AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Nå begynner det virkelig å nærme seg fristen for folk å svare på invitasjonene våre, deadline til helgen, og det er overraskende mange som ikke har svart ennå. Må jo selvfølgelig kontakte de det gjelder dersom de ikke svarer, men hva så? Hvor lang tid (hvis i det hele tatt) gir man etternølere? Hva om de fremdeles ikke svarer? Skal man ta det som et nei da? Vi har jo en del som avhenger av å vite hvor mange som kommer, og kjenner jeg blir litt stresset for folk har hatt nok av tid på seg til å svare Dette er ikke tilreisende heller, og tenker at folk bør da ha en viss peiling på om de kan eller ikke allerede når de får invitasjonen? Hva gjorde dere?
Gjest Annaires Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Om det er lenge siden dere har sendt ut invitasjonen kan det jo være at det har gått i glemmeboken Jeg hadde sendt en sms/Mail til de som enda ikke har svart jeg.
Gjest Doh Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Jeg ville ringt på onsdag hvis du ikke har fått svar. Da får du svar med en gang
Bestee Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Vi har nettopp vært i samme situasjon. Vi ventet til ca. en uke etter fristen, så sendte vi en høflig melding til de det gjalt. Når det gjelder dere har jo ikke fristen gått ut enda. Ikke stress med å kontakte folk enda. Husk at det kan oppfattes masete å minne folk på dette før fristen engang har gått ut. Dere har jo satt en frist, ikke sant? Føler ikke man har noe rett til å "mase" før den har gått ut.:-)
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Vi har nettopp vært i samme situasjon. Vi ventet til ca. en uke etter fristen, så sendte vi en høflig melding til de det gjalt. Når det gjelder dere har jo ikke fristen gått ut enda. Ikke stress med å kontakte folk enda. Husk at det kan oppfattes masete å minne folk på dette før fristen engang har gått ut. Dere har jo satt en frist, ikke sant? Føler ikke man har noe rett til å "mase" før den har gått ut.:-) Vi hadde ikke tenkt å kontakte folk før fristen var gått ut uansett. Ville bare forhøre meg litt her før fristen går ut slik at jeg har litt mer peiling på hva som er vanlig når fristen faktisk går ut. Vi har hatt ganske lang frist, siden vi har bedt noen venner som studerer i utlandet (slik at de skulle få muligheten til å spare opp penger), og ikke ha presset med å svare lang tid i forveien. Jeg har selv studert i utlandet, og vet at det kan være vanskelig å vite lenge i forveien om man kan ta seg råd til ting. Alle tilreisende har heldigvis svart, men pga lang frist er det viktig for oss at folk svarer innen fristen siden bryllupet er om bare litt over en måned. Har egentlig ikke så lyst å vente så lenge som en uke før vi begynner å mase på folk, for det er som sagt en del ting som avhenger av å vite antall personer, og det er ikke lenge igjen Det går jo selvfølgelig bra, er bare litt stresset Selvfølgelig kan det jo være at det har gått i glemmeboken som Annaires sier, og da er det nok ikke et problem å få svar. Håper jo selvsagt at alle svarer innen fristen, men synes det var såpass mange som ikke hadde gjort det allerede (er jo bare 3 dager igjen av fristen). Er det vanlig kanskje? Hva skriver dere til de som ikke svarer for at det ikke skal virke frekt?
Niennas Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Tror de fleste opplever dette. Noen dager før fristen gikk ut så sendte jeg en liten melding til de det gjaldt at "Hei! Tenkte bare å si ifra at fristen for svar om dere kommer til bryllupet går ut (f.eks.) til helgen ". Det viste seg det at alle som ikke hadde svart hadde bestemt seg for å komme, men de hadde glemt å si ifra at de faktisk kom. Ingen sure miner, og klaging på at vi maste. Jeg skjønner jo at folk ikke tenker like mye på mitt bryllup, som det jeg gjorde. 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Vi gifter oss i hans land i Mars, og sendte ut invitasjoner i August slik at folk skulle ha tid til å fikse evt. flybilletter ++. Vi ba folk sende email og oppgav mailaddressen, om de kom eller ikke, men ikke innen en frist siden vi tenkte folk kommer til å si ifra så raskt de kan likevel. Men neida.. det "mangler" mange. De har sagt de skal svare, men har ikke gjort det. Kjenner jeg blir veldig irritert. Føler med deg...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Tror de fleste opplever dette. Noen dager før fristen gikk ut så sendte jeg en liten melding til de det gjaldt at "Hei! Tenkte bare å si ifra at fristen for svar om dere kommer til bryllupet går ut (f.eks.) til helgen ". Det viste seg det at alle som ikke hadde svart hadde bestemt seg for å komme, men de hadde glemt å si ifra at de faktisk kom. Ingen sure miner, og klaging på at vi maste. Jeg skjønner jo at folk ikke tenker like mye på mitt bryllup, som det jeg gjorde. Får sende noen meldinger i helgen tenker jeg Har også tenkt på det du sier om at folk tenker jo ikke like mye på vårt bryllup som oss, og da er det nok enkelt at det å svare på invitasjonen (når man har tenkt tanken at man skal komme) går litt i glemmeboken.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 Vi gifter oss i hans land i Mars, og sendte ut invitasjoner i August slik at folk skulle ha tid til å fikse evt. flybilletter ++. Vi ba folk sende email og oppgav mailaddressen, om de kom eller ikke, men ikke innen en frist siden vi tenkte folk kommer til å si ifra så raskt de kan likevel. Men neida.. det "mangler" mange. De har sagt de skal svare, men har ikke gjort det. Kjenner jeg blir veldig irritert. Føler med deg... Uffda, dere får sende noen meldinger med svarfrist Heldigvis er det jo en stund til mars enda da, men jeg forstår at dere blir stresset, og iallefall med tanke på at dere skal gifte dere i et annet land. Tror jeg hadde likt å hatt svar innen god tid dersom vi skulle hatt utenlandsbryllup. Det går nok bra (det gjør det vel alltid)
Kamikatze Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Synes det er helt greit med SMS eller e-post to dager før en lang svarfrist går ut, som en høflig påminnelse. Oppfatter ikke dette som press eller mas: "Hei! Vi vil gjerne minne dere som fikk bryllupsinvitasjonen vår tidlig om at svarfristen går ut førstkommende søndag. Etter dette vil det bli vanskelig for oss å etterbestille kuvert og traktement. Vi håper dere kan komme." Jeg anser det derimot som mas, og litt utidig, om det kommer "purringer" etter svarfristen. Uteblitt svar er et nei, ikke et kanskje. Selv mener jeg det er udannet å ikke sende svar, også om svaret blir nei. Så fort jeg selv vet at jeg ikke kan delta. Det letter selvsagt planleggingen og budsjetteringen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Synes det er helt greit med SMS eller e-post to dager før en lang svarfrist går ut, som en høflig påminnelse. Oppfatter ikke dette som press eller mas: "Hei! Vi vil gjerne minne dere som fikk bryllupsinvitasjonen vår tidlig om at svarfristen går ut førstkommende søndag. Etter dette vil det bli vanskelig for oss å etterbestille kuvert og traktement. Vi håper dere kan komme." Jeg anser det derimot som mas, og litt utidig, om det kommer "purringer" etter svarfristen. Uteblitt svar er et nei, ikke et kanskje. Selv mener jeg det er udannet å ikke sende svar, også om svaret blir nei. Så fort jeg selv vet at jeg ikke kan delta. Det letter selvsagt planleggingen og budsjetteringen. For det første synes jeg det er mer masete å sende ut meldinger før svarfristen er gått ut enn etter. Frist er frist. Dessuten er det min erfaring at mange svarer helt i siste liten, spesielt dersom man har sendt ut innbydelse lenge i forveien. Her i gården var det en del som ikke hadde svart til fristen, men da vi sendte ut meldinger en uke senere svarte alle at de kom. Tror ikke du skal regne med at de som ikke svarer ikke kommer.. Skjønner ikke helt hvor du har dette i fra.. Merkelig tankegang synes jeg. Ikke minst vil du nok bli litt overrasket på bryllupsdagen da de du regner med ikke kommer, plutselig tropper opp. 1
