Gå til innhold

Er london søndagsåpent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften sier vel sitt. Vi har planer om å reise til london på fredag og komme hjem mandag morgen. Så da lurerj eg på om butikker osv er åpent på søndager ? :) ellers gidder vi ikke dra :)

Skrevet

Ja, alt er åpent. Det er bare Norge som er teit! Mange utenlandske turister blir helt sjokka når de kommer hit, over at vi kan ha alt søndagsstengt.

De fleste butikkene åpner litt senere, noen 12 feks, men det er åpent like lenge som ellers, gjerne til 20-22 eller noe.

Skrevet

Jepp, så å si alt i London (og England generelt) har søndagsåpent. Tror dog de ofte åpner litt senere og stenger litt tidligere, men det finner du nok ut av ved å foreta deg et enkelt søk i Google.

Skrevet

Du gidder ikke dra til en av verdens flotteste byer hvis du ikke får sjåppe mer eller mindre døgnet rundt? :filer:

• Liker 1
Skrevet

Du gidder ikke dra til en av verdens flotteste byer hvis du ikke får sjåppe mer eller mindre døgnet rundt? :filer:

I alle dager. Det er da helt vanlig å dra på shoppingtur til London. Og da er det klart at det er kjipt hvis butikkene er stengt 1/3 av den tiden hun er der.

Gjest idakaroline
Skrevet

De aller fleste butikkene i London har oppe på søndager. De åpner riktignok noe senere og stenger tidligere enn vanlig. Butikkene midt i bykjernen har lengre åpningstider enn f.eks butikkene i utkanten av byen. Vanlig åpningstid på en søndag utenfor bykjernen, er 11-17.00.

Skrevet

Ja, alt er åpent. Det er bare Norge som er teit! Mange utenlandske turister blir helt sjokka når de kommer hit, over at vi kan ha alt søndagsstengt.

De fleste butikkene åpner litt senere, noen 12 feks, men det er åpent like lenge som ellers, gjerne til 20-22 eller noe.

Nei, det er bare du som er teit, faktisk. Samme greia i Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn, Italia etc.

• Liker 7
Skrevet

Nei, det er bare du som er teit, faktisk. Samme greia i Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn, Italia etc.

Ok, da er det jeg, Norge, Tyskland, Østerrike, Ungarn, Italia etc som er teite hele gjengen! Har aldri vært i de andre landene, så dermed visste jeg ikke det, sorry for at jeg er teit!

Skrevet

Italia har da søndagsåpent, hvertfall i de større byene.

Skrevet

Italia har da søndagsåpent, hvertfall i de større byene.

Nei det er jeg ikke enig i (tror jeg :fnise: ). Er ikke det et superkristent land? Også er det sånn at butikkene er åpen på kvelden/natten og ikke om dagen.

Skrevet

Nei det er jeg ikke enig i (tror jeg :fnise: ). Er ikke det et superkristent land? Også er det sånn at butikkene er åpen på kvelden/natten og ikke om dagen.

Italia og Polen er fortsatt søndagsåpent, selv om det er katolske land.

Skrevet

Italia og Polen er fortsatt søndagsåpent, selv om det er katolske land.

Kanskje jeg tenkte feil da :fnise:

Skrevet

Polen er ikke mye søndagsåpent, stort sett bare noe narvesen lignende eller en kiosk som er åpent i Polen. Mulig turistbyer som Krakow, Warszawa, Torun, Sopot og lignende har noe som er søndagsåpent, men ikke Polen ellers. Det vet jeg, jeg har bodd mange år der. :)

Skrevet

Samme i Italia. Det er vanlig at butikkene er stengt på søndager, med unntak av typiske turistbutikker i de store byene.

Skrevet

Samme i Italia. Det er vanlig at butikkene er stengt på søndager, med unntak av typiske turistbutikker i de store byene.

Sa jo at det var søndagsåpent i de større byene. Jeg har ikke sagt Italia generelt. Men det er mer søndagsåpent i Italia enn det er i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...