Gå til innhold

Vintersko som tåler vann og sørpe

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma mia
Skrevet

Hvilken type sko som tåler mye vann og sørpe har dere vært mest fornøyd med? Tenker da på slike som cherrox, slusher osv, også typen som coop obs reklamerer for som er vanntette nederst og et slags softshellstoff øverst.

Skal kjøpe sko til eldstemann på 4 år og vil ha sko hun ikke blir våt i =) (I tillegg til andre vintersko som tåler mer kulde selvfølgelig, når man bor i kalde nord ;)

Noen som har erfaring med disse støvlene med ullfor fra din sko feks? Synes de såg bra ut..

http://www.dinsko.no/SORTIMENT/BARN/Gummistovler?art=257116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type sko som tåler mye vann og sørpe har dere vært mest fornøyd med? Tenker da på slike som cherrox, slusher osv, også typen som coop obs reklamerer for som er vanntette nederst og et slags softshellstoff øverst.

Skal kjøpe sko til eldstemann på 4 år og vil ha sko hun ikke blir våt i =) (I tillegg til andre vintersko som tåler mer kulde selvfølgelig, når man bor i kalde nord ;)

Noen som har erfaring med disse støvlene med ullfor fra din sko feks? Synes de såg bra ut..

http://www.dinsko.no/SORTIMENT/BARN/Gummistovler?art=257116

Dockboots helt klart. Det er de som coop har. De holder seg tørre og varme og dessuten har de mykere såle slik at de ikke er livsfarlig glatte som de fleste andre sko. Sitter bedre på foten gjør de også.

Skrevet

Viking sine, i rågummi og med for!! Kjempe gode :) syntes VI!!!!

Skrevet

Muddies tror jeg de heter de snuppa har nå. 400 på sport1. Syns de kan virke litt lave i skaftet, men hun har nettopp fått de.

Skrevet

Vi er fornøyd med Viking Termo, men her er det ikke sprengkaldt så jeg vet ikke hvor godt de holder på varmen i f.eks. -10 grader.

• Liker 1
Gjest Mamma mia
Skrevet

Takk for raske svar! Da tenker jeg vi prøver dockboots eller viking thermo. Det skal være plass til å ha ullsokker i de ja? Eller skal det være nok med bare en ullvangssokk?

De sier så mye forskjellig på skobutikkene, i fjor da jeg kjøpte viking vintersko i goretex, sa de at det bare skulle brukes ullvangsokk eller lignende og at en tykk ullsokk utenpå ville gjøre så den ikke pustet så godt og holdt på varmen..

Regner ikke med at slike sko som jeg skal kjøpe nå holder så godt på varmen ved minusgrader nei, heller viktigere at de sitter godt på, holder barna tørre og ikke er glatte ved midvær, for er det tørt og kaldt er det best med goretex sko syns jeg =)

Skrevet

Vi hadde Viking Thermo i fjor, veldig fornøyd, skal kjøpe nye i år. De er lette og myke, og skal holde på varmen ned til minus 15. Men vi bruker de kun når det er bløtt ute.

Skrevet

Vi bruker også bare Viking Termo på de våte og slapsete dagene. Foretrekker å bruke Ecco Gore Tex og min erfaring er at de tåler veldig mye. Vårt barn var aldri våt i de i fjor, til tross for at de ble brukt i slaps og vått vær. Vi bor i Bergen og her er det en del fuktighet, også på vinteren :)

Skrevet
Sorel holder både til veldig kaldt vær, og til veldig vått vær :)
Skrevet

Sorel holder både til veldig kaldt vær, og til veldig vått vær :)

Synes Sorel er veldig tunge. De er sånn mellomting mellom Thermo-typene og vintersko, men tyngre enn begge og puster dårligere enn vanlige gore-texsko slik at man blir klammere på beina.

Skrevet

Synes Sorel er veldig tunge. De er sånn mellomting mellom Thermo-typene og vintersko, men tyngre enn begge og puster dårligere enn vanlige gore-texsko slik at man blir klammere på beina.

Jeg har brukt sorel til ungene her i flere år. Første gangen vi brukte de var vi ikke fornøyd, gutten var våt og klam på bena hele tiden.

Etter at jeg lærte meg hvordan skoene skulle brukes riktig var det aldri noe problem igjen.

Innerskoen skal tas ut og tørkes hver dag. Blir ungene fortsatt klamme på bena har de for mye klær på rett og slett.

I fjor brukte begge ungene sorel youth cub sko. Eldstemann med bare tynnebomullssokker inni ( er varm av seg) mens yngstemann brukte ullvangsokker.

Sorel er altfor varme til å brukes som høstsko. Vi bruker dock boots frem til -5, da først bytter vi til vintersko.

Skrevet

Tunge?? :klo: De veier jo ingenting!! :vetikke:

Men Sorel er jo VARME sko, så det er jo ikke aktuelt å bruke dem når det ikke er vinter og kaldt..

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg er veldig begeistret for disse: http://www.growingfeet.dk/shop/kamik-snowkone-vintergummistoevle-16468p.html

Vi har vanlige støvler med ullsokker i i overgangsfasene og disse når det er kaldt og vått, da bare med tynne ullsokker oppi. Jeg tar ut foret hver dag etter bruk. Den ene gutten vår sliter med dårlig blodsirkulasjon i hender og føtter og med disse blir han ikke kald. De puster så klart ikke som Goretex, men så bruker vi dem ikke dersom de kan bruke goretexskoene i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...