Gå til innhold

Holde på heltidsjobben til huset er i boks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i en heltidsjobb, men skal begynne å studere til neste år. Derfor har jeg nå planer om å skaffe meg en eller to deltidsjobber ved siden av studie og si opp heltidsjobben min. Santidig har jeg og samboeren min tenkt til å selge leil. vår å kjøpe hus. Prosessen er i gang, men jeg lurer på om det vil bli et problem om jeg sier opp heltidsjobben min nå med tanke p lån fra banken osv. Vi vil ta opp et litt høyere lån, men ikke mye.

Kan banken si "nix - du har ikke heltidsjonn og vi kan ikke være sikre på hvor mye penger dere får inn. Derfor kan vi ikke låne dere mer " osv osv.

Bør jeg vente med å si opp og skaffe meg deltidsjobber elelr har det inegnting å si? Noen som har erfaringer eller tanker? - TAKK! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra egen erfaring vil jeg si at jo bedre inntekt du har, jo bedre sjanser å få lån. Det å ha heltid jobb er noe bankene liker veldig godt. Men hvis du får samme inntekt med 2 deltid jobber, da spiller det ikke noe rolle. Spørsmålet er - er du sikker at du vil skaffe deg 2 deltid jobber som gir samme inntekt som du har nå?

Jeg ville vente med å si opp fram til vi har fått pengene fra banken.

Skrevet

Fra egen erfaring vil jeg si at jo bedre inntekt du har, jo bedre sjanser å få lån. Det å ha heltid jobb er noe bankene liker veldig godt. Men hvis du får samme inntekt med 2 deltid jobber, da spiller det ikke noe rolle. Spørsmålet er - er du sikker at du vil skaffe deg 2 deltid jobber som gir samme inntekt som du har nå?

Jeg ville vente med å si opp fram til vi har fått pengene fra banken.

Takk for svar! Jeg trives dårlig i jobben jeg har nå og tenkte derfor å skaffe to eltidsjobber frem til jeg skal starte studiene neste år. Den ene er slik at jeg kan påta meg så mye nattevakter som det passer jeg, så den kan jeg trappe ned selv når jeg setter i gag å studere.

- men da drøyer jeg den til alt er i boks fra banken. Høres fornuftig ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...