Gå til innhold

Operere, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle dyrefolk!

Jeg har en yorkshire-terrier-jente på litt over 3 år. For 1 år siden så klarte hun å skade kneet sitt. Hun er utrolig aktiv og hopper over alt. Så når jeg var i utlandet i Polen så tok jeg henne med til dyrlegen. Han sa at siden hun er en såpass aktiv hund så er det dumt å operere for hun vil bare ødelegge det igjen. Så hun begynte på noen tabletter som skal styrke skjellettet. Etter at hun hadde gått på det så har hun ikke vist noen tegn til at hun har vondt, ikke halter hun heller. Så derfor har jeg egentlig ikke tenkt noe særlig mer på det.

Men i dag var vi på en årlig kontroll med vaksine hos dyrlegen. Og hun sa at hun har patellaluksasjon tror jeg det het. Grad 3, som altså er den alvorligste graden av denne skaden. Det vil si at kneleddet hennes sitter permament utenfor leddet(?). Men hun har jo ikke vondt, så det er så rart. Men dyrlegen anbefalte da å operere henne nå før hun blir eldre og dette vil bli verre da.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har/har hatt hunder med denne skaden før ? Hvor opererte dere da i såfall? Dyrlegen sa at hun kan opereres enten på høyskolen på Gjøvik eller i Oslo noen steder, er det noen som vet hvor de er flinke og ikke de dyreste?

Vil ikke operere henne på det dyreste stedet når det er like flinke folk andre steder.

Endret av BareeMeg
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veterinærhøgskolen i Oslo eller Oslo Dyreklinikk er å anbefale i Oslo. Jeg har ingen "kirurgisk" erfaring med NVH, men har hatt hest der en uke, og de er flinke der i alle fall. Vil regne med de er flinke på smådyr også, så ville ikke hatt noen betenkligheter med å komme dit med mine dyr. Ellers så er Oslo Dyreklinikk veldig flinke, men dessverre en av de dyreste i Oslo. Har hatt katten min der inn og ut i snart to måneder nå, etter påkjørsel i august. Er veldig fornøyd med servicen, hjelpen og operasjonene. De tar seg god tid til kundene - senest i går var jeg på rutinesjekk, og det tok faktisk to timer før vi kom oss derfra. Så de kan jeg virkelig anbefale. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...