Gå til innhold

Jalapeñopoppers!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, så et innlegg der LilleBille nevnte jalapeñopoppers!!! Hadde jo totalt glemt at det fantes... :blunke:

Dessverre kunne hun ikke hjelpe meg med en oppskrift, men fortvil ikke jenter! Her er det en! :ler:

Jalapeñopoppers:

Du trenger:

24 fresh jalapeno peppers

1-1/2 cups shredded cheddar cheese

6 cups vege. oil, for frying

3 eggs, slightly beaten

2 cups bread crumbs

Du gjør:

Stem jalapenos and carefully remove seeds and membrane. Stuff peppers with cheese. Heat oil in deep-fat fryer or large pot to 375. Meanwhile, place eggs in small bowl. Place crubs in shalow pan. Drop 4 peppers in eggs; toss to coat. Using fork, lift 1 pepper at a time out of egg, shaking off excess. Drop into crumbs; toss to coat. Place on sheet pan. when all peppers are coated, set aside for 15 minutes to set up and dry. Repeat with remaining peppers. With slotted spoon, slip peppers, 5 ot 6 at a time, into hot oil. Fry 2 to 3 minutes, until golden. Remove to platter lined with paper toweling to drain. Repeat with remaining peppers. Serve immediately.

Dette er hotte saker dere! :sjokk: Hehe... Sorry at oppskriften er på engelsk, forresten.. orket ikke oversette den... :roll:

Buon appetito!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig! Denne har jeg lett etter i flere år!!!!

Skrevet

Hvorfor har ingen spurt meg?

Bruker å lage mine chilipoppers med halvt om halvt med cheddar eller annen revet ost, og kremost F.eks tine krydder eller hvitløk.

Jeg bruker syltet grønnchili.

I tillegg gir jeg dem to lag med smuler.

Altså først i maisenna(ikke nødvendig) så i egg og over i smuler.

Lar de tørke litt før jeg dypper dem i egg og smuler engang til.

Skrevet

Chili fylt med ost og frityrstekt.

Kjempegodt

Ordet poppers ga meg assosiasjoner til forum for sksualitet...... :oops:

Skrevet

Dette er så sinnsykt godt!! Har fått helt dilla på det. Kjempegodt som snacks til en øl.

Skal prøve å lage dette til helgen. :) Takk for oppskrift!

Skrevet

disse selger de på BURGER KING i Sverige. nam nam. ja de er ganske sterke men kjempegode. ååå vil flytte til Sverige. dumme dumme Norge.

Skrevet

Jeg synes egentlig ikke at de ferdige jalapeños-poppersene er sterke, jeg. De med cheddarost er absolutt best. Det finnes en variant med philadelphia-ost (eller noe lignende). Ikke gode i det hele tatt.

De har forresten (hatt) begge variantene på smart-club.

Skrevet

Osten gjør at det ikke blir så sterkt. Men litt sterkt er det jo, godt med rømme-dip!

De har det på Friday's, Onkel Donald, Kristiania (østbanehallen) i Oslo, som jeg vet om.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg prøvde å lage slike, men de åpnet seg bare og all osten rant ut. Ble ikke noe bra. Noen tips?

Skrevet

Bruker å kjøpe på smart-club jeg, men nå skal jeg kanskje prøve å lage selv...

Skrevet
Jeg prøvde å lage slike' date=' men de åpnet seg bare og all osten rant ut. Ble ikke noe bra. Noen tips?[/quote']

Jeg har fulgt Pulverheksas tips om å panere dem to ganger. Fylte dem med en blanding av revet cheddar og kremost - bruk kakesprøyte til å fylle med, det blir mindre klin. Deretter dyppes de først i egg, så i smuler (kavringsmuler til panering får du kjøpt i butikken). Lot dem så tørke litt og tok en runde til med egg og smuler. Det er viktig å sørge for at åpningen, der du har puttet ostefyllet inn er godt dekket av paneringen, slik at osten ikke renner ut. Dessuten skal de ikke ligge for lenge i oljen (bruk gjerne druekjerneolje), bare til de har blitt gyllenbrune. Utrolig godt!!!

Skrevet

Tusen takk, det er jo bare så godt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...