Gå til innhold

Foreldrepermisjon og sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor det var riktig å legge dette emne, men det blir vel flyttet om det er feil.

Jeg og samboer fikk baby for 8 mnd siden, jeg har nå foreldrepermisjon og skal ha det frem til pappaen tar sine 8 uker, dette er enda noen mnd til.

Han er sykemeldt og har vært det så lenge jeg har hatt permisjon og kommer nok til å være være det en god stund til. Er en skade han har fått, og hadde en operasjon for ikke så lenge siden.

Det beste hadde så klart vært om han er frisk og rask igjen, men greitt å begynne å tenke på sånne ting i god tid.

Det jeg lurer på er hvor strenge er reglene for å overføre hans permisjon til meg om det fortsatt er behov for det om noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg husker riktig så er det vel slik:

Klarer han å ta seg av ungen selv om han er sykmeldt så begynner du å jobbe mens han tar seg av ungen mens han er sykmeldt. Da utsettes bare hans permisjon, Dvs han kan ta den da han er frisk igjen.

Hvis han ikke kan ta seg av ungen så må dere ha spesiell erklæring fra legen angående dette og da kan dere søke NAV om å få permisjonen overført. Det bør være ganske greit, men husker selv at vi fikk litt komentarer fra en av damene på NAV om det virkelig var sånn at den sykmeldte ikke kunne ta seg av egen unge...

Skal forresten ikke pappaen ha 10 uker (eller har han kanskje tatt ut noe tidligere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...