Gå til innhold

Dra på fest når baby er 6-7 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil så gjerne ha meg med på en firmafest, jeg kunne og tenkt meg å dra, men jeg er så usikker på grunn av at babyen vår er så liten da.

Jeg fullamer og måtte da eventuelt pumpe meg og få han til å ta flaske. Hva synes dere og hvor tidlig gikk dere på fest når dere hadde fått barn?

Takk for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å teste at du både får til fullamming og flasking før du bestemmer deg. Det er nemlig ikke gitt at det funker for alle. Her ble pumping en katastrofe og flaske ville babyen slett ikke ha, så ble lite med farting på kveldstid. ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Mi var fire mnd første gangen og d gikk i dass med mating.

Skrevet

Om barnet tar flaske og du får til å pumpe deg så hvorfor ikke. Men jeg ville ikke dratt med full overnatting, ville bare blitt med på middagen og litt til, og så dratt og hentet barnet (ikke drukket) for å ha barnet hos meg på natta.

• Liker 2
Skrevet

Om barnet tar flaske og du får til å pumpe deg så hvorfor ikke. Men jeg ville ikke dratt med full overnatting, ville bare blitt med på middagen og litt til, og så dratt og hentet barnet (ikke drukket) for å ha barnet hos meg på natta.

Enig. Bortsett fra at jeg sikkert hadde tatt meg ett glass vin eller en øl sden barnet er over 6 uker.

Vi hadde barnevakt noen timer på kvelden første gang da jenta vår var 8 uker da vi skulle på konsert. Bestemor satt barnevakt, ga flaske og la henne for natten. En uke senere skulle vi igjen på konsert, og et vennepar med barn satt barnevakt i ca fire timer. Begge gangene gikk det veldig fint.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du ikke kunne kose deg for en kveld så lenge barnet er trygg hos tante og får mat og stell? Tror det er viktig at en ikke glemmer seg selv oppi alt barnestyret. Ei venninne av meg tok seg en helaften med oss jentene rundt samme tiden da hun fødte sin første sønn.

Synes du skal kose deg jeg :vin:

• Liker 4
Skrevet

Hvis DU har lyst, og dere får til flaske (pappaen kan øve seg mens du er på shopping), så kos deg! Jeg ville vært tilgjengelig (dvs. sove hos søsteren din, eller hjemme hvis det er der hun er og passer).

Skrevet

Vi var i bursdagsfest hos noen venner da babyen vår var 6 uker. Hun skulle egentlig være med, men så ville svigermor gjerne ha henne, så vi leverte henne der og dro på "fest". Vi var edru begge to, og bare borte i to-tre timer tror jeg. Jenta hadde forøvrig akkurat gått over til å få mme, så matingen var ikke noe problem. Vi var heller ikke langt unna om det skulle være noe, eller om hun skulle slå seg "vrang".

Jeg tror ikke jeg ville reist på fest og drukket meg full når babyen var så liten - føler liksom at det er greit å være istand til å ta seg av henne når jeg kommer hjem, men en middag syns jeg går greit om det ordner seg med mating.

Skrevet

Jeg var i utdrikningslag da min var tre uker. Da var hun sammen med pappa'n sin og mormor. Jeg hadde pumpet og hun fikk flaske. Da hun var ni uker var vi i bryllup. Da var hun sammen med mine foreldre fra klokken 14 til ca klokken 06 neste morgen. Vi koste oss, kunne skåle med brudeparet med både champagne og vin, men jeg passet på at jeg ikke drakk mer enn at jeg kunne amme på morgenen. Gikk helt supert begge gangene, både hun og vi koste oss! Fordelen var jo at dette var noe jeg hadde vist om siden før hun ble født, så jeg startet raskt å pumpe/spare opp melk, og å venne henne til flasken, som heldigvis ikke var noe problem!

Skrevet

Tar babyen flaske, og du selv har lyst, er det vel bare å få på seg kjole og dra på fest. :)

Jeg hadde ville tatt det veldig rolig da; et par glass vin, kanskje. Ser ingen grunn til at du ikke skal dra, i alle fall.

I dag er det faktisk 6 uker siden jeg hadde termin, og nå kan jeg i teorien ta meg litt vin....noe jeg var sikker på at jeg skulle....men ugh, har jo hverken ork eller lyst! Søvnmangel og ammetåke gjør vel sitt... :sovne::fnise:

Skrevet

Viss amminga går greitt og babyen vil ha flaske, er det vel ikkje noko problem. Men er nok best å kome tilbake på kvelden når babyen er så liten (ikkje sende han på overnatting). Men ikkje rekn med at det kjem til å gå glatt, ikkje alle ungar vil ha flaske!

Mine ungar ville aldri ha flaske, så eg var ikkje vekke frå dei meir enn ein time eller to før dei var 9-10 mnd.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Så lenge babyen tar flaske så kan du selvsagt gjøre det :) Jeg var ute å spiste middag med mannen og på kino når vesla var like gammel, og det gjorde litt godt å komme seg ut etter lang tid innesittende. Mitt tips er at du tar med deg pumpa på festen, og pumper litt på do.. Jeg fikk desperat spreng, og måtte pumpe i bilen på vei hjem igjen.

Skrevet

Jeg var borte over natta når ungene var mellom 5 og 7 uker. Når yngste var 8 uker var jeg på samling (skolen) over 2 netter. Men begge to tok da flaske siden jeg ikke ammet. Men det gikk veldig bra.

Skrevet

Jeg hadde mitt tantebarn på overnatting når han var omtrent på den alderen, da foreldrene skulle i en dobbel 30-årsdag :)

Hadde med utpumpet melk og han tok flaske helt fint.

Ikke noe problem! :D

Så lenge en stoler på passeren, og vet man klarer å slappe av så går det helt fint ;)

Her sendte vi snuppa på første pass når hun var bare 11 dager :fnise: Da dro vi på kino og sviermor passet :) Fikk med en flaske melk og det gik helt fint! (Vi var 2 min unna, og jeg satt med telefonen i hånda ;) )

Føler man bare må kaste seg uti sånne ting, viss ikke risikerer man å bli en hønemor som ikke klarer å vere borte fra barnet, og barnet klarer ikke vere borte fra mor... :)

Nå til helgen skal jeg i bursdag og skal drkke vin for første gang på ett år! :nigo:

Da skal pappa'n ha vesla, mens jeg er i nabohuset på fest ;)

Hun tar flaske helt fint, vi sjekket i går :) (Hadde ikke prøvt siden kinobesøket da hun var 11 dager ;) )

Gleder meg litt til en kveld der jeg er "bare" Ruccola og ikke bare mamma ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...