Gå til innhold

Aldri lekasje med tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann dere tøybleiemammaer.

Ei venninne av meg bruker tøybleier på andre året og hun sier hun aldri har hatt lekasje verken med urin eller bæsj.

Jeg har brukt papirbleier og har opplevd noen ganger at bæsjen tyter oppover ryggen. (aldri urinlekasje)

Har min venninne bare vært heldig eller er det slik det er med tøybleier?

Hun bruker slike med trykknapper, vet ikke navn men kjøpt på bleieboden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS

postet feil, skulle på graviditet og spedbarn.

Skrevet

Jeg har flere venninner som har bruk tøybleier til sine barn, og de har aldri opplevd lekasje.

Skrevet

Kommer litt an på, det er derfor mange råder til å kjøpe en om gangen og teste ut. Min erfaring er at formsydde med sperrelag holder på ALT, mens andre typer kan være litt ymse.

Passformen kan variere fra barn til barn, så det er ingen fasit. Men de største lekkasjene har vi hatt med engangs.

Skrevet

Eg brukar tøybleier på ungane mine, men har opplevd lekkasjer av både det eine og det andre... Brukt lommebleier, AIO og formsydde med bleiebukser. Sistnevnte held på "alt" av tiss innanfor rimelegheitens grenser, men ikkje bæsj, viss det er sånn type laus "suppe" :spy: Har sikkert noko med passform og gjera, akkurat som med eingongsbleier, men sjølvb om eg har prøvd mange ulike tøybleier har eg aldri opplevd ein type som det aldri er lekkasjer med. Er ikkje slik at me ofte har lekkasjer altså, men det hender, ja.

Skrevet

Vi har opplevd lekkasje med både engangs og tøybleier. Fulle bleier av løs bæsj, blir liksom fulle uansett... En av grunnene til at vi byttet til tøy var fordi vi nesten hver natt hadde tisselekkasje av engangsbleiene, det opplever vi ikke med tøy (med formsydde nattbleier). Men har opplevd tisselekkasje også av tøybleier, hvis det har væt for lite innlegg i bleie, eller gått for lang tid mellom skift.

Sånn er det jo. Ingenting holder på alt, for alltid. Mange lekkasjer kunne vært unngått. Men tror kanskje tøybleiebrukere er litt mer bevisste på bleieskift? Vet i alle fall med meg selv, så skifter vi oftere når vi har tøybleier på, enn når vi har engangs på (på ferier, og hos svigers (svigermor klarer ikke trykknapper med gikthender..))

Skrevet

Vi har brukt tøybleier hele veien (jenta er nå 2,5 år og i ferd med å slutte med bleier), og selv om vi har hatt lekkasjer, tror jeg ikke det har skjedd mer enn 8-10 ganger. En håndfull ganger har det vært grunnet feil passform på bleiene, de øvrige har vært grunnet diarébleier eller at bleia har blitt sittende for lenge på i forbindelse med utflukter e.l. Har aldri måttet vaske klær som har fått bæsj oppover ryggen, sånn som en del bekjente som bruker engangs har fortalt om, lekkasjene har kommet i små porsjoner ved låret i form av småflekker på kant av body eller strømpebukse.

Skrevet

Vi har brukt tøybleier på begge ungene, har veldig sjelden opplevd bæsj-oppetter-ryggen-lekkasjer (derimot opplevd det relativt ofte når vi har brukt engangs på ferie ol.). Det vi har hatt har stort sett vært litt lekkasje på ullbuksa (som er sperrelag utenpå formysdde bleier) eller hvis jeg har brukt bleier med dårlig strikk. Hender det blir tisslekkasjer om barnet tisser veldig mye på en gang eller det går for lenge mellom skift, men det er sjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...