleskade. Husker tannlegen min hadde glemt å gjøre dette første gang jeg var innom for å fikse! Sa liksom at de kunne ikke finne noe slikt, men så fant de en post it i mappa mi.... :O Så om han har fikset det nå, vet jeg ikke, men jeg rekner med han husker meg og fikser det da alikevel. Nå har jeg begynt hos ny Tannlege. Privattannlege. Ikke det at jeg synest hun var noe bedre... (Betalte for tannpuss, men det gjor hun ikke nøye nok... Men uansett, tror dere jeg også kanskje kan få kroner? Siden de er så langt fra hva de skulle vert og jeg er så misførnøyd? Selv om jeg ikke har klaget før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå