AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Man trenger bare 1 ting for å bli gravid. Å ha sex uten prevensjon minst annenhver dag. Med mindre man har problemer med kroppen, hormonene eller noe annet som trenger medisinsk behandling, er det ganske sannsynlig at dama blir gravid. Alt som EL test, fertilitetsmonitorer, temperaturmåling, osv måter å finne EL på, er bare tid- og pengesløsing. Kvinnene stresser seg unødvendig, løper på doen med tester og blir skuffet når testene ikke viser det damene vil. Er det ikke bedre å bare kose seg med partneren og hver eller annenhver dag uten å tenke på EL, symptomer, osv? Syns dere våre mødre og bestemødre tenkte så mye og gikk rundt med kalender å telle dager, sjekket EL hver dag med testpinner, osv? Dere vet at stress påvirker hormonbalansen i kroppen og kan utsette EL, ikke sant? Kos dere med partneren og ikke tenk så mye på EL tester, dag-telling, basal temperaturer, kalender, osv. Snakk med fastlegen hvis dere ikke blir gravide selv om dere regelmessig. Alt blir bra! 3
Stinelin Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Høres enkelt ut. Vi hadde faktisk litt problem med å ha sex annenhver dag hele syklusen. Vi har hverken tid eller energi, og det tok bort mye av moroa å ha "pliktsex" hele tiden. Forstår godt at folk vil ta EL-tester for å vite sånn noenlunde når det er best. Det blir enda mer stress om man ikke vet når det passer, og kanskje ikke har mulighet til å ha sex. Da tenker man i hvertfall på om man går glipp av en god periode. For min del fikk jeg aldri positive EL-tester, men jammen satt spiren etterhvert uansett. Og det var etter en periode med sex minst annenhver dag, så det fungerte for oss. Glad den satt når den gjorde, for jeg synes faktisk "sexmaset" er ganske ille. 1
Gjest Dorey Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 (endret) [sletter innlegget mitt her] Endret 28. september 2011 av Dorey
NoAngel Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 kjempe morro å lese slike innlegg .. ehh.. hilsen prøver på snart 3. året.. 4
nummer 2 Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Så glemmer du alle nyansene........ Du blir ikke gravid av å 'bare slappe av' og ha sex annenhver dag..... 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Så glemmer du alle nyansene........ Du blir ikke gravid av å 'bare slappe av' og ha sex annenhver dag..... TS her. Hvilke nyanser glemte jeg?
Gjest Alabama Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 (endret) Et helt unødvnendig innlegg fra TS. Jeg ble gravid i en av de PP som jeg stressa mest med å få ting til å klaffe, av totalt 19PP. :gjeiper: Endret 28. september 2011 av Alabama
nummer 2 Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Tror du f. Eks det lar seg gjøre- rent praktisk- å ha sex annenhver dag i 1-2-3 år?? Er realiteten sånn at en faktisk har lyst til dette?? Regner med folk jobber/ studerer- er slitne osv... Det er ikke svart hvitt !!! Og som ovenfor her- vi ble gravid i en stressende måned. En stresser ikke akkurat mindre jo lenger en har vært prøvere 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Sex annen hver dag, eller hver dag, er desverre utelukket hos oss. Vi har vært sammen i ti år, og sexlivet vårt er ikke så aktivt. Vi har sex ca en gang i uken i gjenomsnitt, noen uker mer andre uker mindre. Da kan det bli vanskelig å treffe akkurat EL. Vi kunne selvsagt hatt påtvinget pliktsex men det er en ganske stor deper på tenningen det også. Jeg er også plaget en del med underlivssopp, så det er ikke alltid vi har sex med penetrering heller. Det er ikke alle som er laget slik at de har en gigantisk sexlyst hver eneste dag, hver dag, gjennom mange måneder eller kanskje år med prøving. Da må man bruke andre hjelpemiddler for å optimalisere sjangsen. Det er også viktig å legge merke til at inne på dette forumet er det også mange ufrivillige barneløse, mange som ikke har stabile sykluser, ikke har eggløsning fast etc. så det vil selvsagt være overvekt av kvinner her inne enn ellers i samfunnet som er avhengig av å måle og holde orden og oversikt over syklusen. Mange her inne har forsøkt i flere år, uten hell og da er det ikke så rart at fertilitetsmonitorer og lignende brukes for å sikre seg at man har sex til rett tid den ene måneden det faktisk er sjangs. Selv har jeg en så stabil syklus så jeg vet når eg har eggløsning. Har brukt tester en måned for å sikre at jeg hadde telt rett, og at smertene jeg hadde faktisk var eggløsningssmerter. Nå er vi flinke til å sette av mer tid i den uken og prioritere hverandre litt ekstra, slik at det blir mer sex i den uken enn ellers. Selvsagt burde vi sikkert gjøre slikt oftere generellt sett, men i en hektisk hverdag er det ikke alltid så lett. Vi er relativt fornøyde med det sexlivet vi har, og orker ikke å stresse med å skru opp hyppigheten så lenge vi har god sex når vi først har den. Pliktsex er en uting, og da er telling en god måte å forsøke og forhindre dette på ved å heller optimalisere de dagene det er størst sjangs. 2
eternallove Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Beklager altså, men jeg ble litt mer enn lettere irritert av å lese først innlegget på dette emne!!! Når du har prøvd å bli gravid i mer enn 6 mnd så går en del av piffen ut for en god periode hvor ting blir relativt rutinemessig for å prøve å få ting til å sitte. Og dette vil gå opp og ned den kommende tiden. Så når man har prøvd i 2 år uten resultat, så er det ikke bare bare!! Det viser seg faktisk at 1/3 av tilfellene er grunnen til barnløshet hos mannen, i !7# av tilfellene er grunnen hos kvinnen og i !73 av tilfellene kan ikke ekspertene finne noen grunn. Men hvis du har funnet løsningen som ingen andre leger, gynekologer eller eksperter ellers i verden har funnet, så tar jeg imot med stor takk!!
