Redbull Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Noen som bruker det her? Fornøyde? Oppdretter brukte det, så vi bruker det nå. Hunden er helt fin, men jeg er så usikker på kvaliteten på foret! Klart det hjelper på at det er billig, men betaler heller noen hundre lapper mer for ett fullverdig bra for! Erfaringer?
cellar Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Min har brukt det hele livet. Oppdretteren brukte det, så da videreførte vi det. Vi pleier å kjøpe en 20kg sekk, og den holder ca 2 måneder. Betaler maks 500kr for en sekk (husker ikke helt), så det er ganske billig. Har ikke sett noe negativt med det fóret på min hund. Han er 3. Har vurdert å bytte til eukanuba, royal canin eller lignende, men jeg synes prisene er MYE høyere, og man får mindre sekker, såvidt jeg husker.
Redbull Skrevet 27. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2011 Min har brukt det hele livet. Oppdretteren brukte det, så da videreførte vi det. Vi pleier å kjøpe en 20kg sekk, og den holder ca 2 måneder. Betaler maks 500kr for en sekk (husker ikke helt), så det er ganske billig. Har ikke sett noe negativt med det fóret på min hund. Han er 3. Har vurdert å bytte til eukanuba, royal canin eller lignende, men jeg synes prisene er MYE høyere, og man får mindre sekker, såvidt jeg husker. Dette stemmer helt! Da fortsetter vi, så får vi heller bytte om han får trøbbel med mage/pels osv Takk for svar!
Glasögon Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Vi bruker Labb, og er hittil fornøyde. Det eneste er at valpen må bæsje ganske ofte, og at konsistensen varierer veldig. Men det tror jeg nok heller skyldes all spisingen av jord, gress, pinner, meitemark og hvem vet alt en valp finner på å smake på?
Redbull Skrevet 27. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2011 Vi bruker Labb, og er hittil fornøyde. Det eneste er at valpen må bæsje ganske ofte, og at konsistensen varierer veldig. Men det tror jeg nok heller skyldes all spisingen av jord, gress, pinner, meitemark og hvem vet alt en valp finner på å smake på? Det samme her. Jeg har også tenkt at det er pga alt det andre tullet han spiser på
Jompa Skrevet 27. september 2011 #6 Skrevet 27. september 2011 Noen som bruker det her? Fornøyde? Oppdretter brukte det, så vi bruker det nå. Hunden er helt fin, men jeg er så usikker på kvaliteten på foret! Klart det hjelper på at det er billig, men betaler heller noen hundre lapper mer for ett fullverdig bra for! Erfaringer? Hunden min er sju år gammel, og har brukt Labb i årevis. Han fikk Eukanuba de første årene, men vi byttet over til Labb på grunn av rimeligere pris, anbefaling fra andre, og det at Labb har kommet godt ut i ernæringstester til tross for at fôret ikke er så dyrt. Hunden min har fin pels, og helt ok avføring:)
Redbull Skrevet 27. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2011 Hunden min er sju år gammel, og har brukt Labb i årevis. Han fikk Eukanuba de første årene, men vi byttet over til Labb på grunn av rimeligere pris, anbefaling fra andre, og det at Labb har kommet godt ut i ernæringstester til tross for at fôret ikke er så dyrt. Hunden min har fin pels, og helt ok avføring:) Godt å høre!
Godterirusk Skrevet 27. september 2011 #8 Skrevet 27. september 2011 http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1106726941.81 SKal snart få valp så jeg forbereder meg, det som kom best ut i test for noen år siden var faktisk Labb så da regner jeg med at det fremdeles er bra !
Redbull Skrevet 27. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2011 http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1106726941.81 SKal snart få valp så jeg forbereder meg, det som kom best ut i test for noen år siden var faktisk Labb så da regner jeg med at det fremdeles er bra ! Så bra da!! det var glad nyhet
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #10 Skrevet 27. september 2011 labb er det eneste foret mine hunder vil spise. det er også det eneste de får blank og god pels av. det eneste andre foret vi ikke har prøvd er hills. bruker labb pluss, labb aktiv snøsser de av.
Gjest Survival Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 (endret) Jeg vet mange som har hatt store problemer med Labb-fòret over tid. Det er snakk om diàre, mage- og tarmproblemer og håravfall hos hunden. Og jeg tror majoriteten av hundene som reagerer på dette fòret er små hunderaser. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hvorfor, men har fått inntrykk av at mange hundeeiere med miniatyrer har hatt dårlige erfaringer med fòret. Men Felleskjøpet har jo kommet med et nytt fòr, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på. Dette fòret koster litt mer, men skal visstnok være veldig bra for aktive hunder. Endret 27. september 2011 av Survival
Redbull Skrevet 27. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 27. september 2011 Apetitt. De har ikke det her jeg bor...
frkharepus Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 Vi fórer med Labb. Tok over en omplasseringshund for litt siden, og han var i følge eier svært småspist og dertil mager. Tidligere eier hadde prøvd Hills, Royal Canin, Euaknuba, Spesific og Britt. Vi faset ut foret med Labb (hadde en sekk stående), og da spiste han bare Labb-pelletsene, det andre lå igjen. Nå får han kun Labb, og han spretter rundt av glede hver gang det er foring og spiser alt! Kjempefin i pelsen, og ikke spesielt mye avføring heller.
