Gå til innhold

"Stenge" bilder/album for noen på vennelista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på noe angående facebook!

Jeg har hørt at det går an å gjøre sånn at bildene man har, ikke kan ses av alle på vennelista. For øyeblikket er alle mine bilder tilgjengelig for alle på vennelista. Nå har jeg jo noen jeg ikke ser så mye til på fb, så hvis jeg vil gjøre sånn at de ikke kan se på noen bestemte bilder/album av meg- hva gjør jeg da? Finnes det en innstilling for dette? I så fall hvilken, og hvordan gjør man det?

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du går til det albummet du vil begrense synligheten på, trykk rediger album (står over bildene): trykk på pilfanen "privacy" (jeg har engelsk, vet ikke hva som brukes på norsk fb) og enten gå på "custom" eller velg vennegruppe. Her merker du de du vil skal kunne se albumet ditt.

Endret av spinnwild
Skrevet

Du går til det albummet du vil begrense synligheten på, trykk rediger album (står over bildene): trykk på pilfanen "privacy" (jeg har engelsk, vet ikke hva som brukes på norsk fb) og enten gå på "custom" eller velg vennegruppe. Her merker du de du vil skal kunne se albumet ditt.

Men hva om det er bare bestemte bilder jeg vil stenge da, ikke hele album? :)

ts.

Skrevet

Men hva om det er bare bestemte bilder jeg vil stenge da, ikke hele album? :)

ts.

Og det er stort sett bare bilder jeg er tagget i(av andre), så alle kommer sånn "felles" når jeg trykker på photos, ikke album.

Skrevet (endret)

Du kan fjerne bilder du er tagget i, fra profilen. Er valg under hvert bilde. Eller bare redigere synligheten, også valg under hvert bilde.

Du kan også redigere synligheten på hvert enkelt bilde i mappene dine. (bare gå inn på hvert bilde)

Endret av spinnwild
Skrevet

Er valg under hvert bilde. Eller bare redigere synligheten, også valg under hvert bilde.

Du kan også redigere synligheten på hvert enkelt bilde i mappene dine. (bare gå inn på hvert bilde)

On your profile · Remove

Album:Photos of **** in *****

Shared with:

Custom

Tag This Photo

Download

Make Profile Picture

Report This Photo

Dette er det som står under hvert bilde, hva mener du jeg skal trykke på her for å redigere synligheten?

Beklager for at jeg spør mye, jeg er litt fb-amatør :gjeiper:

Skrevet (endret)

Shared with.

Med denne redigerer du hvem som kan se bildene, aka hvem du deler disse med.

Endret av spinnwild
Skrevet

Shared with.

Med denne redigerer du hvem som kan se bildene, aka hvem du deler disse med.

Shared with: Friends(your and *** friends)

Herlig, det går ikke an å trykke på det :gjeiper:

...står bare som sånn "tekst det ikke går an å trykke på"

Skrevet (endret)

Mulig det. Fordi det ikke er ditt bilde. Men du kan fjerne det fra profilen din da, eller be om å bli avtagget. Man kan muligens fjerne tag selv også nå...

Se: ingen ekspert selv :P Prøver å hjelpe som best jeg kan :P

Endret av spinnwild
Skrevet

Shared with: Friends(your and *** friends)

Herlig, det går ikke an å trykke på det :gjeiper:

...står bare som sånn "tekst det ikke går an å trykke på"

Du må gå inn på privacy innstillingene, og endre der det står "posts and photos you are tagged in" eller noe. Da velger du "kun meg" eller skriver inn navn på de du ikke vil skal se det.

Dessverre gjelder dette da ALLE bilder og poster du blir tagget i.

Evt kan du fjerne taggen på aktuelle bilder.

Når det gjelder album du selv har lagt ut redigerer du hvert enkelt album - shared with...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...