LindaM Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Vi ble gravide ca ett år etter pilleslutt. (Ca 7-8 mnd med aktiv prøving) Aldri prøvd så hardt som den mnd det klaffet! Det var full pakke med 2 el-tester per døgn, og mye planlagt sex! Slappet ikke veldig av i den syklusen kan du si!
~white lady~ Skrevet 1. oktober 2011 #12 Skrevet 1. oktober 2011 Man trenger bare 1 ting for å bli gravid. Å ha sex uten prevensjon minst annenhver dag. Med mindre man har problemer med kroppen, hormonene eller noe annet som trenger medisinsk behandling, er det ganske sannsynlig at dama blir gravid. Alt som EL test, fertilitetsmonitorer, temperaturmåling, osv måter å finne EL på, er bare tid- og pengesløsing. Kvinnene stresser seg unødvendig, løper på doen med tester og blir skuffet når testene ikke viser det damene vil. Er det ikke bedre å bare kose seg med partneren og hver eller annenhver dag uten å tenke på EL, symptomer, osv? Syns dere våre mødre og bestemødre tenkte så mye og gikk rundt med kalender å telle dager, sjekket EL hver dag med testpinner, osv? Dere vet at stress påvirker hormonbalansen i kroppen og kan utsette EL, ikke sant? Kos dere med partneren og ikke tenk så mye på EL tester, dag-telling, basal temperaturer, kalender, osv. Snakk med fastlegen hvis dere ikke blir gravide selv om dere regelmessig. Alt blir bra! Tja, er både enig og uenig her. På den ene siden bør jo et ungt, friskt par gå utifra at de kan bli gravide på naturlig vis uten alskens hjelp, men når man har prøvd en stund uten positivt resultat så forstår jeg veldig godt de som begynner med el-tester, temping osv. Selv har jeg og samboeren min vært prøvere i 10 mnd, og begynner å bli lei. Vi har et barn fra før av, så har inntil videre tenkt at vi nok bare har vært uheldige og at ikke spiren satt. (Mistenker to tidlige spontanaborter.) Vi har ikke hatt tid, overskudd eller lyst på sex annenhver dag som anbefalt, men jeg kjenner kroppen min og vet (?) når jeg er fruktbar. Men jeg ser ikke bort ifra at vi må ta noen hjelpemidler i bruk etterhvert, hvis det ikke blir klaff her snart.
angelou Skrevet 1. oktober 2011 #13 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg stressa endelig ned når jeg endelig tok til vettet og kjøpte EL-tester Så - eh - noen får det til fort, noen får det til etter en stund, noen får det til etter lang tid, noen får det ikke til i det hele tatt, noen stresser, noen stresser ikke, noen stresser litt og det er forskjellige ting som får folk til å stresse. Kort sagt - vi er forskjellige! Kan man ikke bare akseptere at folk prøver å bli gravid på ulike måter? Djeeez!
Athene Skrevet 1. oktober 2011 #14 Skrevet 1. oktober 2011 Vel, når man har prøvd over en lengre periode vil man gjerne finne ut av følgende; - Har man i det hele tatt eggløsning? - Hvordan er lutefasen, har man lutefasedefekt i form av for kort eller for lang lutefase? - Hvordan er progesteronutviklingen etter eggløsning? - Treffer man med prøvingen? Sex annenhver dag... synes det er mange gode innlegg om det over, så sier ikke noe mer her utover at vi har prøvd i nesten tre år... hadde vært en killer for forholdet med pliktsex annenhver dag i lengden. Jeg trur ikke det er så mange som kaster seg over testing, temping, fertilitetsmonitorer, og all mulig informasjon når de nettopp har blitt prøvere. Jeg trur vi som skriver her inne har vært prøvere lenge, og etterhvert kommer behovet for kunnskap om egen syklus. Og når det gjelder nye prøvere som tyr til testing er det vel mest nysgjerrighet og spenningen med å være prøver, ønsket om å gjøre det man kan for å lykkes. Jeg synes ditt innlegg viser manglende innsikt og forståelse rundt det å være prøver. Enten har du aldri vært prøver selv, eller så er du en av de 60% som er så heldige å bli gravide de første seks månedene som prøver. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå