AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Jeg bor på Østlandet, men flytter til nordlige Nordland i november. Der skal jeg jobbe i barnehage som har fokus på friluftsliv. Jeg har jobbet i barnehage på Østlandet også, der greide det seg fint med en sånn de kaldeste dagene: http://16003.vgb.no/2006/11/02/rod-og-hvite-er-de-beste/ Frykter det ikke holder der oppe. Hva anbefales? Tror jeg heller vil ha bukse og jakke enn dress. Og hvilke sko bør jeg velge? Skulle helst hatt noe vindtett, vanntett og varmt som ikke er for "boblete og svært".
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Det er jo ikke noen særlig forskjell i været fra nord til sør. Forskjellen ligger mer i lengden på vinteren. Utover det handler det om kyst kontra innland hvis man skal snakke om temperaturer. Kysten i nord har mye mildere vintre enn innlandet i sør. Så hva som passer for deg avhenger mer om innland/kyst enn nord/sør. Sko: Gore Tex er alltid en vinner. Slitesterke, varme og tåler litt vann. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå