AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Vurderer STERKT å skaffe meg disse bootsene HER, trenger litt allsidige boots som kan avvise både vann, slaps og snø, og holder bena lit varme. Til DEN prisen der, forventer jeg at disse bootsa har de egenskapene, siden det CAT er kjent for gode arbeidssko i kvalitet. Har noen prøvd disse, eller har meninger om de?
Gjest Macaron Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Hehe, jeg hadde eksakt disse støvlene da jeg gikk på ungdomsskolen, som er sånn ca 100 år siden (eller, 16 år da, for å være eksakt!) Morsomt at de fortsatt lages! Men til spørsmålet, jeg mener å huske at de var av veldig god kvalitet ja, jeg brukte dem flere vintersesonger på rad. Så dem i et skap hos mamma og pappa for noen år siden, og hadde jeg pusset og shinet dem litt kunne jeg sikkert fortsatt ha brukt dem..! Eneste negative jeg kommer på er at de var ganske kalde. De er ikke foret noe særlig, og har noe stål ytterst i tåa (den er i hvert fall steinhard) som jeg innbiller meg at gjør dem enda kaldere. Men hvis du kjøper dem et nr større og bruker dem med ullsokk i burde jo ikke det heller være noe stort problem
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Å, takk for svar du Macaron Det er bra de er såpass solide, skal ta forbehold om at de er kalde ja, skader nok ikke med en litt større størrelse så jeg kan klemme ned i en ullsokk. Da tror jeg at jeg skaffer meg sånne :) Kvalitet slutter de ikke å lage, tydeligvis
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #5 Skrevet 27. september 2011 Jeg har de klassiske beige Catepillar, og de er kjempegode år etter år. MEN de er superglatte om vinteren, så jeg bruker dem på alle andre årstider enn vinteren :-) Bor du på en plass der det blir ordentlig vinter med ordentlig sne, så er skoa gode, men her på Vestlandet - Rogaland hvor det ofte er frost og is på bakken, så duger ikke Catepillarene mine. Da er Dr Martins gode. De har en mykere gummiblanding i sålen.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Jeg bor, dessverre, på vestlandet, så du sier noe der.... Pokker, er det ikke noe jeg kan spraye under eller noe som gjør at de ikke er så glatte? De var sååå flotte Men takk for advarsel!!
Gjest Macaron Skrevet 27. september 2011 #7 Skrevet 27. september 2011 Jeg har hatt Dr Martens også, og syntes faktisk de var glattere enn Cat-skoene. Men jeg bor i Oslo da, mulig glattisen er litt annerledes her
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 Men de er litt glatte likevel, eller?
Gjest Macaron Skrevet 27. september 2011 #9 Skrevet 27. september 2011 Cat-skoene? Kan egentlig ikke huske at jeg syntes de var spesielt glatte altså. Men kan selvsagt være at jeg var mindre redd for å gå på snørra som 15-åring da, og at jeg dermed tenkte mindre over det! Men jeg tror faktisk det er noe man kan spraye under sko for å gjøre dem mindre glatte. Mener å ha sett det i skobutikker?
Gjøa Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 Jeg har også klassiske beige Catepillar sko, som er litt lavere i skaftet enn disse. God kvalitet. Litt stive i skinnet i starten, men det gikk seg til. De er ikke foret, men med raggsokker er de varme nok. De er kanskje litt tunge. Som noen andre nevnte er de fryktelig glatte. På vintersføre er de derfor umulig å bruke. Bor i Oslo med mye sørpe og is, der gatene sjelden blir strødd. Tror ikke jeg ville kjøpt dem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå