Gå til innhold

Hvor mye fravær fra jobb har du hatt pga barnas sykdom når de går i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Begynte i ny jobb i Slutten av februar 2011. Har siden det vært hjemme med sykt barn 5 dager totalt. Barna er 3 1/2 år og 15 måndeder nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Siden oktober; 3 dager. Hun er 2,5 år.

Endret av Annaires
Skrevet

Det er helt normalt for barna å ha 25% fravær i barnehagen, så det blir litt fravær på mor og far da..

Skrevet

Hei

Begynte i ny jobb i Slutten av februar 2011. Har siden det vært hjemme med sykt barn 5 dager totalt. Barna er 3 1/2 år og 15 måndeder nå.

Ts her!

Innlegget ble postet før jeg hadde skrevet det ferdig :sjenert:

Men minsten har vært mye febersyk siden han begynte i barnehage da han var 9 måneder. Føler veldig på det når jeg ringer jobben og sier jeg må være hjemme med barna. Mange ganger har jeg vært nødt til å komme hente når de blir syke.Mamma har hjulpet til med barnepass for å holde fraværet nede, men merker at det ikke faller i god jord på jobben når jeg er borte. Huff!!

Skrevet

Jeg var veldig mye borte de første ni mnd etter hun begynte i barnehagen. Hadde vel brukt opp dagene på sykt barn da, men de fornyes heldigvis hvert nytt år. Grunnen til dette var at jeg var alenemamma og jenta mi hadde udiagnostisert astma som førte til lungebetennelse og sykehusopphold hele tiden.

Skrevet

Kjenner igjen følelsen din, det er ekkelt når man ringer og sier i fra at man ikke kan komme.. Jeg hadde vel over 12 dager bare på sykt barn, i tilegg var jeg syk et par ganger og hadde noen dager der.

Jeg fant til slutt ut at jeg skulle snakke ned sjefen, selv om jeg allerede hadde forklart situasjonen. Jeg fortalte at jeg følte at de ble sure osv og det rettet seg etter den gangen.

Skrevet

Så kjedelig å føle det sånn i forhold til jobben da.

Men som sagt, mye fravær er heelt normalt!

Skrevet

Ts her

Føler at mye ansvaret faller på meg nå som far er student. Mye obligatorisk undervisning, gruppearbeid , prosjekter og at han har dysleksi som gjør at han bruker ekstra lang tid på og etter skole for å studere.

Skrevet

Har ikke link, men da jeg jobbet i barnehage ble vi fremlagt en undersøkelse og statistikk som sa at et barnehagebarn (husker ikke om det var noen spesiell alder eller fartstid i barnehage), var syke 3 eller 4 måneder i året i snitt. Og at det da sier seg selv at noen foreldre sliter, spesielt hvis de ikke kan dele fraværet seg imellom.

Derfor er det også ekstra viktig at foreldre overholder karantenen ved sykdom! ALTFOR mange som leverer i barnehagen dagen etter feber, oppkast eller løs mage!:kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig må man være hjemme når barna er syke, det er ikke noen annen mulighet. Syke barn har ikke noe i barnehage å gjøre.

Men jeg synes jo selv at det er belastende med kolleger som er mer hjemme med syke barn enn de er på jobb, det må jeg innrømme. Jobber sammen med noen som har tvillinger, og siden oppstart i august har vedkommende kanskje vært på jobb fem dager. Utrolig kjedelig for alle parter :sukk:

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har jobbet i tre uker nå og selvfølgelig har de tre sykedagene hans falt på de dagene mannen ikke kan ta fri... så den føler jeg virkelig på for tiden ja :sukk: Men er de syke så må en være hjemme. Lite man kan gjøre med det egentlig.

Skrevet

Det er helt normalt for barna å ha 25% fravær i barnehagen, så det blir litt fravær på mor og far da..

25% hørtes ekstremt mye ut! Det er jo over en dag i uka! Da hadde sykedagene forsvunnet fort gitt.

Skjønner godt at du føler på det, det gjorde jeg også de første månedene da min var mest syk. Var nok hjemme (eller måtte reise fra jobb) 4-5 ganger det første halve året. Etter det har han ikke vært syk en eneste dag, og det er nå et år siden. Så det blir bedre, når de vender seg til bakteriene.

Skrevet

Dette er en ting jeg gruer meg til. Jeg har hittil vært selvstendig næringsdrivende og bestemt over min egen arbeidstid, derfor har det vært lettere å takle stadige sykdomsbølger hos småtten. Nå skal jeg derimot begynne i en liten bedrift med 3 ansatte, og der kommer det til å merkes godt hvis jeg må være borte. Mannen er sykemeldt og skal på AAP og vil ikke kunne ha ansvar hjemme med sykt barn, dermed blir det bare meg. Nå har datteren min vært syk siden fredag ettermiddag. Det er tre arbeidsdager allerede, og ikke er det alvorlig sykdom heller det er snakk om. Aner virkelig ikke hvordan dette skal gå! :sukk:

Skrevet

Vår datter har vært syk 3 ganger siden oppstart i august. Hver gang har hun vært borte 3-4 dager fra barnehagen. Heldigvis har jeg veldig fleksibel jobb hvor jeg kan jobbe kvelder/helger hjemmefra, så jeg slipper å føle så veldig på det.

Skrevet

Sønnen min på 1,5 år begynte i barnehage 1 august, og jeg tror han har vært borte kanskje 1 dag i uka i snitt.. Vært en litt "tannfeber" og forrige tirsdag måtte vi hente han pga diare. Siden da har han vært hjemme, fordi når diareen ble borte fikk han feber som har vart til nå. :sjenert: Så han har vært mer borte fra bhg i september enn han har vært der. Nå har jeg permisjon med vår andre sønn da, så vi slipper dette med fravær nå. Men vi får det neste høst tenker jeg, når minsten skal begynne i barnehage..

Skrevet

Oi! Vi har hatt flaks innser jeg! Siden barnehage start i August 2010 har vi kanskje brukt 3 sykt barn dager!! Har en venninne med 2 barn som er mye syke, og hun sliter med jobben pga alt fraværet, kan ikke være moro.

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

25% hørtes ekstremt mye ut! Det er jo over en dag i uka! Da hadde sykedagene forsvunnet fort gitt.

Skjønner godt at du føler på det, det gjorde jeg også de første månedene da min var mest syk. Var nok hjemme (eller måtte reise fra jobb) 4-5 ganger det første halve året. Etter det har han ikke vært syk en eneste dag, og det er nå et år siden. Så det blir bedre, når de vender seg til bakteriene.

Jeg tror 25 % kan stemme med det første året vår var i barnehagen! Det var MYE sykdom!

Skrevet (endret)

Jeg har tre barn og vinteren i fjor ble en vinter med svært mye fravær fra jobben med syke barn. Heldigvis haaaar jeg en svært forståelsefull sjef og det var aldri noen issue. Jeg har en såpass selvstendig jobb også at jeg kan jobbe hjemmefra nesten like godt som på jobben, pluss at ingen andre gjør det jeg gjør selv om jeg er borte. Siden jeg alltid har klart å få gjort jobben så har det gått greit, det hadde nok vært verre hvis jeg ikke hadde fått ting unna.

Er hjemme med alle barna i dag også, bhg er stengt. De to minste sover og jeg hr sjekket mail og tatt en del telefoner. Heldigvis er det stille på jobb i dag, da, så det går greit. Tenkte å være grytidlig på jobb i morgen for å få unna litt ekstra.

Endret av Caramba
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Første året i barnehage er ren og skjær unntakstillstand. Det blir mye fravær. Min begynte i august, og er nå i sin andre sykdomsperiode. Forriga gang var ho vekke tre dager, denne gangen er ho på tredje dagen, og må være hjemme i morgen og. Nå er jeg hjemme i permisjon uansett, men når jeg var i jobb var jeg mye hjemme med barnet.

MEN, du kan ikke fortsette å ta alt fraværet fordi far er student. Det er ikke rettferdig hverken ovenfor deg eller ovenfor jobben din. Dersom de ser at bare du er hjemme, så skjønner jeg faktisk at de blir sinte på deg. Far må stille opp ¨ta like mye dager hjemme som deg. Mannen min er i ett typisk manneyrke, og møtte ikke så mye forståelse der i begynnelsen når han måtte være hjemme, men jeg holdt på mitt, og nå er det faktisk full aksept i firmaet hans for at også mannlige ansatte må følge opp barna.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror 25 % kan stemme med det første året vår var i barnehagen! Det var MYE sykdom!

Ja, jeg er klar over at det første året (ihvertfall det første halve) kan være tøft for mange. Men det virket som om hun snakket generelt, og da syns jeg det hørtes mye ut. Men for all del - jeg har ikke noen andre tall å komme med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...