Gjest Spinell Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Synes det er helt greit med SMS eller e-post to dager før en lang svarfrist går ut, som en høflig påminnelse. Oppfatter ikke dette som press eller mas: "Hei! Vi vil gjerne minne dere som fikk bryllupsinvitasjonen vår tidlig om at svarfristen går ut førstkommende søndag. Etter dette vil det bli vanskelig for oss å etterbestille kuvert og traktement. Vi håper dere kan komme." Jeg anser det derimot som mas, og litt utidig, om det kommer "purringer" etter svarfristen. Uteblitt svar er et nei, ikke et kanskje. Selv mener jeg det er udannet å ikke sende svar, også om svaret blir nei. Så fort jeg selv vet at jeg ikke kan delta. Det letter selvsagt planleggingen og budsjetteringen. Jeg er enig med deg i tonen man kan bruke i påminneren, og synes teksten var fin, men tolkningen din av uteblitt svar blir alt for rigid for meg. Bryllupsinvitasjoner blir jo ofte sendt ut med uker og månederlang svarfrist, og da har invitasjonen lett for å bli lagt til side, med tanken "Dette er jo leeeenge til. Vi svarer senere.", for så å bli glemt. Man har, som andre nevner, gjerne andre ting å tenke på. Jeg blir ikke sur for en påminner, men ser helst at den kommer like etter at svarfristen er gått ut.
Rampolina Skrevet 29. september 2011 #13 Skrevet 29. september 2011 Har dere satt en dato så forhold dere til den. Ikke mas FØR datoen hvertfall, det synes jeg er helt på kanten. Det er vel en grunn til at dere satt DEN NØYAKTIGE DATOEN og ikke to dager før? Vi manglet svar fra ett par da vi giftet oss og hørte heller ikke noe. Før torsdagen før bryllupet kl 19.30!! De ville velgid gjerne komme... halleluja. Det er noen som bare får det til hehe
Gjest Doh Skrevet 29. september 2011 #14 Skrevet 29. september 2011 Vi manglet svar fra ett par da vi giftet oss og hørte heller ikke noe. Før torsdagen før bryllupet kl 19.30!! De ville velgid gjerne komme... halleluja. Det er noen som bare får det til hehe Fy søren, da er man ikke lite frekk. Jeg hadde blitt dritsur... Håper dere sa nei 3
Rampolina Skrevet 4. oktober 2011 #15 Skrevet 4. oktober 2011 Fy søren, da er man ikke lite frekk. Jeg hadde blitt dritsur... Håper dere sa nei Vi sa NEI i kor. Også snakket vi lenge om det og jeg ringte og klaget min nød til mine foreldre, svigerforeldre og min forlover og min bestemor hehe. Og til slutt så diskuterte jeg MOT de jeg snakket med, enten de mente det ene eller det andre. Enden på visa var at det føltes bedre for oss å ha de der enn å si nei. Dvs at det var en veldig god følelse å si ja. Men jeg sa også klart fra hva jeg mente altså. Jeg er alltid den som står på krava og er bestemt og ting skal være ordentlig liksom. Men dette føltes mye bedre nn å si nei av prinsipp. Kokken sa jo det ikke var noe problem, vin hadde vi MAAAAANGE liter for mye av. På fredagen trykket vi ny bordplan og min mor satt de sammen. Det gikk veldig fint og brudgommens far satt eldig pris på å ha broren sin der, til tross for årsaken.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #16 Skrevet 5. oktober 2011 TS her. De fleste hadde heldigvis glemt å svare, og så var det noen som hadde skrevet feil mailadresse slik at svaret ikke kom fram (til oss iallefall hehe). Det er fremdeles et par personer som ikke har svart (sendte alle som ikke hadde svart en sms litt etter fristen gikk ut). Den ene av disse sendte jeg til og med melding til på facebook siden jeg ble usikker på om jeg hadde rett nr. Det er 3 dager siden. Vet ikke helt hva som skjer nå... Vi trenger jo et svar, ja eller nei, det er jo helt merkelig å ikke svare i det hele tatt. Vil ikke risikere å oppleve slik som Rampolina der de gav beskjed dager i forveien at de kom i bryllupet! Kjenner jeg blir utrolig skuffet over hvor (tilsynelatende) frekke enkelte kan være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå