Gå til innhold

En supervarm vinterjakke som IKKE er Canada Goose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha kjøpt jakkene mine på Cubus og H&M i flere år og frøset meg gjennom vinteren selv med utallige lag med ullundertøy og ullgensre, innser jeg i år at jeg blir nødt til å investere i en skikkelig jakke.

Jeg har flere venninner som sverger til Canada Goose og sier de ikke har frøset en dag etter at de fikk den, noe jeg muligens kan tro på ettersom disse jakkene er laget for skikkelig nordpol-turer.

MEN jeg har ikke lyst på Canada Goose, hovedsaklig på grunn av prisen. Jeg kan gjerne betale noen tusenlapper, gjerne opptil 4000 kr, men jeg lurer da på hvilke alternativer jeg har om jeg vil ha en som er LIKE god som Canada Goose men kanskje litt billigere fordi det feks er et mindre kjent merke. Hvis noe sånn finnes, gjør det?

Hjelp! :)

(jeg trenger altså noe som funker selv i 20 minusgrader, så jeg er ute etter polarjakker og kun det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en parkas med 50% dun og 50% fjær på Vero Moda i fjor. Betalte vel rundt 1000 kroner for den, og jeg frøs ikke en eneste dag i fjor vinter! Til tross for at jeg bor i en av landets kaldeste byer, hvor vi hadde en kuldebølge med rundt tjue minus flere dager i strekk.

De har den samme jakken i år også. Den ser helt grei ut (jeg synes dunjakker er ille) og er virkelig verdt pengene :)

Det viktigste er hva som er puttet i jakken, ikke hvilket merke som står på skulderen :jepp:

Skrevet

Jeg har en Fjällräven vinterparkas som er helt fantastisk. Kjøpt ifjor på sportsbutikk. Velger du noe av Fjällräven som er fòret kan jeg nesten garantere at du ikke kommer til å fryse i vinter.

• Liker 2
Skrevet

Signerer Survival, Fjällräven er kjempegod! God og varm jakke, samtidig som den er lett og fin å bevege seg i. Billigere enn CG, god kvalitet og praktisk med lommer osv. :)

Skrevet

Jeg har en Fjällräven vinterparkas som er helt fantastisk. Kjøpt ifjor på sportsbutikk. Velger du noe av Fjällräven som er fòret kan jeg nesten garantere at du ikke kommer til å fryse i vinter.

Ja, jeg har tenkt på Fjällräven, og har kikket litt på nettsiden deres rett før jeg så kommentaren din :) Husker du hvor mye du betalte for din?

Skrevet

http://www.fjallraven.se/produkter/jackor/

Fjällräven bruker ikke coyotepels, og plukker ikke dun fra levende fugler, så jeg synes de er et bedre alternativ enn CG. Ser bedre ut gjør de også.

Litt forskjellige priser.

• Liker 3
Skrevet

http://www.fjallraven.se/produkter/jackor/

Fjällräven bruker ikke coyotepels, og plukker ikke dun fra levende fugler, så jeg synes de er et bedre alternativ enn CG. Ser bedre ut gjør de også.

Litt forskjellige priser.

Men det er vel nettopp coyotepelsen som gjør at man blir så god og varm rundt ansiktet, er dette da litt dårligere hos Fjällräven mon tro?

Skrevet (endret)

Fjällräven har fuskepels, den er kanskje ikke like varm, men hetta er foret med fleece så god for det :) Men om du kjøper fjällräven vinterparkas på nett bør du bestille en str mindre enn du vanligvis bruker, ellers drukner du i den :P

Endret av Marla
Skrevet

Er den ja, jeg har den i brun :)

Åh okei :D Likte den kjempegodt. Hvor kaldt er det der du bor? I fjor lå det nesten konstant på 10-15 minusgrader i månedsvis her :/ Så jeg må bare være sikker på at den holder meg vaaarrrmmmm gjennom det i år ;)

Skrevet

Åh okei :D Likte den kjempegodt. Hvor kaldt er det der du bor? I fjor lå det nesten konstant på 10-15 minusgrader i månedsvis her :/ Så jeg må bare være sikker på at den holder meg vaaarrrmmmm gjennom det i år ;)

Bor i Oslo, hvor det er ganske sur vinter + at jeg er frossen året rundt, men den her er holder meg varm altså :)

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på Fjällräven, og har kikket litt på nettsiden deres rett før jeg så kommentaren din :) Husker du hvor mye du betalte for din?

Et sted mellom 3000 og 4000 kroner. Det er fortsatt litt mye penger, men det er mindre enn en Canada Goose og det er absolutt verdt det! Dette er en jakke som holder seg fint i noen år hvis du behandler den riktig. Og 3-4000 kroner fordelt på 4 år er jo ingenting.

Skrevet

Jeg kjøpte en parkas med 50% dun og 50% fjær på Vero Moda i fjor. Betalte vel rundt 1000 kroner for den, og jeg frøs ikke en eneste dag i fjor vinter! Til tross for at jeg bor i en av landets kaldeste byer, hvor vi hadde en kuldebølge med rundt tjue minus flere dager i strekk.

De har den samme jakken i år også. Den ser helt grei ut (jeg synes dunjakker er ille) og er virkelig verdt pengene :)

Det viktigste er hva som er puttet i jakken, ikke hvilket merke som står på skulderen :jepp:

Vet du hva denne jakka heter? :)

Skrevet

Bra du ikke vil ha Canada Goose. De er blant flere jakkeprodusenter som ribber fuglene levende. (Selv om de påstår noe annet selv)

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant en DRITVARM en fra red label tror jeg det het, på carlings til 899.

Deeeeilig :rodmer: Åpner døren så jeg kan gå med den inne også for det er akkurat som å gå med sovepose. Haha. <3

Skrevet

Åh, tror jeg må sjekke ut Fjällräven. :jepp:

Skrevet

Jeg fikk nettopp levert Nuuk parkasen fra Fjällräven, i brun. Den sitter fint, ser ikke ut som en potetsekk slik som mange andre jeg har sett på, og virker god og varm. Flott kvalitet, gode lommer, jeg er veldig fornøyd! Tror jeg kommer til å ha denne i mange år :)

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha kjøpt jakkene mine på Cubus og H&M i flere år og frøset meg gjennom vinteren selv med utallige lag med ullundertøy og ullgensre, innser jeg i år at jeg blir nødt til å investere i en skikkelig jakke.

Jeg har flere venninner som sverger til Canada Goose og sier de ikke har frøset en dag etter at de fikk den, noe jeg muligens kan tro på ettersom disse jakkene er laget for skikkelig nordpol-turer.

MEN jeg har ikke lyst på Canada Goose, hovedsaklig på grunn av prisen. Jeg kan gjerne betale noen tusenlapper, gjerne opptil 4000 kr, men jeg lurer da på hvilke alternativer jeg har om jeg vil ha en som er LIKE god som Canada Goose men kanskje litt billigere fordi det feks er et mindre kjent merke. Hvis noe sånn finnes, gjør det?

Hjelp! :)

(jeg trenger altså noe som funker selv i 20 minusgrader, så jeg er ute etter polarjakker og kun det)

Her.

Jeg kjøpte maken i høst, skal aldri mer fryse om vinteren, varm ned til 38 minusgrader.

http://www.armyshop.no/productview/19385914/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...