Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en jente som er under 20 år og jeg går på en linje som gjør at når jeg er ferdig på videregående så har jeg studiekompetanse og fagbrev som helsefagarbeider. Jeg grubler veldig på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig med denne utdanningen. Jeg vet at jeg vil bli sykepleier, men spørsmålet er bare når? Jeg har ekstremt lyst på barn, men jeg vet at jeg vil vente noen år til, men ikke veldig lenge. Jeg er i et fast forhold og vi har det utrolig bra sammen. Jeg vil egentlig ikke flytte vekk fra hjemstedet mitt, men studieplassen er et par timer unna. Jeg lurer derfor på en del om hvordan det er å ta sykepleien på deltid? Hvor mange dager er man på skolen i uken, eller måneden? Er det samme opplegg alle 4 årene? Plassen jeg vil ta utdanningen på heter førde. Noken som har studert der? Jeg treng virkelig svar på disse spørsmålene, takk på forhånd! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke gå fulltid? Så blir du fortere ferdig!

Hvordan studiet er lagt opp står nok på høgskolen sin side :) Du vil fortsatt ha mye og lange praksisperioder!

Hvis du går fulltid så er 2 året hardest. Hva med å i hvertfall fullføre 2 år og så ta permisjon et år (hvis du vil ha baby da!)

Har du tenkt til å pendle et par timer til skolen? Hvis du studerer blir det 3/4 år du bor et annet sted. Mye lettere å pendle hjem i helgene enn å måtte pendle til skolen hver dag.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg går sykepleien deltid, men ikke i Førde.

Vi går to-tre dager på skolen i uken, kommer litt ann på emnet vi har. Praksisperiodene er fulltid, hos oss varer de i 9 uker, men vet det er forskjell her.

Tilsammen så er teorien 50% og praksisperiodene 100%, altså 75% studium.

Vi har det sånn alle fire årene.

Skrevet

Ville tatt ferdig utdanning, skaffet meg fast jobb, jobbet i ett år og så fått barn. Da får du god økonomi mens du har småbarn.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg vil veldig gjerne ha barn, er utrolig baby-syk og har vert det noen år nå. Er helt klar for å få barn altså! Men det som plager meg er hva jeg skal gjøre angående utdanning. Vil jo veldig gjerne få barn så fort som mulig også ta utdanningen litt senere. Vi får jo bare bedre og bedre utdanningstilbud nå om dagen og utdanningen er jo der noen år senere også. Jeg er så utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Tror nesten at jeg kommer til å få barn, også ta utdanningen etterpå, men så tenker jeg litt på praksisperiodene, viss det skal vere på sykehus så må jeg sikkert til førde for å ha praksis. Hvordan er det med praksis, får man turnus å jobbe etter eller? Takk for gode svar folkens!

Skrevet

Vi må følge praksisveilederen vår sin turnus i de ukene vi er der. Så det innebærer kveld, dag, helg og noen ganger også natt.

Om det er noe spesielt så får vi byttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...