Redbull Skrevet 28. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2011 Bruker dere forings mengde som er angitt bakpå pakken?
cellar Skrevet 28. september 2011 #15 Skrevet 28. september 2011 Bruker dere forings mengde som er angitt bakpå pakken? Japp. Vi gir 5dl to ganger om dagen, om han ikke har fått masse godbiter, da. Vi har en kopp som rommer ganske nøyaktig 5dl som vi plukket med oss fra felleskjøpet mener jeg å huske
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #16 Skrevet 28. september 2011 Japp. Vi gir 5dl to ganger om dagen, om han ikke har fått masse godbiter, da. Vi har en kopp som rommer ganske nøyaktig 5dl som vi plukket med oss fra felleskjøpet mener jeg å huske Hvor stor hund har du da? Min 35 kilos hund får 3,5 dl x 2 av et annet merke og han er i godt hold. Min erfaring var at Labb ble dyrere enn andre for, fordi hundene trenger mer av den i hvert måltid. Samtidig blir det mye mer avføring av en løsere konsistens og en sterkere lukt, enn av det "dyrere" foret jeg bruker. Jeg handler en del andre ting på Felleskjøpet, så selgeren har vært på meg i mange år for å gå over til Labb. For det var ikke måte på hvor bra foret var... Så kom de plutselig med Apetitt... Hvorfor i all verden har de brukt ressurser på å utvikle ett nytt og dyrere for, hvis Labb er så bra??? Og det stilte jeg ganske nærgående spørsmål om til selgeren, ganske intenst, for de første svarene var helt "ulne". Så måtte han innrømme at de HAR fått en del klager fra brukere av Labb, og for å holde markedsandelen, så måtte de utvikle et bedre for... Uansett er toleransen for for ulik mellom hunder. Min første hund levde 12 år på Pedigree/Snap fra dagligvarebutikker og vvar alltid fin og blank i pelsen. (Helt til de endret oppskrift og tilførte noen hvitaktige biter i foret) For meg er det også billigere å fore med dyrere sekker, for en 15 kilos "dyrt" for varer 3-4 dager lenger enn en 20 kilos med Labb. Man skal regne dagskostnad når man sammenligner for!!!!!!!! Å se på sekkepris sier ingenting om hvor mye det koster å for hunden hver dag. 1
cellar Skrevet 28. september 2011 #17 Skrevet 28. september 2011 Hvor stor hund har du da? Min 35 kilos hund får 3,5 dl x 2 av et annet merke og han er i godt hold. Min erfaring var at Labb ble dyrere enn andre for, fordi hundene trenger mer av den i hvert måltid. Samtidig blir det mye mer avføring av en løsere konsistens og en sterkere lukt, enn av det "dyrere" foret jeg bruker. Jeg handler en del andre ting på Felleskjøpet, så selgeren har vært på meg i mange år for å gå over til Labb. For det var ikke måte på hvor bra foret var... Så kom de plutselig med Apetitt... Hvorfor i all verden har de brukt ressurser på å utvikle ett nytt og dyrere for, hvis Labb er så bra??? Og det stilte jeg ganske nærgående spørsmål om til selgeren, ganske intenst, for de første svarene var helt "ulne". Så måtte han innrømme at de HAR fått en del klager fra brukere av Labb, og for å holde markedsandelen, så måtte de utvikle et bedre for... Uansett er toleransen for for ulik mellom hunder. Min første hund levde 12 år på Pedigree/Snap fra dagligvarebutikker og vvar alltid fin og blank i pelsen. (Helt til de endret oppskrift og tilførte noen hvitaktige biter i foret) For meg er det også billigere å fore med dyrere sekker, for en 15 kilos "dyrt" for varer 3-4 dager lenger enn en 20 kilos med Labb. Man skal regne dagskostnad når man sammenligner for!!!!!!!! Å se på sekkepris sier ingenting om hvor mye det koster å for hunden hver dag. Min er like stor som din. Avføringen hans er ikke løs, men har opplevd at den blir en annen konsistens og farge når vi har kjøpt et annet fór når vi ikke har vært hjemme. Det er en veldig individuell sak, noen hunder er helt fine med Labb, mens andre får dårligere pels. Det er heller ikke pengene det står på, så lenge han ikke reagerer negativt på det, så ser jeg ingen grunn til å bytte. Er det så rart at de har utviklet et nytt fór egentlig? Det første som slår meg er at de vil ha et bredere sortiment. Og det er jo bra for oss kunder!
maya86 Skrevet 28. september 2011 #18 Skrevet 28. september 2011 Vi gir vår hund Hills. Ho fikk Purina dog chow litt også, men med hills har ho bedre avføring. Pelsen hennes er fin og det er den maten ho spiser best.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2011 #19 Skrevet 28. september 2011 Jeg prøvde Labb på mine. Den ene hunden reagerte med akutt allergi. Så det ble med den ene gangen. At Labb ble best i test har ikke noe med at det er et bra fôr, men pris og at det inneholder akkurat det det står. Hvilket fôr som er optimalt for sin hund må man bare prøve. Men bytt ikke fôr på en valp så lenge den fungerer på fôret oppdretter har brukt. Jeg bruker Hills på mine, men blander gjerne med RC og ProPlan.
MalloryK Skrevet 28. september 2011 #20 Skrevet 28. september 2011 Jeg har aldri brukt Labb, har hørt altfor mye fælt om det. Hunden min får Hills
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå