AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Ja, overskriften sier vel sitt. Vi har planer om å reise til london på fredag og komme hjem mandag morgen. Så da lurerj eg på om butikker osv er åpent på søndager ? ellers gidder vi ikke dra
Rainbow Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Ja, alt er åpent. Det er bare Norge som er teit! Mange utenlandske turister blir helt sjokka når de kommer hit, over at vi kan ha alt søndagsstengt. De fleste butikkene åpner litt senere, noen 12 feks, men det er åpent like lenge som ellers, gjerne til 20-22 eller noe.
Jitrois Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Jepp, så å si alt i London (og England generelt) har søndagsåpent. Tror dog de ofte åpner litt senere og stenger litt tidligere, men det finner du nok ut av ved å foreta deg et enkelt søk i Google.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Du gidder ikke dra til en av verdens flotteste byer hvis du ikke får sjåppe mer eller mindre døgnet rundt? 1
firestarter Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Du gidder ikke dra til en av verdens flotteste byer hvis du ikke får sjåppe mer eller mindre døgnet rundt? I alle dager. Det er da helt vanlig å dra på shoppingtur til London. Og da er det klart at det er kjipt hvis butikkene er stengt 1/3 av den tiden hun er der.
Gjest idakaroline Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 De aller fleste butikkene i London har oppe på søndager. De åpner riktignok noe senere og stenger tidligere enn vanlig. Butikkene midt i bykjernen har lengre åpningstider enn f.eks butikkene i utkanten av byen. Vanlig åpningstid på en søndag utenfor bykjernen, er 11-17.00.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Ja, alt er åpent. Det er bare Norge som er teit! Mange utenlandske turister blir helt sjokka når de kommer hit, over at vi kan ha alt søndagsstengt. De fleste butikkene åpner litt senere, noen 12 feks, men det er åpent like lenge som ellers, gjerne til 20-22 eller noe. Nei, det er bare du som er teit, faktisk. Samme greia i Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn, Italia etc. 7
Rainbow Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Nei, det er bare du som er teit, faktisk. Samme greia i Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn, Italia etc. Ok, da er det jeg, Norge, Tyskland, Østerrike, Ungarn, Italia etc som er teite hele gjengen! Har aldri vært i de andre landene, så dermed visste jeg ikke det, sorry for at jeg er teit!
HopelessFear Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Nei, det er bare du som er teit, faktisk. Samme greia i Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn, Italia etc. Italia har da søndagsåpent, hvertfall i de større byene.
Miki Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Italia har da søndagsåpent, hvertfall i de større byene. Nei det er jeg ikke enig i (tror jeg ). Er ikke det et superkristent land? Også er det sånn at butikkene er åpen på kvelden/natten og ikke om dagen.
HopelessFear Skrevet 28. september 2011 #11 Skrevet 28. september 2011 Nei det er jeg ikke enig i (tror jeg ). Er ikke det et superkristent land? Også er det sånn at butikkene er åpen på kvelden/natten og ikke om dagen. Italia og Polen er fortsatt søndagsåpent, selv om det er katolske land.
Miki Skrevet 28. september 2011 #12 Skrevet 28. september 2011 Italia og Polen er fortsatt søndagsåpent, selv om det er katolske land. Kanskje jeg tenkte feil da
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #13 Skrevet 28. september 2011 Polen er ikke mye søndagsåpent, stort sett bare noe narvesen lignende eller en kiosk som er åpent i Polen. Mulig turistbyer som Krakow, Warszawa, Torun, Sopot og lignende har noe som er søndagsåpent, men ikke Polen ellers. Det vet jeg, jeg har bodd mange år der.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #14 Skrevet 28. september 2011 Samme i Italia. Det er vanlig at butikkene er stengt på søndager, med unntak av typiske turistbutikker i de store byene.
HopelessFear Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Samme i Italia. Det er vanlig at butikkene er stengt på søndager, med unntak av typiske turistbutikker i de store byene. Sa jo at det var søndagsåpent i de større byene. Jeg har ikke sagt Italia generelt. Men det er mer søndagsåpent i Italia enn det er i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå