Gå til innhold

Hva trenger man av treningstøy nå når det blir kaldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt idiot når det kommer til treningstøy (og når man er idiot på det DA er man virkelig idiot..)

Uansett, hva trenger jeg (hvilke type stoff og slikt) nå når det blir kaldere i været? Med tanke på klad luft,regn, snø og svette?

Og så får jeg veldig lett vondt i halsen men jeg kan jo ikke drive å jogge ute i svære sjerf, hva bruker man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Superundertøy er kjekt, det holder deg varm samtidig som det lar deg "puste" og kvitte deg med overflødig varme. Det skal være litt tettsittende, men ikke stramt som tights f. eks.

Du kan få superundertøy med høy hals, hvertfall sist gang jeg kjøpte mitt fant jeg med høy hals :)

Utenpå kan du ha en en tynn, vanntett sportsjakke eller lignende med høy hals (eller kort hals om du føler det blir for mye i halsen). Selv liker jeg ikke å ha så mye rundt halsen, men tynne skjerf eller "buff" funker fint.

Om du tar en tur i sportsbutikken så finner du uansett masse forskjellig, kan også spørre de som jobber der om tips :)

Skrevet

Jeg bruker ullundertøy-genser, med en tynn treningsjakke over. Etterhvert som det blir kaldere bytter jeg ut tightsen med skibukse også. Høy hals på ullgenseren, eller en buff-ting i halsen om det er enda kaldere. For meg er det ikke særlig forskjell på hva jeg løper i på senhøsten, og hva jeg trener i på ski på vinteren (bare muligens antall lag), finnes sikkert fancy spesielle løpetighser for kaldt vær o.l. men jeg ser virkelig ikke nytten. Ingenting slår ull uansett.

Skrevet

superundertøy under vanlig treningstøy, og en treningsjakke.

Når vinteren setter inn pleier jeg for min del å trekke inn i varmen på treningssenter. Alternativt kan man jo trekke frem skiene med tilhørende skiklær når snøen kommer da.

Skrevet (endret)

Takk for tips :)

Ullundertøy har jeg jo, knallrosa riktig nok men det er likevel ullundertøy.

Buff til halsen, den var ikke dum! Da mangler jeg vel bare noe å ha over den rosa biten så skal jeg ut å gjøre joggestiene farlige :ninja:

Edit; Nå ser det ut som om jeg skal overfalle noen men det har jeg altså ingen planer om.

Endret av Uglefot
  • Liker 1
Skrevet

Ikke glem lue og votter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...