Gjest Brunhilde Skrevet 3. desember 2003 #1 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg fikk brev fra Trygdekontoret om at bidragsyter hadde klaget på bidrag. Jeg har rett til å uttale meg, men Trygdekontoret hadde ikke lagt ved kopi av klagen!!! Det har jeg da krav på?!?! Forstod av brevet at det dreide seg om at bidragsyter mener samværsfradrag er satt for lavt, det vil vel si at han mener han treffer barnet oftere enn jeg har oppgitt... I år har han truffet 13åringen EN gang, ingen overnattin og jeg betalte reisen... I fjor tror jeg de traff hverandre to ganger, uten overnatting da også, jeg betalte hele den ene og halve den andre reisen... Trygdekontoret har satt bidraget ned igjen til klagen er behandlet fordi "det er lagt vekt på at klagen antakelig vil føre frem"... Klagebehandlingstiden er inntil 3 måneder. Jeg "taper" kr 800,- pr.måned... HVEM har bevisbyrden i dette tilfellet? Jeg eller bidragsyter? Vet dere, jeg er egentlig steike forbannet-selv om det hjelper lite! I tillegg har 13åringen gitt klar beskjed om at h*n hater pappa som driter i kontakten og at h*n ikke vil treffe ham flere ganger. Hvordan løse dette? Det er jo ikke bare å tvinge en 13åringen til å reise 5 timer 2 ganger pr måned fordi faren skal spare penger? Uff - dette ble nok både langt og rotete... Innspill mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. desember 2003 #2 Del Skrevet 3. desember 2003 Skal bidragsyter få satt ned bidrag, må det skriftlig samværsavtale til. Trodde det gjaldt ved alle trygdekontor... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 3. desember 2003 #3 Del Skrevet 3. desember 2003 For 2 år siden skrev jeg en bekreftelse på at jeg ville dekke halvparten av reiseutgiftene ved samvær hver annen måned. Dette ble ikke fulgt opp, og begrunnelsen fra bidragsyter var at "det medførte ikke lavere bidrag allikevel". Kan dette bli brukt MOT meg nå, tro? Jeg har jo heldigvis vitner på at barnet ikke er hos ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. desember 2003 #4 Del Skrevet 3. desember 2003 Reiseutgifter har ingenting med bidragsstørrelsen og gjøre. De skal deles ut i fra inntekt. Men hvis du har en skriftlig avtale der det står hvor mye samvær bidragsyter har, må du nok sende en klage tilbake og vise til at det pr. dags dato faktisk ikke foreligger samvær. Hvis du ikke foretar deg noe som helst, blir i alle fall bidraget satt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 3. desember 2003 #5 Del Skrevet 3. desember 2003 Send en klage til de du og, der du klager på for lavt bidrag grunnet ikke noe samvær. de må ta like mye hensyn til din klage som hans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 3. desember 2003 #6 Del Skrevet 3. desember 2003 I 13 år har jeg prøvd å legge til rette for at far og barn skalha kontakt... Nå gir jeg også opp - og jeg skal nok klare meg, endring av bidrag eller ikke... Som sagt, jeg blir bare så eitrende sint! Får kopi av klagen i posten en av dagene - skal fortelle hva som står der da. Glemte forresten å si en ting: Fyren har nettopp fått barn nummer 5 med kvinne nummer 4.... Sier vel litt om fyren? Mitt barn er det eldste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 3. desember 2003 #7 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg fikk i høst brev om at bidrag var endelig fastsatt. Der sto det noe om at by hadde klaget da han mente han hadde mer samvær enn 1 overnatting i måneden (sikkert..) og at jeg tjente mer enn det sonm var oppgitt. Klagen var ikke tatt til følge siden det ikke forelå noen samværsavtale, og min ligning var klinkende klar. Det hører med til historien at jeg ikke søkte om endret bidrag da vi sendte inn papirene. Det gjorde han. jeg gikk opp 500 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #8 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har gått ned 1000, så her skriver vi samværslogg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 4. desember 2003 #9 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg har gått ned 1000' date=' så her skriver vi samværslogg![/quote'] Jeg ville ikke hatt noe i mot lavere bidrag hvis bidragsyter FAKTISK hadde samvær. Problemet er jo at han ikke gidder det... Eller ikke evner. Jeg vet ikke hva som er verst? Og som jeg nevnte over, nå gidder ikke 13åringen med, og da skal h*n få slippe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 5. desember 2003 #10 Del Skrevet 5. desember 2003 Bidrasyter krever bidraget for mitt barn nedsatt fordi han her mer samvær med 2 av de ANDRE barna sine. Forstå det den som kan! Tror jeg satser på å klare meg uten det bidraget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 5. desember 2003 #11 Del Skrevet 5. desember 2003 Og så er d alenemødrene som er de store syndere mht bidrag og samvær og litt sånnt annet forskjellig? Hvor er alle disse "gjestene" som pisser på alenemødrene nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 5. desember 2003 #12 Del Skrevet 5. desember 2003 Gode ord SS - takk til deg! Syns du traff spikeren på hodet her!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 5. desember 2003 #13 Del Skrevet 5. desember 2003 Gode ord SS - takk til deg! Syns du traff spikeren på hodet her!!! :blunke: Bruke å få sagt d æ 7. D verste e at d e kvinnfolk som e kvinne verst og dolke medsøstre i ryggen. Mannfolkan hell bestandig ihop.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 8. desember 2003 #14 Del Skrevet 8. desember 2003 Send en klage til de du og' date=' der du klager på for lavt bidrag grunnet ikke noe samvær. de må ta like mye hensyn til din klage som hans![/quote'] JEPP! Noen ganger klarer "ekser" å provosere frem det verste i en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 8. desember 2003 #15 Del Skrevet 8. desember 2003 Tror jeg satser på å klare meg uten det bidraget! Da lar du jo han vinne! Han avler barn i øst og vest, men prøver å vri seg unna å ta økonomisk ansvar for dem. Det skal da ikke lønne seg, og jeg synes du skal stå på krava bare av prinsipp. Det eneste du og barnet ditt kan straffe ham med for at han ikke gidder være pappa, er økonomisk. Ikke la ham slippe unna, sett pengene på egen konto og bruk dem til sydentur eller noe for deg og barnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 16. desember 2003 #16 Del Skrevet 16. desember 2003 Vi fikk også brev i posten ang bidrag. Mor krever mer i bidrag og har satt opp at vi har barna 4 dager i mnd. Sannheten er at vi har barna over 9 dager pr. mnd med overnatting.... Hun har lagt ved den gamle avtalen som liksom skal bekrefte dette. Men den avtalen har aldri fungert. Så nå er vi igang på klage-runden. Har fått diverse personer fra skole og barnehage om å skrive bekreftelser på hvordan situasjonen har vært, men jeg vet ikke om det holder frem ettersom avtalen er signert av begge :-? . Litt surt, for vi prøver virkelig å samarbeide om å gjøre barnas situasjon best mulig, men det føles som om vi stanger hodet i veggen bare oftere og oftere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 16. desember 2003 #17 Del Skrevet 16. desember 2003 Du har helt rett, Veslebråka, og jeg gir jo ikke opp. Har sendt min innsigelse mot at bidraget settes ned, så får vi se hva som skjer. *Kaisa* burde kanskje starte sin egen tråd? Eller insinuerer du at jeg ikke forteller sannheten når det gjelder samvær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 17. desember 2003 #18 Del Skrevet 17. desember 2003 Kanskje jeg burde ha startet en egen tråd... Men vi sliter jo egentllig med samme problem. Eller? Om det du skriver er sant eller ikke er vel du den beste og eneste til å svare på. Det har jeg ingen aning om!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 17. desember 2003 #19 Del Skrevet 17. desember 2003 Ehh...nei, jeg syns ikke vi slier med samme problem.... Bidragsyter har ikke samvær med mitt barn i det hele tatt, men krever allikevel bidraget til det barnet satt ned fordi han har mer samvær med TO ANDRE BARN han har med en annen kvinne... Så problemet vårt er vel ikke helt det samme, eller? Og ved å si at "bare jeg vet om det jeg skriver er sant" - ja, så syns jeg jo du insinuerer at jeg ikke snakker sant enda en gang...elller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 17. desember 2003 #20 Del Skrevet 17. desember 2003 Han kan vel ikke blande de andre barna sine inn i dette? Kravet om bidrag blir jo framsatt av forskjellige mødre. Vi har jo også felles barn, men mannen min får jo ikke senket bidragsbeløpet av den grunn, det skulle jo også bare mangle... Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det du skriver. Hvor vil du med dette? Og har det egentlig noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå