AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei. Jeg har gått et par måneder på treningsstudio nå, men synes egentlig det er et tiltak å komme seg dit, og at det er veldig kjedelig å trene der. Har mye mer sansen for hjemmetrening. Problemet er at jeg har fått veldig store og markerte muskler på disse to månedene, og lurer derfor på om dere vet noen metoder slik at ikke disse musklene blir omgjort til fett når de etterhvert vil forsvinne? Vil fortsette å ha stramme og fine armer, men ikke nødvendigvis full i muskler.
Wiggins Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Muskelceller er muskelceller, og fettceller er fettceller. Muskelceller blir ikke omdannet til fettceller. Derimot blir muskelcellene mindre og færre hvis du ikke trener. I tillegg vil du nok lagre mer fett hvis du går ned i aktivitetsnivå, så du vil nok få litt mer fett og litt mer muskler på armene.
skruf Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 (endret) Jeg hadde det sånn som deg, var et tiltak å komme meg på treningsenteret, pluss at jeg er mye alene hjemme om kveldene siden mannen min jobber,og har døgn og helgavakter. Ikke så mye barnevaktmuligheter heller. Så jeg sa opp treningsenteret, sparer endel kroner i året når en likevel nesten ikke får brukt det. I stedet kjøpte jeg meg ergometersykkel, sett med manualer, rockering og ball. Så nå trener jeg 4-5 dager i uken hjemme, og det er mye greiere! Muskler vil du få uansett hvis du trener jevnt, men jeg synes det er finere med definerte muskler enn ikke.... Mitt treningsprogram er som følger, 45-50min m cardio (sykkelen), sykler alt fra 1.7-2mil. Deretter tar jeg en runde med knebøy og utfall, en runde serier med vekter på arm og øvre del av rygg (serier på 3*20), så en serie med ballen der jeg trener nedre del av rygg. Tilslutt så rokker jeg ivei med rockeringen (2kg ring). Jeg går til fysio en gang i uka pga en ryggskade, og han har gått god for treningsopplegget mitt. Tar og selvfølgelig en runde med mage... Endret 28. september 2011 av maya76
Wiggins Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Hvis du vil fortsette å trene hjemme har jeg et godt tips i tillegg til ergometersykkel: Terapimaster eller Minimaster fra www.redcord.no, du må selvsagt ha mulighet til å feste skruer i taket. Der kan du trene de fleste muskelgrupper.
skruf Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Hvis du vil fortsette å trene hjemme har jeg et godt tips i tillegg til ergometersykkel: Terapimaster eller Minimaster fra www.redcord.no, du må selvsagt ha mulighet til å feste skruer i taket. Der kan du trene de fleste muskelgrupper. Hmm, takk for tipset, det skal jeg sjekke ut! Sykler og terreng ute forresten, og går tur med bikkja...... Utrolig kjekt med sykling, går for birken neste år:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå