Gå til innhold

Får man bekreftelse på at prøvingspapirer o.l er OK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sendte inn papirene for en mnd siden.. får man noen som helst bekreftelse på at papirene er OK og at man faktisk kan bli gift??

Vi krysset av for at papirene skulle sendes rett fra skatteetaten til kirkekontoret. Får man da høre fra presten i tilfelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg nesten dere må ringe presten og høre, her tok det ikke to uker en gang før vi fikk tilbake papirene. Det kan derimot ta opp til seks uker har jeg hørt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi fikk beskjed at hvis kirkekontoret ikke fikk det tilsendt, eller vi ikke leverte de selv (noe vi gjorde med god margin) ville kirkekontoret ta kontakt med brudeparet for å få papirene en stund før vielsen.

Men det skader jo ikke å ringe kirkekontoret å høre om papirene er kommet på plass.

Skrevet

Vi valgte å få papirene tilsendt hjem, tok vel ca. 1 mnd fra vi sendte inn til vi mottok papirene. De skal jo ha fått den, men jeg ville nok ringt til presten for å være helt sikker :Nikke:

• 3 uker senere...
Skrevet

Forresten, er det noen som har levert fødselsattest sammen med prøvingspapirene?? Må man det? Mener jeg har lest det et sted.

Skrevet

Vi måtte vente i over fire måneder på at våre prøvingspapirer skulle bli ferdig behandla. Og da fikk vi bare en telefon om at de var ferdige, men at de ikke ville sendes ut siden det uansett var gått for lang tid siden vi sendte dem inn til at de var gyldige. Dessuten var det halvannen måned siden den fastsatte bryllupsdatoen.

Så det ble ikke noe bryllup på oss... :tristbla:

Skrevet

Vi måtte vente i over fire måneder på at våre prøvingspapirer skulle bli ferdig behandla. Og da fikk vi bare en telefon om at de var ferdige, men at de ikke ville sendes ut siden det uansett var gått for lang tid siden vi sendte dem inn til at de var gyldige. Dessuten var det halvannen måned siden den fastsatte bryllupsdatoen.

What?!

Måtte dere avlyse bryllupet fordi de ikke klarte å behandle dem i tide?? Verste jeg har hørt.

Skrevet

Det var hensynsløst! Greit det kan ta sin tid, men de må jo for pokker kunne behandle slike papirer innen tidsfristen er ute! Hadde det vært meg, hadde jeg nok purret på de, men det er ikke alltid det man tenker først på...

Skrevet

Det var hensynsløst! Greit det kan ta sin tid, men de må jo for pokker kunne behandle slike papirer innen tidsfristen er ute! Hadde det vært meg, hadde jeg nok purret på de, men det er ikke alltid det man tenker først på...

Vi purra og purra, vi, men fikk vel ikke inntrykk av at det dreide seg om sommel i det hele tatt. Boikott av homofiles rett til å gifte seg hørtes ut som en mer sannsynlig forklaring med tanke på saksbehandlers tonefall og kommentarer.

Men vi får vel prøve igjen. Det er bare det at vi brukte ganske mange penger på det avlyste bryllupet som vi ikke får igjen, så vi må spare til bryllup for andre gang nå...

Skrevet

Kjekt å følge opp at papirene er ordnet, det tar tid å få det på plass, og er ikke dette i orden får man ikke gifte seg. Jeg valgte selv å få det sendt hjem, og levere selv. Da hadde jeg full kontroll.

Jeg søkte i god tid, heldigvis. Hos oss tok det to måneder fra vi sendte papirene til vi fikk svar. Og det å purre var håpløst, som å snakke til en vegg.

Skrevet

Vi purra og purra, vi, men fikk vel ikke inntrykk av at det dreide seg om sommel i det hele tatt. Boikott av homofiles rett til å gifte seg hørtes ut som en mer sannsynlig forklaring med tanke på saksbehandlers tonefall og kommentarer.

Men vi får vel prøve igjen. Det er bare det at vi brukte ganske mange penger på det avlyste bryllupet som vi ikke får igjen, så vi må spare til bryllup for andre gang nå...

Jøss!

Er ikke det opplest og vedtatt at to av samme kjønn kan inngå partnerskap, eller gifte seg hvis men velger det ordet? Hvorfor skal en saksbehandler ved skattekontoret vurdere om dette er ok eller ikke? Kjenner det irriterer...

• Liker 1
Skrevet

Så vondt å høre :(

Tror jeg hadde gjennomført festen og heller giftet meg "skikkelig" senere, men forstår at dere ikke gjorde det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...