Gå til innhold

Dynke kakebunn med noe annet enn melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage bløtkake med bringebærkrem. Jeg har ikke melk, men jeg har Cola og Fanta Orange. Kan jeg dynke bunnene med noe av dette i stedet for?

Gjest Blondie65
Skrevet

Det har vært veldig vanlig å dynke bunnen med sitronbrus så jeg ville nok prøvd fanta (antar at det blir veldig mye colasmak av cola).

Skrevet

Ville ikke brukt cola til dynking, men fanta funker fint :)

Skrevet

Ok, takk for svar! Vil kaken smake veldig Fanta...?

Gjest Blondie65
Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Med cola vil det jo bli misfarging av kakebunnen. Som sagt så er jeg oppvokst med kakebunn dynket i sitronbrus og kan ikke huske at de noen gang smakte det så ...

Skrevet

Jeg er vant til å dynke bunnen med juicen fra bokser med hermetisk frukt.

Skrevet

Kanskje for sent nå, men jeg har også brukt sukkerlaken fra boksen med hermetisk frukt de gangene jeg har brukt slik hermetikk i bløtkaker. Appelsin- eller eplejuice er også utmerket å dynke med.

Av dine alternativer ville jeg brukt Fanta. Det vil jeg nesten sammenlikne med juicedynking.

Skrevet

Jeg dynker med armagnac. :sjarmor:

Skrevet

Kanskje for sent dette også, men mamma pleide å dynke med appelsinjuice, så fanta orange går vel litt for det samme :)

Skrevet

Når jeg baker bløtkake med bringebær så pleier jeg å dynke med bringebærsyltetøy rørt ut i kokende vann. ;)

Skrevet

Takk for gode forslag, alle sammen :) Jeg endte opp med å dynke med Fanta, og det smakte helt fint :)

Skrevet

Til en annen gang: Mamma pleide å dynke bløtkakebunnen med vann med noen dråper mandelessens i. Det ble veldig godt! Tipper man kan gjøre det samme med vaniljeessens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...